Perşembe, Ocak 12, 2012

ŞEHRİYELİ ISPANAK ÇORBASI...


Ah benim karakızım...
Yine hastalandı...
Dün geceden beri kusuyor..ishali var...
Midesini üşütmüş...
İlaçlar..nane çayı..bol pirinçli yoğurt çorbası..
Az önce evin içinde yarım saat o kaçtı ben peşinden kaşıkla kovaladım..
1 kepçe çorba anca içtiyse...
MaşaAllah hali..keyfi yerinde..kardeşiyle oynuyor gülüyor..
Ama iş yemeye,içmeye gelince ...hayiyy anne hayiyyy...
öyle işte....
.......................
Ispanaklı çorbayı geçen hafta yapmıştım..ilk kez denedim..tadı çok hoş oldu..severek içtik..
-250 gr.kadar ıspanak
-1 su bard.tavuk suyu
-1 kuru soğan
-1yk un
-yarım çay bard.süt
-2y tel şehriye
-4 su abrd.su
-tuz
-z.yağı
***soğanları ve ıspanakları sıvıyağda çevirelim,unu da ekleyip biraz daha kavuralım.sularını ekleyelim.kaynayınca blenderdan geçirelim.sütü,şehriyeleri ve tuzunu ekleyelim.şehriyeler pişince altını söndürelim...limonla birlikte servis edelim..AFİYETLE..SIHHATLE..

7 yorum:

BASİTTARİFLER dedi ki...

geçmiş olsun canım yaaa benim kızda aynı yeseler hasta olmayacaklar ama nerde elde tabak o önde ben arkada koştur durki bir kaşık yesinler allah iştah versin canım ya ... çorbada harika görünüyor ellerine sağlık

Binbirçeşni dedi ki...

cok lezzetli duruyor..ellerıne saglık...

Tombul Tarifler dedi ki...

çok geçmiş olsun kara kızına :) bu kızlar hep nazlılar bende aynı dertten muzdaribim. Bu arada çorban çok canlı renkli çok güzel görünüyor ellerine sağlık sevgiler canım

şirince tatlar dedi ki...

Ayyyy Rabbim acil şifalar versin inşlh kıyamam ben ona..bence çok zorlamayın yemek için ilaç aldığı için yeterli oluyordur ona..bol bol meyve suyu nar,portakal vs.taze taze sıkın verin en iyisi..bu arada çorba müthiş görünüyor yeşil yeşil eline sağlık:)

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun.
O elimde kaşıkla arkasında kovalama durumu bizdede aynı,en sonunda mecvur ellerini tutup,zorla ağzını açıyoruz offf..:((
Şifa çorbası olmuş bu canım..
Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

slm allah hayırlı şifalar versın kızınıza ben blogunuzu tarıflerınızı takıp edıyorum kızlarınızıda cok gormek ısterdım umarım cabbucak ıylesır uzuldum

ihlamurcum dedi ki...

Ispanak çorbasını şehriyeli hiç bilmem, deneyeceğim.teşekkürler