Perşembe, Şubat 23, 2012

AÇIK EKMEK / TIRNAK PİDE


Günaydın...
Bir kaç günlük aradan sonra tekrar merhaba...
Arkadaşlarım hızınıza nasıl yetişicem bilmem..
Ne lezzetler,ne sunumlar yapılmış..MaşaAllah...
Elleriniz dert görmesin,evinizin huzuru,mutfağınızın bereketi daim olsun...
Açık ekmek Antakya'da çok yaygındır..somun ekmek pek tercih edilmez..
Sadece halk ekmek kulübelerinde daha uygun fiyatlı olduğundan bazen alınır..
Açık ekmek ertesi güne bile kaldığı zaman fazla bayatlamaz ufalanmaz...
Çok bayatlayan ekmekler küçük küçük doğranır,kurututlur ve yine yöresel olan ekmek aşı yaplır..
Pek bir lezzetli olur ve yazın çok severiz..umarım burada sizinle paylaşırım..
Tırnak pide adıyla da daha küçük ebatlarda kebap çeşitlerinde kullanılır..
Dün öğleden sonra her zamanki gibi kızlarımla geçtim mutfaga:))
Meraklı,minicik eller de değidi hamura ya,ondan bi puf puf lezzetli oldu ekmeklerimiz..
Sıcak sıcak ne güzel yendi:))
Sizde açık ekmeğinizi evde yapmak isterseniz tek bir şartı var...
Kullandığınız unun kalitesi..
Eğer ununuza güveniyorsanız hiç beklemeden yapın kendi açık ekmeğinizi...

-1 büyük su bard.ılık su
-1tk tuz
-1yk tozşeker
-1 tk kuru/yaş maya
-yarım çay bard.dan daha az sıvıyağ
-yeteri kadar un
***ılık suyu,tuzu,şekeri,mayayı ve sıvıyağı bir kapta karıştıralım.yeteri kadar un ilavesiyle özlü bir hamur yoğuralım.hamur kıvamı hafif ele yapışır bir kıvamda olmalı.yoğurduğumuz hamuru yaklaşık 1 saat mayalandıralım.bir kaba 2yk kadar sıvıyağ ve 2yk kadar su koyup karıştıralım.elimizi bu karışımla ıslatıp hamurumuzu 4 bezeye ayıralım.yağlanmış tepsi içerisinde yuvarlak formda açıp elimizi yağ+su karışımına batırıp tırnak pide şeklini verelim.üzerlerine kalan yağ+su karışımını sürüp önceden ısıtılmış 220c lik fırında pişirelim...AFİYETLE..SEVGİYLE..

16 yorum:

Mutfak dili dedi ki...

Elinize saglik olsun. Cok guzel canim nasil ,ekti sicak sicak yemeyi..
Arasina peynir yag ..

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Nefis görünüyor, sıcak sıcak ne güzel giderdi şimdi. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Canım ellerine sağlık, ev yapımı ekmek olur da güzel olmaz mı...

sevda dedi ki...

ev yapımıda başka bir güzel oluyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Hayatın Tatları dedi ki...

KUZULARIN ELLERİNE DEĞİNCE GERÇEKTEN AYRI BİR LEZZETTE OLUYOR. ELLERİNE SAĞLIK :)

Hülya dedi ki...

Sıcacık arasında bol tereyağlı harika olurdu canım.. Ellerine sağlık..

suezgecmutfakta dedi ki...

COK GÜZEL GÖRÜNÜYR BEYAZ PEYNIRI ARASINA KOYUP YEMESI ELINIZE SAGLIK

ihlamurcum dedi ki...

Nefis gözüküyor, sıcak sıcak nasılda yenir, denenir.Yapılacaklar listesine alıyorum, süper.Birde aşağı yukarı un miktarı yazsaydı,daha çok sevinecektim.Umarım tuttururum.

anne eli gibi dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor,olsada yesem şimdi:)

HERDEMLEZZET ~ARZU~ dedi ki...

eline saglik canim yaaa nefis gorunuyor.. afiyetlerrrr olsun:))

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Gelibolu17′nin hazırladığı

“Çay,Kahve Bahane” etkinliğine

24 ŞUBAT-9 MART tarihleri arasında

http://elifindefterinden.com yani ben ev sahibeliği yapacağım…

Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken “hadi çayı koy” geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen “sabah kahvesine geleceğim” deriz…
Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız….

“Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”

Muhammed Mustafa (s.a.v)

Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz
Tariflerinize “çay,kahve bahane” etkinliği için Elif’in Defteri’ne gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp
http://elifindefterinden.com adresimde yayınlayacağım
Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Süper nefis olmuş. Ellerine sağlık.Afiyet bal şeker olsun, şifa olsun.

Baharatın Kızı dedi ki...

Sıcakken içini doldur doldur ye yaniii:))) Ellerinize sağlık;)

bir kase lezzet dedi ki...

FATOŞUM BEN GELDİM
TEREYAĞIMI ALDIM
MMMM SÜRDÜM YEDİM
MİS ELLERİNE SAĞLIK
MUHABBETLE KAL CANIM
:))

anneminkizıyim dedi ki...

Hıım nefis Kilisin de nefis ekmegidir bu ellerinize sağlık....

bernayıldız dedi ki...

Ellerine sağlık fatoşcum ne güzel kızlarınında mutfaga dahil olması acaba benim kızım mutfağıma ne zaman dahil olucak :) merakla bekliyor şimdiden temizliğe epey merak sardı balkona çıktığında alıyor eline fırca süpürgeyi ben temissslik yapıyorum diyor bitincede tertemiz oldu diyor :) kız çocukları pek meraklı işte ben cok begendim tırnak pidelerini bir gün denerim umarım sırada okadar çok denencek tarif varki :) elbet zamanı gelir hepsi yapılır canım..
sevgiler...