Cuma, Aralık 09, 2011

ISPANAKLI & PIRASALI BÖREK


Yavaş yavaş beyaz örtüyle kaplanmaya başladı buralar..inceden inceden nazlı nazlı düşüyor kar taneleri...
Tam bu soğuk havaya yakışır türden böreklerim...sıcacık..çıtır çıtır...yanına demini güzelce almış bir bardak çayla beraber akşam yemeğimize konuk oldular...

-1 kg un
-1 paket maya
-tuz
-yeteri kadar ılık su
İÇ HARCI İÇİN:
-500gr.ıspanak
-500gr.pırasa
-1 kase lor&beyaz peynir
-1 tk tatlı biber salçası
-1 yk susam
-1 çay k. kimyon
-yarım çay bard.z.yağı
-tuz

HAMURU AÇMAK İÇİN:
-1 su bard.sıvıyağ
***hamurumuzu ele yapışan bir kıvamda yoğurup mayalanmaya bırakıyoruz.(1 saat kadar).ıspanakları ve pırasaları temizleyip,ince ince kıyıyoruz.az tuzla ovup,fazla suyunu sıkıyoruz.içerisine peynirleri,salçayı,yağı,kimyonu,azsa tuzunu ekleyip karışt
ırıyoruz.mayalanan hamurlarımızdan mandalina büyüklüğünde bezeler yapıyoruz.bezeleri de 15 dk.dinlendiriyoruz.dinlene bezelerimizi elimizi arasıra yağlayarak açıldığı kadar açıyoruz.açılma esnasında yırtılabilir,sorun değil.bir kenarına harcımızdan koyup rulo yapıyoruz.elimizle rulomuzu hafif uzatıp iki ucunu ortaya kıvırıyoruz.yağlanmış tepsiye dizip,kalan yağı böreklerin üzerine sürüp 220c de pişiriyoruz...SEVGİYLE..AFİYETLE..

.

14 yorum:

sevda dedi ki...

el açmasıda nasıl güzel olmuş canım.nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

bakalım bu sne doya doya kar görebilecek miyiz biz..

ellerine emeklerine sağlık canım..

Mutfak dili dedi ki...

Eline saglik canim kizlarla mutfak eglenceli olsa gerek..
Kari biz daha gormedik her halde uzun sure de gormeyiz sanirim. KArin keyfini cikarin.
Sitenizin izleyicisiyim bundan sonra her zaman bende beklerim siteme. Iyi gunler sevgiler...

Tombul Tarifler dedi ki...

Fatoşcuğum bu ne güzel şekil vermektir böyle. Sanki kalp gibi olmuş. Ispanaklı böreğe balıyırım. sevgiler...

MUTFAKISTAN dedi ki...

ELINE SAGLIK COK GUZEL OLMUS
SEVGILER

http://www.arenandfamily.blogspot.com/ dedi ki...

ellerinize sağlık sevgiler

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

kıvrım kıvrım çok güzeller :) ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı...

DATLIM dedi ki...

Bugün kar yağdııııı :) ellerine sağlık süper görünüyo hemde leziz

.:Hobibox:. dedi ki...

Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık canım, hafta sonu isteniyor böyle lezzetler, teşekkürler canım, sevgiler.

Şehrinaz dedi ki...

harika görünüyor tadı nasıldır kimbilir:) ellerine sağlık...

Şehrinaz dedi ki...

harika görünüyor tadı nasıldır kimbilir:) ellerine sağlık...

pastabahçem dedi ki...

ben erkek annesii olarak kız annelerini çok kıskanıyorumm..kızlarımla mutfağı paylaşmak eminim çok zevklidir..ayrıca ellerinize sağlık enfes görünüyorlar

ihlamurcum dedi ki...

Harika bir tarif, yanlış okumadıysam ıspanak ve pırasa bir arada. Perşembeye misafirlerim var, çarşamba yapıyorum.
sevgilerle

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Resmi görünce nasıl heyecanlandım. Tarifi okuyunca daha da arttı heyecanım. Lisedeyken, bir arkadaşımın annesi yapardı buna benzer bir börek.Sonradan çok sordum soruşturdum bir türlü bulamadım. Yöresel miydi bilmiyorum. Yoksa arkadaşımın annesi uydurarak mı yapmıştı onu da bimiyorum. Arkadaşımla irtibatım kesildiği için öğrenme şansım da yok.
Hala tadı damağımdadır. El açması bir börek, içinde sanırım ıspanak ve peynir vardı diye hatırlıyorum. Tabi o zaman böyle şeylere dikkat etmediğim için fazla bilgi edinmemişim :)
Şimdi bu böreği ona çok benzettim. Hem görüntüsü, hem içeriği, hem de senin Antakya'lı olman. Onlar da Antakya'lıydı. Ayy çok merak ettim, bu börek yöresel bir börek mi?İnşaalah benim hayalimdeki börektir :)
Ellerine, yüreğine sağlık canım. O börek değilse bile beni eski günlere götürdün ve çok mutlu ettin. Her şey gönlünce olsun, sevgiler.