Cuma, Aralık 02, 2011

KAYTAZ BÖREĞİ


Aslında başlığa, bayıldığım,pişerken fırının önünde kedi gibi beklediğim,koklaya koklaya yediğim,yerken mest olduğum canım memleketimin böreği..bitanem..bi bi bii...gibi cümleler yazmak geldi içimden..böyle sakin bir başlık gibi ama..ne hisler barındırıyor içinde bir bilseniz:))) kaytaz böreği bir yana diğer hamur işleri bir yana...bugün kolları sıvadık,kızlarımla beraber bir güzel yaptık:)))o hamurlu elleri görmeliydiniz..benim aynur kızım hamuru yeme karnın ağrıycak die göz ayırmalarımı..bu kız aynı anasına çekmiş hamur yiyo:)))ama ben oruçtum yemedim valla:)) bu arada kızlarım sübhanekeyi öğrenmeye başladılar...duanın ortasında amin deyip eller yüze sürülüyo ki ..görmeye değer...kuzu bunlar vallah kuzu...
neyse gelelim canım ciğerim,böreğimize...
-1 kg un
-1tk tuz
-1 paket ınsant maya
-yeteri kadar ılık su
üzeri için:
-5oogr.az yağlı kıyma
-3 kuru soğan
-1 tk karabiber
-3yk kadar nar ekşisi
-tuz
hamuru aömak için:
-yarım paket margarin
-1 çay bard.sıvıyağ
***hamurumuzu ele yapışan bir kıvamda iyice yoğurup,mayalanmaya bırakıyoruz.diğer tarafta soğanlarımızı rondodan geçirip,fazla suyunu sıkıp kıymaya ekliyoruz.tuzunu,karabiberini,ekşisini de ekleyip iyice yoğuruyoruz.
yaklaşık 1 saat kadar mayalanan hamurumuzu,elimizi yağlayıp mandalina büyüklüğünde bezelere bölüyoruz.margarini eritip,sıvıyağla karıştırıyoruz.dinlenen bezelerimizi yine elimizi arasıra yağlayarak açıldığı kadar açıyoruz.açma sırasında yırtılabilir,önemli değil.açtığımız bezemizi dörde katlayıp yağlanmış tepsiye koyuyoruz.bezelerimiz bittikten sonra yaptığımız harcı böreklerimizin üzerine pay ediyoruz.kalan yağımızıda yine elimizle böreklerimize sürüp 220cde pişiriyoruz...AFİYETLE....

13 yorum:

tatlilar gülcandan dedi ki...

Hayirli aksamlar canim .Bu saatlarde sizde benim gibi blogun basindasiniz .Yorumuz icin tesekkürler .Sizinde ellerinize emeklerinize saglik .Hayirli huzur dolu bir aksam diliyorum .

PASTA KÖŞESİ dedi ki...

Ellerine sağlık görüntü enfesss...
Lezzete lezzet katan minik ellerinde ellerine sağlık..

Şehrinaz dedi ki...

hamur yemeyi bende çok severdim şimdi kızımda başladı:))

orucunu da allah kabul etsin inşallh.

börekde harika görünüyor sıcak sıcak mis gibi üşenmesem kahvaltıya yapardım:) ellerine sağlık...

anneanneninemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık nefis görünüyor,kızlarını da Allah nazardan saklasın maşallah şimdi ne güzel okur onlar duaları,sevgilerimle

Yıldız dedi ki...

Nefis bir börek hepinizin ellerine sağlık canım oruçlarınıda Allah kabul etsin ne mutlu sana borçlarını ödüyorsun .....
Canım memleket demişsin yanılmıyorsam Tokat sanırım.
Daha önce bu böreği duymamıştım gerçekten nefis görünüyor.
Afiyetler olsun.
Sevgiler.........

NİRVANA dedi ki...

cok tatlısınız gercekten...kızlarının ve sizin ellerinize saglık....sevgiler...

aslı dedi ki...

Küçük lahmacunlara benzettim. Çok lezzetli olmuşlar, hepinizin ellerine, emeklerine sağlık.

Sibel dedi ki...

Merhabalar,
Beni izlemeye aldığınız için teşekkür etmek istedim. Antakya yemeklerine bayılırım. Kızlarınız da çok cici maaşallah. Sevgiler...

Betül KÖROĞLU dedi ki...

ben de çok severim. elleirne sağlık..

sevgiler

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Öyle güzel analtmışsın kii bende denemeliyim bu nefiss böreği..
Ellerine sağlık canım

YeMeK vAkTi dedi ki...

Giitiğim bir etkinlikte jale balcı yapmıştı bu böreği ama hazır ekmek hamuru ile...Ellerine sağlık canım



Sevgiler,

birdutmasali dedi ki...

ayline katılıyorum,
bende ekmek hamuruyla yapanlardan yemiştim..

elelrine sağlık canım.
yöre tatları hep güzel hep güzel..

BASİTTARİFLER dedi ki...

canım ellerine sağlık geçen gün hatay yemekleri yapan bir restuarantın menüsünde gördüm hemen gidip yemeliyim dedim ama nasip olmadı şuan tarifi sende görünce bir an önce yapıcam