Pazar, Ocak 08, 2012

ISPANAKLI & KAŞARLI-SUCUKLU KIR PİDESİ



Selamlar..
Keyifli pazarlar...
Dışarda resmen yer yerinden oynuyor..yerde ola ne varsa gökyüzünde uçuşuyor..
Bir rüzgar,bir rüzgar ki...
Deli deli ıslık çalıyor...
İşte böyle rüzgarlı,turuncu bir günün sabahında güzel bir kahvaltı iyi gider dedim..
Zaten aklımdaki pidelerle başım dertte..
Aklımda duracağına,karnımda dursun daha iyi..
Çayın yanına nefis gitti pidelerimiz..sıcak sıcak...
PİDE HAMURU İÇİN:
-1 büyük su bard.ılık süt- su karışımı
-yarım su bard.sıvıyağ
-1 paket maya
-2yk toz şeker
-1 tk tuz
-yeteri kadar un(ben kepekli kullandım)
ISPANAKLI HARÇ İÇİN:
-500gr.ıspanak
-1 kurusoğan
-tuz-karabbier-pulbiber
-3yk kadar z.yağı
DİĞERLERİ İÇİN:
-yeteri kadar sucuk ve kaşar dilimleri
***hamurumuzu yoğrup mayalanmaya bırakıyoruz.ıspanaklı içimizi pişirip soğumaya bırakıyoruz.mayalanan hamurumuzu 5-6 bezeye ayırıp merdaneyle açıyoruz.dilediğiniz harçatan dilediğimiz kadar koyarak iki kenarı birleştirip kapatıyoruz.üzerine sulandırılmış yumurta sarısı sürüp fırna veriyoruz.ben fırından çıkınca da kenarlarına margarin sürdüm..sizin isteğinize kalmış..tarifi günlerdir aklımda dolanan,sonunda mideme giren bu güzel pideler için teşekkürler PAPATYAM:))AFİYETLEE..

6 yorum:

BASİTTARİFLER dedi ki...

ellerinize sağlık bende çayımı alıp geliyorum harika görünüyorlar

pembe kekik dedi ki...

Mmmm.Nefis.Ellerine sağlık.

anneminkizıyim dedi ki...

Canim ellerine saglik, ispanaklilardan aldim ben, tadina da doyamadim, ellerine saglik, sevgiler::))

cafemuss dedi ki...

Şuan çayımın yanına bir dilimi eşlik ediyor olsaydı diye düşünüyorum :) elinize sağol harikalar.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bu pideler aklıma geldikçe kalkıp pide yapasım geliyor yahu. Çok güzeller dimi ama :))

Ellerine emeklerine sağlık canım. Afiyetler olsunn..

Tombul Tarifler dedi ki...

Ben de yaptım dün pide. Hemen hemen bu ölçüleri kullanmışım. ben kuru maya kullandım ve sütü bir bardak kullandım. Eminim seninki de çok güzel olmuştur. zaten öyle görünüyor ellerine sağlık sevgiler