Salı, Aralık 27, 2011

ZEYTİN ÜFELEMESİ / SALATASI / PİYAZI:))


Kapalı,soğuk bir günden selamlar...
Bugün sizlere Antakya kahvaltı sofralarının vazgeçilmezlerinden olan zeytin üfelemesi( Antakya şivesiyle öfelemesi)ni tanıtmak istiyorum..
Zeytinler kırılıp,günlerce suyu değiştirilerek tatlandırılır.ve tuzu eklenip yenmeye hazır olur...
zeytin salatası için:
-1 kase kırık zeytin
-3 sap taze soğan
-yarım demet maydonoz
-2 yk nar ekşisi
-1 tk pul biber
-yarım çay bard.sızma z.yağı
-tuz
***zeytinlerin çekirdeği çıkarılır,ince kıyılmış yeşillik,ekşi,yağ ,tuz ve baharatı eklenip harmanlanır.denemenizi tavsiye ederim...SEVGİYLE VE AFİYETTE KALIN...(aceleyle çektiğimden fotoğrafı beğenmedim ama sizlerle paylaşmak istedim)

9 yorum:

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Zeytin salatasını biliyordum ama yöresel isminin öfeleme olduğunu yeni duydum.Paylaşım için teşekkürler.

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık güzel olmuş ailecek çok severiz ama üfeleme ismini ilk kez duydum değişikmiş:)))

bernayıldız dedi ki...

fatoscum ellerine saglıkk ne kadar farklı seyler yapıyorsun vallaha severek takıp ediyorum hayranlıgımı belirtmeden gecemeyecegimm .. sevgiler, bu arada cekilişime katılmısmıydın ?? http://sevimyildiz.blogspot.com/2011/12/gusto-confiserie-cikolatalarndan-hediye.html
ayrıntılı bilgi linkte :)beklerim,

ebru dedi ki...

Tazecik bir dilim ekmek ve bir bardak taze çayla ile birlikte ne güzel yenir ama. Ellerine sağlık canım.

zeymuran dedi ki...

kahvaltıda yemek için harıka bır salata ellerıne sağlık canım sevgıler..

sevda dedi ki...

kahvaltıda ekmek ve çay eşliğinde süper olur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Yeşil zeytini çok severim, hele biberlerisini çerez gibi yerim:))

Salatası da enfes görünüyor, ellerine sağlık canım..

pastabahçem dedi ki...

bir antakya gelini olarak kesinlikle çok sevdiğim bir tad ve çok leziz görünüyor ellerinize sağlık

brai dedi ki...

Çok merak ettim bu tarifi, en kısa zamanda bende deneyeceğim. bu arada pembe pembe ne güzel bir blogunuz var, içim açıldı doğrusu.

Ellerinize sağlık, bana da beklerim... Kucak dolusu sevgiler :)