Cuma, Aralık 23, 2011

KAKAOLU BÜSKÜVİ :)))


Ahh bugün bu büskivileri yapana kadar kan ter içinde kaldım desem yeridir...
Evet altı üstü bir büsküvi amma ben kızlarımla kalkıştım bu işe...
Aman Allah'ım bir heves,bir telaş masanın başında...
Elinde merdaneyle bekleyen mi dersiniz...kalıpları oyy oyy caniim caniim diye seven mi:))
Yoksa löp löp hamuru ikileta diye ağzına atanı mııı..,
Kızım hamur o annecimm yenmez...Hayiir anneee ikileta....
Velhasıl kelam zar zor bitirip tepsiye yerleştirdik büskivileri...
Ben öğle namazına durdum...
Sonuç:üst tepsideki büskivilerin ortadan yanmaya başlamış,alt tepsidekileri de alttan alttan tütmeye başlamış!!!
Eee.. buna da şükür...ya hepsi yansaydı:)))
büsküviler soğudu kurtadıklarımızdan kuzular tattı..ufak tefek bir kavanoza yerleşti kalanlar...
Kalanlar demişken ..artk yoklar..babamız pc başındayken kızlarıyla birlikte hüpletmiş...
Afiyet bal şeker olsun..
Bir daha yapmak üzere söz verildi...bu sefer kızları uyutup öyle yapıcam..bide pişince fırının başında durucam...:))
BÜSKÜVİMİZ İÇİN:
-150 gr.tereyağ
-1 yumurta
-1 su bard.şeker
-1 vanilya
-1/2 kabartma tozu
-50gr.kakao
-yeteri kadar un
***yağ,şeker ve yumurta iyice karıştırılır.içine elenen kurular eklenir,kulak memesi kıvamında hamur yoğurulur.buzdolabında 20dk.dinlendirilir.daha sonra şekillendirilip pişirilir..YAKMADAN:))HAYIRLI GECELER...

3 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

her ne olursa olsun kızlarla birlikte mutfağa girdiğin için tebrik ederim seni.
daha bugün annemle konuşuyorduk,çocuklarla ilgilenmeyen annelerden filan. dedim hiç bir şey yapamıyorlarsa bile çocukları oyalamak için bi kurabiye kek yapsınlar beraber.nerden baksan bir saatini alır çocukların. :)


hepinizin emeklerine sağlık:)

ebru dedi ki...

Fatoşun bu kurabiyeler kesin çok lezzetli olmuştur. Fıstıkların eli değdiği için. Ellerine sağlık canım.

Gizemli Tatlar dedi ki...

Ellerinize sağlık,kuzularınızın da eli değince nasıl da tatlı olmuştur kim bilir.