Cumartesi, Aralık 24, 2011

BİBERLİ EKMEK...



Ya ilahi!gizlediğim şeyleri açığa çıkardıklarımdan daha hayırlı kıl..açığa çıkardıklarımı da güzel kıl..
Ya ilahi!katılığımı yumuşat,cimriliğimi cömertliğe çevir,zaafıma kuvvet ihsan buyur...
Ya ilahi!gaflet içindeyken canımı almandan,beni gaflette bırakmandan ve gafillerden olmaktan sana sığınırım..
Ya ilahi!emrinde bizleri sabit-i kadem(ayağımızı sabit)kıl ve bizi koru...AMİN..
Selamlar...Hz.Ömer(r.a)in güzel bir duasıyla sizleri karşılamak istedim...Allah tüm işlerinizi hayretsin,rast getirsin...
Haftasonu kahvaltıları,günler için pratik ve lezzetli bir memleket tadı...hele birde odun ateşinde olaydı...
Hamur için:
-1 su bard.ılık su
-1 çay bard.ılık süt
-1 yumurta
-1 paket insant maya
-1 çay k.tuz
-1 çay k.şeker
-yarım çay bard.sıvıyağ
-yeteri kadar un(ben kepekli un kullandım)
Üst harcı için:
-büyükçe bir kase lor
-1 domates
-1 büyük kurusoğan
-yarım çay bard.z.yağı
-1 yk acı biber salçası
-1 tk tatlı biber salçası
-1 çay k.kimyon
-1 çay k.toz küzbara(kişniş)
-1 yk susam&çörekotu-1 tk kekik
-varsa kırıntı peynir
-tuz
***hamur yoğurup sıcak yerde yaklaşık yarım saat mayalayalım.harcımızın bütün malzemelerini rondoya doldurup çekelim.mayalanan hamurumuzu iki bezeye bölüp yağlanmış tepsilere yayalım.üzerine harcımızdan bolca koyup,önceden ısıtılmış 220c de pişirelim...AFİYETLE..MUTLU HAFTASONLARI..

13 yorum:

mutfaktaki rüya - Arzu- dedi ki...

çok lezzetli görünüyor,2 parça aldım .size de afiyet şeker olsun.

sevda dedi ki...

nefis olmuş canım.çayın yanındada harika olur.ellerine sağlık.öpüyorum.

Zeynep dedi ki...

acayip lezzetli görünüyor,
ellerinize kollarınıza sağlık
sevgiler

bernayıldız dedi ki...

Fatoşcum ne kadar farklı geldi gözüme bende denmeliyimm ama birşey soracagım 2 ayrı tepsiye koyuyoruz degilmi?? en ustune harcını suruyoruz normal unlada daha once yapmısmıydın yanı kepekli şart olurmu :? tesekkürler

Tombul Tarifler dedi ki...

çok güzel ve değişik bir tarif olmuş ellerin dert görmesin sevgiler

dönmezçağlar dedi ki...

ellerine sağlık hemşerim bide ben dönebilsem şu site işine hayırlısıyla...

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

işte bu işte bu işte buuu...çok severim biberli ekmeği ve sen çok şık yapmışsın :) mütişsin. ellerine sağlık.

Leyla'nın Kahve Dükkanı

bernayıldız dedi ki...

fatoscum yanıtın icin cok tesekkurler canım ellerine saglık bu arada cekilişime katılmak istermisin ayrıntılı bilgi http://sevimyildiz.blogspot.com/2011/12/gusto-confiserie-cikolatalarndan-hediye.html sexgiler...

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Aminnnn canım aminnn..
Ellerine sağlık biberli ekmeklerin nefis görünüyor.
Aldım bir tane en biberlisinden..

zeymuran dedi ki...

ellerıne sağlık canım ohh bol acılı ne guzel olur ayranla harıka

Armina dedi ki...

Görüntüsüne bayıldım enfesssler ellerine sağlık

Ahu dedi ki...

Merhabalar :) Öncelikle amin diyorum... Tarifiniz çok değişik ve lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık. Selamlar.,

ihlamurcum dedi ki...

Tarif öncesi yazdıklarınıza bayıldım, ben yanımda küçük defterime el yazımla böyle güzellikleri taşıyor sonrada arkadaşlarıma okuyorum.Herkes çok memnun.
Bu arada biberli ekmekte nefis, paylaşımın güzelliği için teşekkürler