Çarşamba, Aralık 28, 2011

MERCİMEKLİ & CEVİZLİ BÖREK


'Sadakaları konusunda gönülden veren müminleri çekiştiren ve güçlerinin yettiğinden başkasını bulamayanlarla alay edenler yok mu,Allah onları maskaraya çevirmiştir.onlar için can yakıcı bir azap vardır..(tevbe,79)
Bügünlerde bol bol meal okumak istiyorum...
Ezbere bildiğim ayetler tek tek sıralanıyor gözümde....
Kuluz..bahanemiz ne çok!
Her işe kendimi üçe,dörde bölüp yetişen ben neden okumaya vakit ayıramıyorum ki...
Artık ciddi anlamda hergün belli bir vaktimi ayırıp Kuran okuycam inşaAllah...
Kulağımda hep aynı kelime..ŞEFAAT...
Rabbim hepimizi hidayete erdirsin...
Bugün komşu 3 teyze bana çaya geldiler...hoşgeldiler ..sefa geldiler...büyük nasihatları alındı..kulağa küpe edildi...sevim teyze ikiz torunları efe ile ege'nin hasretini bizim kızlarla bi nebze olsun dindirdi...çok uzaklarda kötü bir hastalıkla savaşan ve Allah'ın izniyle şifa bularak bu savaşı kazanacak Hatice ablayla msn le görüşüldü...asker arkadaşım..ne güzel çıkmış saçların...dualarımız..kalbimiz...seninle...
çay menümüzde:
-kısır
-ıspanaklı& pırasalı börek
-mercimekli& börek
-seyhan teyzenin enfes ezme turşusu
-balkabaklı pasta
Gelelim şu mercimekli cevizli böreğe..denemediyseniz şiddetle tavsiye ediyorum..kendim yaptım diye söylemiyorum ama şahane olmuştu:)))
Börek için:
-7 yufka
-1,5 su bard.yeşil mercimek
-1 büyük soğan
-yarım su bard.çekilmiş ceviz
-yarım demet maydonoz
-karabiber,pulbiber,tuz
-3yk kadar z.yağı
Böreğin sosu için:
-2 yumurta
-1 büyük su bard.yoğurt
-1 çay bard.sıvıyağ
-yarım su bard.su
***iç harç için mercimek haşlanıp süzülür.diğer tarafta soğanlar yemekelik doğranıp yağda çevrilir.damak tadına göre baharatlar ve haşlanan mercimek eklenir.bir iki çevirilip altı kapatılır.ılıyınca ince kıyılmış maydonoz ve ceviz ilave edilir.harc soğumaya bırakılır.bu arada sos hazırlanır.yağlanmış tepsiye bir yufka serilir.harc sürülür.diğer yufkalar parçalanarak konur soslanır.3.yufkada harcın yarısı dökülür.6.yufkada kalan yarısı dökülür.7.yufkayala üzzeri kapatılır kalan sos üzerine güzelce sürülür.tepsiyi streçleyip 1 gece buzdolabında bekletilir.ertesi gün dilimlenip 200c de pişirilir..ılıkken yemenizi tavsiye ederim...AFİYETLE..SEVGİLER...

9 yorum:

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Mercimeklisini yapmıştım ama ceviz kullanmamıştım..
Böylede denemeliyim.
Ellerine sağlık canım..

sevda dedi ki...

ceviz bende kullanmamıştım ama eminim çok yakışmıştır canım.görüntü süper.ellerine sağlık.sevgiler.

Tombul Tarifler dedi ki...

hep merak ederim mercimekli böreği ceviz koymak da ayrıca güzel olmuş. ellerine sağlık. sevgiler

ebru dedi ki...

Mercimek börek veye poğaça tarifini hep okurum ama hiç denemedim. Artık deneme zamanı geldi. Ellerine sağlık canım menü ve börek harika. Allahım komşuna acil şifalar versin.

Hansa dedi ki...

Çok lezzetli olmuşa benziyor eline sağlık ama tepsi böreği şeklinde değilde sarılmış olarak yapabilirmiyiz bunu...
sevgilerimle...

özlem dedi ki...

Arkadaşım,Yaşamınca güzel yıllar, mutlu yarınlar, dostça dostluklar hep senin olsun. MUTLU YILLAR

brai dedi ki...

hiç sevemedim gitti şu yeşil mercimeği ama annem çok yapar bundan. ellerinize sağlık...

Sevdiklerinizle birlikte geçireceğiniz nice güzel günlere hep birlikte girmeniz dileklerimle, mutlu yıllar :))

YeMeK vAkTi dedi ki...

2012 yılında yanlışlarımızın az,başarılarımızın devamlı olması dileklerimle....Yepyeni Yıllar :)

Sevgiler....

ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...

Yazında, menüde, mercimekli börektre nefis olmuş ellerinize sağlık