Cuma, Şubat 10, 2012

KADAYIFLI İRMİK TATLISI :))


Merhaba..
Umarım hayırlı bir gün geçirmişsinizdir...
Bu sene ne çok kar yağdı..
Yağan kar erimeye yüz tutuyor ki,yeniden yeniden yağıyor üzerine..
Neredeyse 1 ay oldu..kar kalkmadı topraktan..
Pazarda doğru düzgün sebze yok..olanlarda ateş pahası..
Antakya'da tarlaları su basmış,mahsülü geçip toplayamıyorlarmış..
Ispanak 3 lira dedi kayınpederim...
Allah bu günlerimizi aratmasın...
Bugün anlamsız bir telaş,o telaşın yüzünden anlamsız bir baş ağrısı yapıştı üzerime..
Elim ayağıma dolandı da dolandı..hayırdır inşaAllah...
Geçenlerde cevizli kadayıf yaptı eşim..
Biraz kadayıf tırtıklayıp,difrize atmıştım..
Ruh halimde bulanık olunca dedim geçiyim mutfagıma kafamı dağıtayım..
Ne yapıyım ne yapıyım derken aklıma muhallebili kadayıf yapmak geldi..
Muhallebi için unum kalmamıştı hiç ,bende irmik tatlısına karar verdim..
Umarım bu hali de güzel olur..
Şu anda buzdolabında dinlenmekteler..
KADAYIF KITIRLARI İÇİN:
-2 su bard.kadar kıyılmış kadayıf
-1 yk margarin
-yarım su bard. ceviz
-yarım su bard.toz şeker
İRMİK TATLISI İÇİN:
-4 su bard.süt
-5 yk irmik
-1 su bard.şeker
-1 vanilya
-isteğinize göre damla sakızı
***kıtırlar için yağı,kadayıfı ve şekeri bir tavaya alıp sürekli karıştırarak karamel rengi alana kadar kavuruyoruz.dövülmüş cevizi de ekleyip bir kenara alıyoruz.başka bir tencereye sütü,irmiği,şekeri,vanilyayı ve damla sakızını ekleyip,kıvam alıncaya kadar karıştırarak pişiriyoruz.ister tek bir kaba ister porsiyonluk kuplara önce kıtırlardan sonra irmik tatlısından en üste tekrar kıtırlardan koyup buzdolabında 2 saat dinlendiriyoruz..AFİYETLE..

20 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

fatoşcum çok güzel görünüyor ellerinize sağlık kesinlikle bende deneyeceğim görünümüde çok gzel :)))

** ZEL ** dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım..
Rabbim acil şifalar,zorda olanlara kolaylıklar versin..
Ağır bir kış geçiriyoruz..
Umarım düzelir artık..
İrmikli kadayıf da pek nefis olmuş..
Afiyet şifa ola inşAllah..
Muhabbetle..

muhabbetsofrasi dedi ki...

eline sağlık olsun

Yemekheyecani (Emel) dedi ki...

gecmis olsun canim...

tatlini not ettim
cok degisik geldi canimda cekti yani :-)

ellerine saglik

O Tabak Bitecek dedi ki...

Fatoşcum çok teşekkür ederim nazik ziyaretin için. Bebişlerin beğenirse bana haber verirmisin:)) bu arada hiranur ismini çok severim eskiden bu isimle mail adresim vardı şifresini kaybedince mail kapandı tabiki:))

O Tabak Bitecek dedi ki...

www.halenzeozlem.blogspot.com da bana ait oraya da beklerim sevgiler..

Herdemlezzet ~Arzu~ dedi ki...

öncelikle çok geçmiş olsun. çok sevdiğim bir tatdır bu ellerinize sağlık nefis görünüyor....

minimutfaktan dedi ki...

Ben bu tatlıyı yapmıştım lakin borcama bütün olarak döküp sonra da servis etmek için uğraşmıştım böylesi çok daha güzel olmuş ellerine sağlık

Fatma dedi ki...

değişik bir sunum olmuş kuplar da
tahminim güzel olmuştur
çok şık bayıldım
ellerine salık canım sevgiler:)

aylin dedi ki...

bu lezzetli kuplardan birini aldım çok severim ellerine sağlık.

anne eli gibi dedi ki...

görüntü nefis eminim lezzetide öyledir ellerine sağlık canım...

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Eminim çok güzel olmuştur. Görüntüsü çok güzel çünkü. Ellerine sağlık, afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

ihlamurcum dedi ki...

Harika bir tarif ama sunumda muhteşem.Ellerinize sağlık

ebru dedi ki...

Fatoşum eminim bu hali ile de çok lezzetli olmuştur. Ellerine sağlık canım.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bu kış İstanbul'da nerdeyse 3 liradan aşağı ıspanak bulmak imkansız haldeydi. Çok nadiren 2.5liraya düştüğü oldu.. İlginç...........


Çok leziz bir sunum olmuş canım. Ellerine emeklerine sağlık..

eda dedi ki...

cok lezzetli gorunuyor !ellerinize saglik ;)

Emel Kurt dedi ki...

selam baş ağrınız için allah şifa versin. tatlı harika görünüyor, bende yapıyorum genelde tepside hazırlıyorum. ellerine sağlık,sevgiler...

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Geçmiş olsun canııııım..
Kendine iyi bak..
Bende bugün 3 lşra aldım ıspanağı ama marullara yaklaşılacak gibi değil..
Nasıl pahalıyıdı bugün inanamadım..
Neyseee..Tatlın nefiss görünüyor.
Ellerine sağlık canım.

Mutfak dili dedi ki...

Cok gecmis olsun Insallah baharli cicekli gunesli gunler en kisa zamanda gelir..
Ispanak ispanak olali bunu gormemis olacak sanirim..
Elinize saglik olsun harika bir tarif..
Sevgiler..

Annemin Yemekleri dedi ki...

Nefis görünüyor, canım istedi yapmam lazım... Ellerine sağlık