Pazartesi, Aralık 12, 2011

FIRINDA KÖFTE & PATATES-KARNABAHAR

Selamlar...2 gündür yerimden kıpırdıyacak halim yok..öyle ağır bir gribe yakalandım ki..
Mahvetti beni...
Öksürürken ciğerlerim yerinden fırlıcakmış gibi ağırıyor:((
Ses desen bazen var bazen yok..
Tek isteğim gribi yeni atlatan kızlarıma bulaştırmamak.....
Geldiğimden beri neredeyse hiç dışarı çıkmadım.çıkamadım...
Bugün Aynur'u babayla başbaşa bırakıp,Hiranurla ufak bir çarşı pazar turu yaptık...
Girdiğimiz bir züccaciyede kızım bu tabakları görüp:anne çiçekli kabak!! dedi...
Eee ne yapılır o tabaklar alınır:)))
Tabaklar alındı..bir güzel yıkandı ve küçüklerimin akşam yemeği servis edildi...
Çok hafif,sağlıklı ,lezzetli fırında köfte-patates-karnıbahar üçlüsü...
KÖFTE İÇİN:
-5oogr.az yağlık dana kıyma
-yarım demet maydonoz
-1 dilim bayat ekmek
-2 diş sarımsak
-karabiber,kimyon,tuz
GARNİTÜR İÇİN:
-2 büyük patates
-yarım karnıbahar
-4 diş sarımsak
-z.yağı
-tuz
***köftemizi yoğurup dinlenmesi için buzdolabına kaldırıyoruz.garnitür için karnıbaharı ayıklıyoruz.patatesleri dilediğimiz şekilde kesiyoruz.borcama alıp,diş sarımsakları,tuzu ve yaklaşık 3-4 kaşık z.yağını ekleyip karıştırıyoruz ve fırına veriyoruz.diğer taraftan yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye şekillendirdiğimiz köfteleri diziyoruz ve fırına veriyoruz.yüzleri kızarınca diğer taraflarını çeviriyoruz.garnitürlerimizde kızarınca köfteyle birlikte servis yapıyoruz...öncesinde küçük bir kase mercimek çorbası...nefis...AFİYETLE...

14 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Güle güle kullan canım tabaklarını :)

Menü şahane,ellerine sağlık.

Geçmiş olsun..

DATLIM dedi ki...

Çok geçimiş olsuuuuuuuun...elleirne sağlık canım harika görünüyor...birtasimkaynasin.blogspot.com

Armina dedi ki...

Değişik ve güzel bir yemek olmuş, ellerine sağlık. Allah acil şifalar versin.

sevda dedi ki...

çok geçmiş olsun canım.acil şifalar diliyorum.tabaktakiler tam benlik .uzanıp alasım geldi tabağı canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

Tombul Tarifler dedi ki...

Öncelikle çok geçmiş olsun diyorum bu kış bizim evin halkı da aynı şekilde ağır atlatıyorlar gribi. Tabağa gelince küçük hanım biliyor güzelini rengarenkmiş.Tabaktakilere gelince hepsi güzel olmuş, kızların yemesi daha bir güzel olmuş. Ne kadar şanslısınız biliyorsunuz değil mi. Ben ev halkı yemekseçer bir anne olarak en çok bu dertten muzdaribim de. Sevgiler...

Sibel-ish dedi ki...

Geçmiş olsun! Şu anda gece saat 10, ama canım köfte çekti:)

Limon çiçekleri dedi ki...

Canım geçmiş olsun..Geçen hafta bende öyleydim ama annemin ayva yaprağını çay gibi yap ve iç tavsiyeesiyle bir günde iyileşiverdim canım:)Israrla tavsiye ediyorum..köftelerde harika..Ellerine sağlık.

.:Hobibox:. dedi ki...

Leziz ve nefis görünüyor, karnabaharı bir tek fırında severim, bu tarif iyi oldu, sevgiyle kal.

nannemaydonoz.blogspot.com.gül dedi ki...

sabah sabah canım çekti çok severim ellerine sağlık

zeymuran dedi ki...

ohhh mıs mis ellerıne sağlık canım harıka olmus

Şehrinaz dedi ki...

canım geçmiş olsun. tabak ve içindekiler harika görünüyor:) gerçekden hafif bir tarif olmuş ellerine sağlık...

sevil şahin dedi ki...

ah tatacım canparem benim ne oldu sana nazar değdi nazar allahım sana acil şifalar versin can kuşum. Çok üzüldüm bak kendine dikkat et bogaz ağrısına en iyi gelen süt gibi olan salepler bilgin olsun.
canım benim tabağında çok şıkmış bayıldım iyi günlerde harika mamalar yaparsın inşallah
Allaha emanet ol kuzularınada afiyet bal olsun seninde ellerine sağlık
kocaman sevgiler

Gönülünce dedi ki...

Çok geçmişler olsun canım...Tabağınıda iyi günlerde kullan...Yemeğin içinde ellerine sağlık...
Sevgiler...

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım..
İnşallah kızlarına bulaştırmadan atlatırsın..
Menü tam benlik.
Ellerine sağlık canım
Acil şifalar.