Çarşamba, Ocak 25, 2012

LİMON JÖLELİ PASTA


Selamlar...
Bugün temizlik günümdü..
Cam,kapı,halı,perde,dolap içleri...
Baba ve dayıyı evden uzaklaştırıp,kızları oyuna daldırıp kaptırdım kendimi..
sabah 10 da başladım..akşam 4 gibi bitmişti...
Yorgunluktan her yerim dökülüyordu ama dayıya bugün için pasta sözü vardı...
Ablalar sözünde durmalıydı:))
Öyle de oldu...
Zira bütün gece başıma kalkıp dururdu:))
Hem pratik hem lezzetli bir şeyler yapmak istedim..
Sonuç olarak gayet hafif ve lezzetli bu pastamız çıktı...
PANDİSPANYA İÇİN:
-3 yumurta
-3 türk k.fincanı şeker
-3 türk k.fincanı un
-1 peket vanilya-1 paket kabartma tozu
-3yk kadar sıcak su
-3yk kadar sıvıyağ
KREMASI İÇİN:
-4 su bard.süt
-2,5 türk.k.fincanı un
-3 türk k.fincanı şeker
-1 yumurta
-yarım çay k.damla sakızı
-1 vanilya-50gr.margarin
ÜZERİ İÇİN:
-1 paket limonlu jöle(%100 bitkisel olandan kullandım kenton marka)
***Pandispanya için yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz.sıcak suyu,sıvıyağı ekleyip karıştırıyoruz.unu,kabarmatozunu ve vanilyayı eleyerek ekleyip karıltırıyoruz.yağlanmış fırın kabımıza döküp 180c de pişiriyoruz.
Kreama için,bir tencereye vaniyla,margarin ve damla sakızı hariç tüm malzemeyi ekleyip kıvam alana kadar pişiriyoruz.altını söndürüp kalan malzemelerimizi ekliyoruz.ve mikserle yaklaşık 5dk.kadar çırpıyoruz.fırından aldığımız,ilk sıcaklığı çıkan kekimizi 1 çay bard.kadar sütle ıslatıyoruz.üzerine kremayı yayıp,soğumaya bırakıyoruz.tamamen soğuyunca jölemizi üzerindeki tarife göre hazırlayıp kremanın üzerine döküyoruz.dolapta 2-3 saat dinlendirdikten sonra pastamız servise hazır:)))AFİYETLE:))

13 yorum:

Sibel-ish dedi ki...

Pek çekici görünüyor. O kadar yorgunluğa iyi iş çıkarmışsınız. Afiyet olsun!

Şehrinaz dedi ki...

mis gibi olmuştur evin:) ev temiz olunca mutfağa girmek benim için daha güzel oluyor:)

pasta da harika olmuş limon tadıyla mis gibi ellerine sağlık sevgilerimle...

umutluhayat dedi ki...

maşallah hamarat insanları severim.ellerinize sağlık ama çok yorulmuşsunuz.güle güle kirletin ve afiyet olsun.

Küçük Şeyler dedi ki...

cok sevimli duruyor :)
ellerine saglik canim:):)
bende yakinda yapmak istiyorum, kardesimin dogumgunune:)
not aldim hepsini =D
Sevgiler

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Nefis görünüyor, ellerine sağlık. Afiyet bal şeker olsun.

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Limonlu,ferah ferah nefiss olmuştur..
Ellerine sağlık canım..
Çok güzel görünüyor.

sevil şahin dedi ki...

canımsın güzel yorumuna teşekkür ederim. tatlım İstanbula gelirsen lütfen görüşelim.
tatlın şahane olmuş canım ellerine sağlık
güzel kızlarına afiyet bal şeker olsun

Annemin Yemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık, çok neşeli görünüyor...

anne eli gibi dedi ki...

limonlu lezzetlere bayılırım,ellerine sağlık nefis görünüyor..

CANBOGAZDAN dedi ki...

nasil mis gibi kokmustur o limonlu jole himmm...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ben çok sevdim bu pastayı ve fotoğrafını.Lik yayınladığın andan beri ara ara açıp baktım.Ama anca yorum yazmaya oturdum:))
Ellerine emeklerine sağlık tatlım.

bir kase lezzet dedi ki...

ellerine sağlık
limonun lezzeti harika
ellerine sağlık canım
:)))))

Adsız dedi ki...

görünümü güzel ama tadını begenmedim