Salı, Ocak 17, 2012

''KAR''NABAHAR GRATEN:))


Bir kaç günlük aradan sonra merhaba..
Sanki yazmayalı çok uzun zaman oldu gibime geliyor...
Yemek-bulaşık işi halloldu,hemen aldım notebookumu elime...
İki gündür inanılmaz kar yağıyor...
Her yer ışıl ışıl..bembeyaz..
Beni benden alıp götürüyor...
Öyle huzurlu hissetiriyor ki varlığı..
Her ne kadar soğuk olursa olsun sıcaklığı...
Rabbim verdiği güzellikler karşısında hayran kalmamak ne mümkün..
SübhanAllah...
Kızlar aşağıya kartopu oynamaya indiklerinde eve çıkarmak çok güç oldu..
Özellikle de Aynuru..
Öğle uykusuna uyuduğunda çıkarabildim eldivenlerini...
İşte size bir kaç fotoğraf teyzeleri..
Ondan sonra yemeğimizin tarifi...


Bu gelin olmuş ağaçlar,yazın öyle güzel şeftaliler veriyor ki...
Hiranur:)))
Aynur:)))
Gelelim yemeğimize...
Karnabahar sevenler için pratik ve değişik bir alternatif..
İlk kez denedim..bizce gayet lezzetliydi..
-1 küçük karnabahar
-1 su bard.süt
-1,5 yk un
-3yk kadar.sıvıyağ
-karabbier,pulbiber,tuz
-1 su bard.kadar kaşar peyniri rendesi
***karnabaharı çiçeklerine ayırıp tuzlu suda haşlıyoruz.daha sonra süzüp fırın kabımıza alıyoruz.beşamel sos için yağda unu hafif kavuruyoruz.üzerine sütü ekleyip,kıvam alana kadar karıştırıyoruz.haşlanan karnabaharların üzerine önce baharatları sonra beşamel sosu döküp 200c lik fırına veriyoruz.5dk.sonra kaşarını da ekleyip,üzeri kızarınca fırından alıyoruz..Ilıkken yemenizi tavsiye ederim..AFİYETLE..SEVGİLER...

20 yorum:

anneanneninemekleri dedi ki...

Yemak çok güzel ellerine sağlık,ama kızların kar keyfi daha güzel...

muhabbetsofrasi dedi ki...

istanbula da kar yağmış ama ben zerresini görmedim

nereye yağdı bu kar :)


şimdi o karlarda yuvarlanmak vardı türk filmlerindeki gibi :)

sevda dedi ki...

nasılda güzel resimler canım.kızlarda çok eğlenmişler maşallah.sevgiler.

BASİTTARİFLER dedi ki...

İstanbulda da dün kar yağdı her yer orası kadar olmasada beyazlara büründü... Ellerine sağlık canım ben sevmem pek ama görüntüsü okadar güzlki yiyesim geldi

Gizemli Tatlar dedi ki...

Oh oh oh ne de güzel oynamışsınız, maşallah.Sevgiler...

aylin dedi ki...

ay ama o nasıl görüntü bayıldım bayıldım:)
kurabiyeler çok güzel görünüyor ellerine sağlık.
sevgiler:)

Limon çiçekleri dedi ki...

Bende çok seviyorum bu tarifi ama benden başka kimse yemiyor evde:)Kar ve kızlar harika görünüyorlar:)

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ooo görüntüler, manzara harika! burada almanyada vallahi ocak ayinda ilk bahar yasiyoruz...
kar-nabahar :) cok nefiss görünüyor..ellerine saglik.. fistiklarada sifalar olsun insAllah♥
sicacik sevgi ve selamlarla..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Burdada yağdı kaçtı:( Şu görüntülere nasıl hasretim.. İnsanın yüreğinin karartısını bile alıp götürüyor.

Pek severim karnabaharı ama karnabahar yazmaya gıcık oluyorum.Ne vardı sözlükde karnıbahar geçse ismi dimi ama:))

Ellerine sağlık tatlım..

durme durme dedi ki...

Karnıbaharı daha önce hiç böyle denemedim ben. Leziz görünüyor. Ellerinize sağlık. Allah yavrularınızı size bağışlasın. Sevgilerle...

Hülya dedi ki...

Ne tatlıymış bu minik kardankızlar :)) İsimlerine de bayıldım, maşallah ikisine de..

Karnabahar graten harika görünüyor, çok seviyorum bu güzel sebzeyi. Ellerine sağlık canım..

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Offf burayada yağsa kekşke,en son 20 sene önce gördüm akrı..
Elllerine sağlık canım..
Nefiss görünüyor.
Sevgiler.

Beyaz Hanımeli dedi ki...

İnsan bu tatlı şeyleri görünce yemeğe falan bakamıyor ki :) Çok şirin bu kuzucuklar ya, tam yemelikler. Manzara süper, yemek harika. Daha ne olsun. Ellerine sağlık, sevgiler.

zeymuran dedi ki...

kar guzel cocuklar güzel yemek güzel sen de öyle,sevgıler zeymurancafe

!!!!!!!!!!!mintininmutfağı!!!!!!!! dedi ki...

ay ben bu "nur"ları yerim valla.resimler harika.kar inanılmaz güzel ankarada da.ayrıca graten şahane görünüyor canımın içi.öpüyorrum kocaman sevgiler

Hatice dedi ki...

ne güzel görüntüler, insanı dinlendiriyor:)
burada da kar bir göründü kayboldu, çocuklar hasretle bekliyorlar:(

ellerinize sağlık, sevgiler...

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

MaşaAllah. Rabbim korusun inşallah. Bizim çocuklarda cama yapışmış, yerlerin kar dolmasını beklerken, tutmayacak kadar az yağan karı görüp, ne zaman anne, ne zaman... sorularıyla avunuyorlar...:)

dönmezçağlar dedi ki...

AĞAÇLARIN sonbaharda yapraklarını döküpte kışın kuru bir iskelete çeviren RABB'IM YAZ OLDUĞUNDADA YEMYEŞİL YAPRAKLARIN ARASINDAN ÇEŞİT ÇEŞİT MEYVELER VERİYOR. ne kadar şükretsek az ELHAMDULİLLAH....
KIZLARA BAYILIYORUZ MAŞALLAH BENİM KIZIM ONLARI KENDİNE ARKADAŞ SEÇTİ . ELLERİNE SAĞLIK.

Yıldız dedi ki...

Kar manzarası harika
buralarda çok soğuk hatta kuru ayaz
neyse ki bu gün daha iyi hava....
İyi haftalar dilerim .
Kızında çok şekermiş maşallah nazar değmesin.....

PaSaSofraM dedi ki...

bu yil biz almanyada kari hic görmedik ve galibada göremicez:(