Perşembe, Aralık 08, 2011

ARAP KEBABI

Soğuk,sisli,hafif yağmurlu bir Tokat gününden merhaba...
Kendim dahil tüm galatasaylıları kutlarım:))ne heyecanlı maçtı:))
Kızlar bile gool goool diye alkışlıyordu:)
Kızlar dedimde bugün bir öksürük yapışmış kuzularıma sormayın...
Şimdi elma-zencefil-tarçın çayı hazırladım..balla tatlandırdım içtiler...
Anneler balgam ve öksürük için doğal olan tavsiyelerinizi bekliyorum..
Ben ilaç içmeyi de -çok mecbur kalmadıkça-içirmeyi de sevmiyorum...
Birileri bana tıp düşmanı diyor ama değilim...
Aşırı ilaca,gereksiz yere içilen ilaca karşıyım...
Dr.a gittiğimizde önce doğal tedavi edicileri soruyorum..yok olmaz diyorsa adam içiriyorum ilaçları:))
Kızlarımda benim tam aksim..bayılıyorlar şurup içmeye...
Madem öyle bende şurup şişesin doldurdum,balı,pekmezi...
Her gün sabah-akşam biber kaşık:)))
Allah tüm hastalara şafi ismiyle teccelli etsin inşaAllah....
Şimdi gelelim kebabımıza..lezzetli mi lezzetli bir memleket yemeği....
-500 gr.az yağlı kıyma
-2 baş büyük kuru soğan
-2 tane taze biber
-3 tane domates(yazdan difrize attıklarımızdan)
-yarım demet maydonoz-1 yk domates salçası
-karabiber,tuz
-z.yağı
***kıymamızı kendi suyunu salıp,çekene kadar kavuruyoruz.yağını ekleyip,piyazlık doğradığımız soğanları ve taze biberleri ekleyip kavurmaya devam ediyoruz.salçasını,tuzunu ve biberini ekleyip,bir müddet daha kavuruyoruz.en domatesini katıp,kısık ateşte su eklemeden pişiriyoruz.domateslerde pişince kıyılmış maydonozumuzu ekleyip dinlendiriyoruz.be yanına patatesli bulgur köftesi ve ayran yapmıştım...ama pilav da çok yakışır..SEVGİYLE..AFİYETLE:))ŞİFA NİYETİNE...

8 yorum:

disal dedi ki...

çok geçmiş olsun canım....bende ilaç içmeyi ve içirmeyi hiç sevmem..önce doğal yöntem..düzenlide kullanamam zaten ilacı:)))

ellerine sağlık yemek şahane görünüyor..

.:Hobibox:. dedi ki...

Geçmiş olsun arkadaşım, tam hastalık havası, aman dikkat, Tokatın yemeklerni çok duydum inşallah birgün yemeğe nasip olur.Ellerinize sağlık.

Tombul Tarifler dedi ki...

geçmiş olsun kuzulara.ilaç konusunda benimkilerin tam aksi. Bir türlü içmek istemezler fakat malesef pekmezi balı şurup yerine içmiyorlar. ben de denedim bu şurup şişesine koyup kandırma yöntemini. Tutmadı malesef. Yemeğin de bu arada harika olmuş.ellerin dert görmesin. sevgiler...

muhabbetsofrasi dedi ki...

bende de var o girpli hal

demin yanıp pişiyodum şimdi donuyorum :/

ilaç içmemeye direniyorum bakalım kim galip gelecek :)

tavuk suyu çorbası içiçem birazdan inşaAllah

Allah şifa versin hastalara
Amin.


*****

kebap bildiğimiz karnıyarık içi sanki :)

demek araplara göre kebap oluyor bu hımm :)

eline sağlık olsn

ebru dedi ki...

Geçmiş olsun Fatoşcum. Zencefil ile bal ya da pekmezi karıştırıp fıstıklara yedirebilirsin ya da çörek otu yağı da çok iyi geliyor öksürüğe.
Kebap harika görünüyor canım ellerine sağlık.

anneanneninemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık,miniklere geçmiş olsun çabuk iyileşirler inşallah,sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

bende severim bunu ekmek arasına koyup yerim :))
ellerine sağlık canım

ihlamurcum dedi ki...

Ben size yorum yazana kadar, kızlarınızın iyileştiğini düşünüyorum.Umarım bir daha hastalanmazlar. Harika bir tat paylaşmışsınız, elinize sağlık