Cumartesi, Ekim 15, 2011

YOĞURTLU BULGUR KÖFTESİ:))


Şuanda ben postuma konsantre olmaya çalışırken aynur resim defteri ve boya kalemi elinde başını dizime koymuş ağlıyor...ben onları mutfak masasına oturttum önlerine boya kalemlerini,defterlerini koydum bir iki karalasınlar diye,küçük hanım tutturmuş salondaki masaya oturcakmış...ağlama sebebimiz bu..ahh bu çocuklar neden hep olmayacak şeyi isterler..şurda gözümün önünde otursa olmaz sanki!!öbürü de boyundan yüksek çekmeceleri karıştırma çabasında..tek isteğim küçücük bir tarif eklemekti...uyuyup uyandınız,yemek yedik,oyun oynadık,camdan kuşları saydık,pepee dergisini okuduk..ne vardı azıcık kendi başınıza oturup karalasaydınız:))15 güne kadar memlekete gidcez... çocuklarla ilk kez kışın orda olcaz...umarım hastalanmadan evimize döneriz...ahh ne çok yazdım yine...yoğurtlu bulgur öftesini ilk kez denedim ve yedim..bence enfess bir lezzet..ya sizce?
-1 su bard.ince bulgur
-1 yumurta
-2yk tepeleme un
-1 yk biber salçası
-1 tk kimyon-1 çay k.tuz
-1 rendelenmiş kurusoğan
-yeteri kadar su
üzeri için:
-1 kase yoğurt
-2 diş sarımsak
-1 çay k.pul biber
-sıvıyağ
***bulgura rendelenmiş soğanı,salçayı kimyonu ve tuzu ekleyip yarım çay bard.dan biraz fazla su ile ıslıyoruz.15 dk.sonra yoğurmaya başlıyoruz malzemeler karışınca unu ve yumurtayı da ekleyip özlü bir hamur yapıyoruz.hamurumuzdan minik minik toplar yapıyoruz ve bir müddet buzdolabında dinlendiriyoruz.tencereye yeteri kadar su koyup kaynayınca tuz ekleyip,köftelerimizi atıyoruz.ara sıra kontrol ederek haşlıyoruz.haşlanınca sudan çıkarıp ılınmasını bekliyoruz.ılıyınca sarımsaklı yoğurdunu döküp,sıvıyağda tavlanmış pulbiberi üzerinde gezdiriyoruz....AFİYETLE...

7 yorum:

BASİTTARİFLER dedi ki...

canım hayırlısıyla gidip gelin inşallah memlekete... bende çok severim bu köfteyi ellerine sağlık

lezzet sefasi dedi ki...

Cok yapamam ama cok severim, oluncad a cok yerim ))
Ellerien saglik canim

Dilekce.. dedi ki...

Mmmmmmm enfes görünüyor, nicedir aklımdaydı bu lezzet, belki denerim.. Ellerine sağlık..

#merve... dedi ki...

Ellerinize sağlık nefis görünüyorlar :) Anneme gösterdim tamam yarın yapalım da yiyelim dedi :) Biz yaparız arada çok severiz :) Hoşçakalın :)

yersofrasi.org dedi ki...

Çocukla hayat tam da yazdığınız gibi. Bazen ben de bir tarif ekleyeyim diyorum ama o tarifi yazıp yayınlamak çocukla beraber çok uzun zaman alıyor. En iyisi onlar uyuduğunda bilgisayarın başına geçmek :) Bu arada bulgur köftesi de çok leziz görünüyor. Ellerinize sağlık.

mine dedi ki...

nefis gözüküyor, ellerine sağlık Tokatta Tozanlı çayı varmış biliyor musun
bu arada Antakya da tekrar tekrar gitmek istediğim yerlerden ...

Hayatım Kitap dedi ki...

annem bana yaptı bu sefer gelişinde bayıldım buna nasıl böyle bir lezzetten mahrum kalmışım şaşarım sizinkide harika görünüyor ellerine sağlık