Çarşamba, Kasım 30, 2011

ZEYTİNYAĞLI KURU DOLMA

Akşam yemeği yendi,bulaşıklar yıkandı....karakızım uyudu..aynurum da kendi halinde oynuyor..babamız haberleri izliyor..bende dayadım sırtımı kalorifer petegine,aldım kucağıma notebookumu..ohh...dünya mı varmış ne...bütün günü canlandırınca gözümün önünde sanki ileriye alınan kaset gibi çabucak geçmiş...ahh kafam nasıl zonkluyor bu saatlerde...bi kahve yapıp getirenim olsa yanıbaşıma..acaba yazdıklarıma gözucuyla bakan şahıs mesajımı algıladı mı:)))o da başka bir yorgun savaşçı neyse..Allah başımızdan eksik etmesin...
bugün yazdan kuruttuğum patlıcan,kabak ve biberlerimden dolma yaptım...ekşili..acılı..mis miss...
-5er tane kurutulmuş sebze
-1,5 su bard.pirinç
-1 kuru soğan
-5 diş sarımsak
-1 yk domates salçası
-1 tk acı biber salçası
-2yk kadar nar ekşisi
-1 çay k.kuru nane
-yarım çay k.karabiber
-1 çay bard.sızma z.yağı
-tuz
***sebzelerimizi kaynar suda haşlıyoruz.diğer tarafta iç harcımızı hazırlıyoruz.soğuk sudan geçiridiğimiz sebzeleri yarısını harcımızla dolduruyoruz.tencerenize dizip,üzerine bir tabak kapatıp,yeteri kadar kaynar su ekleyip pişiriyoruz.pişince kalan suyunu süzüp servis yapıyoruz..AFİYETLE:))hayırlı akşamlar...

9 yorum:

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Dolmaaaa, en sevdiğim yemektir. Hergün yesem bıkmam diyebilirim. Her türlüsünü severim. Ellerine sağlık, nefis görünüyor. Hele kendi kuruttuğun sebzelerle daha da harika olmuştur. Afiyet olsun, sevgiler.

Şehrinaz dedi ki...

bende çok severim:) nar ekşili mmm mis gibi ellerine sağlık...

anneanneninemekleri dedi ki...

Bence de misss.:)Olsada yesek,sevgiler

Limon çiçekleri dedi ki...

dolma dedinmi ben bunu anlarım işte!Ellerine sağlık en sevdiklerimden..

NİRVANA dedi ki...

Bizimkide aynı dert...artık zorla oturuyorum aksamları...eline saglık valla ac değilim ama canım istedi...

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Ben çok severim bunu yaa, bayılırım acılı ekşili.Ellerinize sağlık:D

aylin dedi ki...

gerçekten akşam olduğunda ilerleyen saatler olupta evde sessiz olduğunda anlıyoruz günün yorgunluğunu ama bunlar tatlı yorgunluklar deyip şükrediyoruz.ellerine sağlık sevgiler.

Tarif Diyarı dedi ki...

Kuru dolmaya bayılırım özellikle patlıcan kurusuna asla dayanamam bende nar ekşisi yerine sumak ekşisi koyuyarum:)ayyyy nasılda canım çekti:)ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Ahh canım yaa o çocukları uyutup,bir köşede bilgisayarımı alıyorum yaa elime...
Aynen senin gibi,ben kahvemide hazırlayıp oturuyorum ama..:))
İşte o anı bütün gün dört gözle bekliyorun inan..
Ne keyiff dimi ama..:))
Kuru dolmayı çok severim canım hemde çok..
Elleirne sağlık.