Pazar, Ocak 01, 2012

KAĞIT KEBABI & EV YAPIMI LAVAŞ:))


Yeni bir yıldan,yılın ilk gününden merhaba...
Rabbim her gününü,her anını O'nun rızasını kazanarak geçirmemizi nasib etsin...
Heranım...her amelim..her hareketim..evvela Rabbimin rızası içindir...
Hepimizin öyledir...
Bugünlerde bana çok sıkıntı veren,hareketlerimi kısıtlayan bel ağrısı çekiyorum...
Resmen elimin ucuyla ev süpürdüm bugün...
O süpürgeye yapışıp,halıya işkence yapan benden eser yok:)))
Yarın dr.a gidicem inşaAllah...
Neyse..
Gelelim yemeğimize...
Antakya'nın meşhurlarındandır...
Kasap eti ve yeşillikleri bir güzel kıyar,kağıda basar fırına gönderir,pişen etinizi ve sıcacık ekmeklerinizi yüklenip çabuk çabuk evin yolunu tutarsınız soğumasun diye:)))
Bende uzun zaman yemediğim bu lezzeti evde yapsam diye düşündüm..
Olur mu..olmaz mı derken bir baktım mutfaktayım...
Oldu hemde nefis oldu..bir tek odun ateşi kokusu eksikikti:))
Yanında da tazecik lavaşlarımız vardı...
Kağıt kebabı için:
-1 kg. az yağlı dana kıyma
-1 demet maydonoz
-2 adet kırmızı taze biber
-7 diş sarımsak
-1 tane kuru soğan
-1 çay k.kimyon
-1 çay k.karabiber
-1 çay k.pulbiber
-1 çay k.tuz
***maydonozu,soğanı,sarımsağı ve biberi rondoda iyice çekelim.ete baharatlarla beraber ekleyip,bir güzel yoğuralım.iyice yoğurduğumuz kıymayı bir süre dinlendirmek için buzdolabına koyalım 30dk. kadar.daha sonra etimizi 3 e bölelim.ve yağlı kağıt serilmiş tepsilere ne kalın ne ince olacak şekilde tepsinin ortasına basalım.üzerine biber ve soğan koyup 220c de suyunu salıp çekene kadar pişirelim.
Ev yapımı lavaş için:
-3 su bard.un
-1 tk.maya
-1 çay k.tuz
-yeteri kadar ılık su
***malzemelerden özlü bir hamur yoğurup 30 dk.mayalandırıyoruz.12 bezeye bölüp,oklava yardımıyla lavaşlarımızı açıyoruz.bütün bezeleri açınca en büyük teflon tavamızı ocağa alıp lavaşlarımızı pişiriyoruz.yaklaşık 6 -7 dk.da tüm lavaşlarımız pişiyor...ayranımızı da unutmayalım...:))AFİYETLE...

12 yorum:

pastabahçem dedi ki...

enfes görünüyor ev lavaşı tarifi hep istemiştim ellerinize sağlık mutlu sağlıklı yıllar diliyorum kızlarınızla

anneanneninemekleri dedi ki...

Nefis görünüyor ellerine sağlık,mutlu yıllar.

.:Hobibox:. dedi ki...

Çok leziz görünüyor, şu lavaşı yanında hiç bişey olmadan da yiyebilirim:)

Bu arada yazılarınız çok ufak üstelik italik ve ince, benim gibi gözlüklüler zor okuyor:)

.:Hobibox:. dedi ki...

Şimdi daha iyi, aslında bana sorarsan ben metin yazılarının klasik karakterler olmasından yanayım, arial, terubecht, verdana gibi, çünkü bu temel karaketerler pc deki tüm yazılımların ortak demir başıdır, yani kiim nerden açarsa açsın, her ülkeye her alfabeye uyumludur, konu başlıkları için olabilir ama metin yazsısında anlaşılır ve sadelekten yana olmak lazım.

Sibel-ish dedi ki...

Bende denemiştim, demek adı buymuş. Elinize sağlık, pek leziz görünüyor:)

!!!!!!!!!!!mintininmutfağı!!!!!!!! dedi ki...

yeni yılda herşey gönlünce olsun inşallah,huzur sağlık mutluluk getirsin.çok öpüyorum maharetli arkadaşımı.

ebru dedi ki...

Fotoşum ellerine sağlık canım. Pek bir lezzetli görünüyor. Yeni yılın kutlu olsun.

Tombul Tarifler dedi ki...

öncelikle çok geçmiş olsun diyorum.
hem kebap yaptın hem de el açması lavaş. 2012ye süper başlangıç yapmışsın inşallah gönlünce bir yıl olur arkadaşım sevgiler

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Fatoş,
Öncelikle çok geçmiş olsun, İnşallah bir an önce ağrıların geçer.
Kebap ve lavaşta nefis görünüyor, ellerine sağlık.

Özlemhan dedi ki...

Sağlıklı mutlu yıllar diliyorum.

Özlemhan dedi ki...

Sağlıklı mutlu yıllar diliyorum.

özlem dedi ki...

71.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;

http://www.porselendemlik.com/




tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati etkinliğini

01 ocak 2012-1 subat 2012

TARİHLERİ ARASINDA


http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/

YANİ BEN YAPACAĞIM.




SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!

TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.

VE TARİFİNİZE

"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA "

BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

ETKİNLİĞİMİZE YEMEK TARİFİ GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.

LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.

SEVGİLER