Salı, Ocak 10, 2012

CEVİZLİ TAŞ KADAYIF / YASSI KADAYIF


İyi akşamlar...
Bugün yağmurlu bir güne uyandık...
Dağlar eteklerine kadar kar...
Bembeyaz bir sabaha uyanırsak hiç şaşırmam..çok mutlu olurum...
Ben mutlu olurum da..olmayanlar da var biliyorum:((
Rabbim..sana sığındık..sen sahibsizlerin,sahibisin...
Taş kadayıf bizim orda çok meşhurdur..
Genelde ağız denilen ineğin ilk sütüyle yapılır..
Ya da süt kesniği,kaymak..
Ya da ceviz..
Ben en çok cevizli olanını seviyorum..
Kadayıf tarifi Oktay usta'dan..
Gerçekten çok pratik ve lezzetli bir tatlı oldu...
KADAYIF İÇİN:
-1 su bard.süt
-1 su bard.su
-1,5 su bard.un
-1 tk silme maya
-1çay k.tuz
-1 tk şeker
İÇ HARC İÇİN:
--1 kase dövülmüş ceviz
-2yk toz şeker
ŞERBET İÇİN:
-1 yada 1,5 su bard.şeker(sizin ne kadar tatlı sevmenize bağlı)
-1 se 2 - 1,5 sa 2,5 su bard.su
***hamurumzu çırpma teliyle çırpıp yaklaşık 30dk.mayalandırıyoruz.daha sonra ısıttığımız hafif yağladığımız tavaya yarım kepçe döküp ortasından hafif yayıyoruz.üst kısım göz göz olana kadar pişiriyoruz.eğer renk olarak altı olmuş üstü daha hamursa çevirip içini hamur kısmı geçecek kadar pişirip kenara alıyoruz.yaklaşık 7-8 tane kadayıfımız oluyor.cevizle toz şekeri karıştırıp kadayıfların bir kenarına 1yk kadar koyup kapatıyoruz.sıcak şerbetimizi soğuyan kadayıflarımızın üzerine döküyoruz.5dk.kadar bekleyip servis yapıyoruz..AFİYETLE...

17 yorum:

Şehrinaz dedi ki...

dün mü yayınlamıştı bende seyrettim ve tarifini aldım:) bana da çok pratik geldi seninki de harika olmuş ellerine emeklerine sağlık...

Deli Kız Pınar Mutfakta dedi ki...

nefissssssssss ellerine sağlık iştah kabartıcı gözüküyor canım

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Fatoş,
Tatlı nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Bu tatlıyı çok severim ama henüz deneme fırsatı bulamadım.

Yemekheyecani (Emel) dedi ki...

Hmmm nefis ellerine saglik sevgiler

muhabbetsofrasi dedi ki...

eline sağlık olsun

pastabahçem dedi ki...

en çok sevdiğim tatlılardan ah bu kilolar zor gidecekkk:(( ellerine sağlık canım:)

Tombul Tarifler dedi ki...

ellerine sağlık görüntüsü böyle ise tadı nasıldır kimbilir hiç denemediğim bir lezzet sevgiler bu arada bana döndüğün için teşekkürler

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Şimdi olucaktı,kaç tane yerdim kimbilir..
Ellerine sağlık canım..:))

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Annem çok sever yassı kadayıfı. Ben de gördüm geçen gün programda yapsam mı acaba dedim. Artık güvenleyapabilirim;)

Ellerine emeklerine sağlık tatlım..

sevda dedi ki...

çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.sevgiler.

balböcükleri dedi ki...

iki tarafıdamı pişiriyoruz yoksa sadece tek tarafımı?

cafemuss dedi ki...

Elinize sağlık güzel görünüyor yassı kadayıf çok severim :)

sarımutfak-hande dedi ki...

annem yapardı eskiden bunu ellerine sağlık canım

ahterce dedi ki...

ellerinize sağlık cok iştah örünüyor.
sevgilerimleı gıcac

aylin dedi ki...

ellerine sağlık çok güzeller:)
sevgiler.

Hülya dedi ki...

Çok severim ama hiç yapmayı denemedim. Harika görünüyor canım, ellerine sağlık..

Hatay Sofrası(Şenay) dedi ki...

Ben de Antakya'lıyım.Elinize sağlık kadayıfın az sayıda olması güzel denicem.bende cevizli veya ağızlı olanı severim:)