Çarşamba, Şubat 08, 2012

SOSLU BULGUR KÖFTESİ / FELLAH KÖFTESİ


Bulgur şüphesiz hepimizin mutfagında baş köşede...
Gerek faydaları,gerekse lezzeti sayesinde...
Hangi yemeği yapılırsa yapılsın kokusu hep sıcak gelir bana..
Hele acılı bir şekle girdiyse değmeyin keyfime...
Şanslıyım ki benim kızlarımda acıyı çok seviyorlar..
Kısıra,bu tür soslu köftelere,çiğ köfteye bayılıyorlar..
Bugün öğle yemeği için hazırladım köftelerimizi...
Yanında yoğurtla çok güzel yendi..
Gün sofraları için de lezzetli bir alternatif...
Bu tarifimi çay,kahve bahane etkinliğinin sahibesi tombultarifler arkadşıma gönderiyorum..

KÖFTESİ İÇİN:
-1,5 su bard.köftelik bulgur
-1 yumurta
-2yk un
-1 tk kimyon
-1 yk biber salçası
-1tk tuz
-yarım su bard.sıcak su
SOS İÇİN:
-1 kuru soğan
-5 diş sarımsak
-yarım su bard.z.yağı
-1 yk biber salçası
-1 tk domates salçası
-1 yk kadar nar ekşisi
-tuz
ÜZERİ İÇİN:
-yarım demet maydonoz
***bulgura salça,kimyon ve sıcak suyu ekleyip 15 dk.dinlendirlerim.daha sonra yumurta ve unu ekleyerek özlü bir hamur elde edelim.(kıvamı ayarlamak için elinizin altında biraz sıcak su bulunsun).yaptığımız köfteden minik bilyeler yapalım ve kaynayan suya atalım.(suya yarım limon ve tuz ekleyelim ki köftelerimiz dağılmasın).sos için tavaya soğan ve sarımsağı incecik kıyalım.z.yağınnı ekleyip iyice kavuralım daha sonra salçalarını ekleyip iyice kavuralım yaklaşık 7-8dk.kadar.altını söndürüp ekşisini ekleyelim.haşalayıp süzdüğümüz köfterimizi sos tavasına koyup iyice karıştıralım.servis tabağın alıp üzerini kıyılmış maydonozla süsleyelim..AFİYETLE..

23 yorum:

ELİF dedi ki...

Bayılırım fellah köftesine, ellerine sağlık canım. Çok güzel görünüyor, sevgiler...

Gurme Şirine dedi ki...

çok lezzetli görünüyor olsada yesek ellerine sağlık ...
şöyle ucundan kıyısından bana da yollar mıısn :)))

özlem dedi ki...

süperrr görünüyor. ellerine sağlık. aklıma düştü en kısa zamanda bende yapmalıyım.

Tombul Tarifler dedi ki...

canım tarifin yayında, paylaşımın için teşekkürler çok öpüyorum sevgilerle

anne eli gibi dedi ki...

hep denemek istediğim bir yemektir ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor..

ebru dedi ki...

Ben hiç yemedim.Blogcu arkadaşlarda görünüyorum ama denemeye de bir türlü fırsat olmadı ama en kısa sürede denenecek listesine alındı. Ellerine sağlık canım.

melisa dedi ki...

off kim sevmezki ellerine sağlık harika bi lezzet

muhabbetsofrasi dedi ki...

bunu malatyalı komşumuzda yemiştim

az daha parmaklarımı da yiyordum :)


eline sağlık canım

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bulguru çok çok çok severim ama bu köfteyi denemek bi kısmet olmadı:)

Ellerine sağlık tatlım..

Yemekheyecani (Emel) dedi ki...

hmmm bir tabak aldim kaciyorum
psst....
:-)))

ellerine saglik....

mehtap dedi ki...

bulgura bayılırım ben zaten,bu yöresel bir yemek sanırım hiç denemedim ve yemedim ama çok güzel görünüyor.eline sağlık.

şekerinmutfağı dedi ki...

BEN BU KÖFTEYE BAYILIRIM HATTA BU HAFTA SONU GÜNÜM VAR ONUN İÇİN YAPAYIM İYİ BİR FİKŞİR ELİNİZE SAĞLIK :)

bir kase lezzet dedi ki...

mmmm mis canım
bayılırım ellerine sağlık
:)))

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Bende üşenmesemde kalkıp yapsam ne iyi olur:))
Prenseslerine afiyet şeker olsun
seninde elelrine sağlık canım
hayırlı cumalara

Nuray dedi ki...

köfteler güzel görünüyor bende hatay iskenderunlu oldugum için sıkça yaparm elerinize saglık hayırlı cumalar...

PASTA KÖŞESİ dedi ki...

ellerine sağlık canım fotoğraf lezzeti ispatlamış zaten:)
sevgilerimle

Filiz dedi ki...

çok sevdiğim ve sık sık yaptığım bir yemek..bulgurun yeri ayrı sofralarımızda:)ellerine sağlık..

pelince.com dedi ki...

Oyy oyy diyorum ,yetmez mi :)) ellerine sağlık..

Fatma dedi ki...

oyyy bayıldım ))ellerine sağlık nefis görünüyor
yanında da bol sarımsaklı cacık ımmm)

gülşen dedi ki...

tesekkurler tarifin cok işime yaradı gülşen özcan

cerenim.com dedi ki...

ben de bu aksam deneyecegim. uzerine ayrica sarimsakli yogurt ve kizdirilmis yag hayal ediyorum. :)

Adsız dedi ki...

Su an yapiyorum bakalim ben de becerebilecek miyim

songulsenyuz dedi ki...

gerçekten çok lezzetli görünüyorlar. elinize sağlık :)