Çarşamba, Kasım 02, 2011

ELMALI & AYVALI KURABİYE



Günaydın...elmalı kurabiye yapmak ne zamandır aklımdaydı..ama bir türlü elim varmadı...dün iki arada bir derede yapıverdim...mis gibi kokusu sardı her yeri...1 tepsisi paket oldu emniyet teşkilatına gitti:))diğer tepside kızlarından annesine ziyafet çekti..yanına da ıhlamur demledik ohh içimiz ferahladı:)))elmayla ayva birbirine herzamanki gibi çok yakıştı...
hamur için:
-1 paket margarin
-3 tepeleme yk pudra şekeri
-3 tepeleme yk yoğurt
-1 paket kabartma tozu
-aldığı kadar un
iç harcı için:
-2 tatlı elma
-1 küçük ayva
-1 çay k.silme tarçın
-1 yk kadar dövülmüş ceviz-2yk toz şeker
üzeri için:
-pudra şekeri
***yumuşak,kulak memesi kıvamında bir hamur yoğuralım.elmeayı ve ayvayı soyup rendeleyelim.2ykkaşığı toz şekeri,tarçını ve cevizi ekleyerek pişirelim ve soğumaya bırakalım.hamurumuzu yemek tabagı büyüklüğünde açıp 8 eşit parçaay bölüp geniş keanra iç harç koyup saralım.yağlı kağıt serilmiş fırında 200c de pişirelim.(ben hamuru oklavayla acıp,kenarları düzgün olsun diye yemek tabagını ters çevirip hamurun üzerine koyup kenarlarını kestim)AFİYETLE...

13 yorum:

sevda dedi ki...

elmalı da nasıl severim canım.ayvalı yapmadım ama eminim çok lezzetlidir.ellerine sağlık.sevgiler.

muhabbetsofrasi dedi ki...

Anne kurabiyeleri arasına girecek bir tarif :)

eline sağlık olsun

ada ve deniz dedi ki...

ayva güzel fikirmiş. Hiç aklıma gelmemişti, ellerinize sağlık:))

Aycan dedi ki...

Benimde hep aklımda aslında ayvalı kurabiye yapmak ama, şu sıra uğraşamadım.Mutlaka yapacağım ama.Ellerine sağlık canım.

zeyzey dedi ki...

ellerinize sağlık.Ayvalı ben de hiç denememiştim.

sare dedi ki...

Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık. Afiyet olsun.
Kurban bayramınızı kutlarım.
Sevgiler.

DR.NİRVANA dedi ki...

canım ellerine saglık cok güzel görünüyor gercekten...sevgiler...

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

yurdumun klasik elmalı kurabiyesi :) harika. ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

En sevdiğim kurabiye çeşitlerinden biridir elmalı.

Ellerine emeklerine sağlık canım.

disal dedi ki...

elmalı kurabiye bizdede çok sevilir ama nedense çok nadir yaparım .neden acaba yaa:)))ellerine sağlık harikalar....:)

sarımutfak-hande dedi ki...

çocukluğumun kurabiyesi :))nefis olmuş canım ellerine sağlık

mutfakteyze dedi ki...

2 haftadır bugün yaparım yarın yaparım diye diye bayram sonun bıraktım bu kurabiyeleri :D Ellerine sağlık çok harika görünüyorlar...

Mutfak dili dedi ki...

Eline saglik canim ayva yakismisdir elmeya. Masallah paket olmus ucmus bile..)))
Benimde taslakda duruyor yayinlanmayi bekleyen.
Sevgiler canim..