Pazartesi, Şubat 06, 2012

TEREYAĞLI MANTAR SOTE


Çok seneler önce pizzanın üzerindeki haliyle tanıştım kendisiyle..
Etraftakilere çaktırmadan bir peçetenin arasına koyardım...
O da yenir mi yahu derdim...
EE akıllım sanki bir kere fırsat verdin mi nimete..
Tadını tatmadan ön yargı...
Ama sonraları-ilk nerde,nasıl yedim hatırlamıyorum-bi mantar olsa da yesek der oldum:))
Pizzada,közde(en sevdiğim hali),pilavda..
Her şeye yakıştırır oldum kendisini...
Hatta bir kaç gündür sayıklıyordum..bir mantar sote yapsak diye:))
Eşim de sabah alıp gelmiş..canım yaa:)
Vallahi nefis oldu..hemde öyle bir aç zamanımıza geldi ki..silindi..süprüldü..
Hele kuzuları göreseniz...
Bayılarak yediler..

-1 kg kültür mantarı
-2 kuru soğan
-2 taze biber
-yarım kg.kadar domates(difrizden yaz tadında:))
-2 yk tereyağ
-pulbiber,karabbier,tuz
***soğanları ve biberleri piyazlık doğrayıp tereyapda kavuruyoruz.üzerine doğradığımız mantarları ekleyip 2-3 dk. kadar kavuruyoruz.baharatlarını katıp,domatesini ekliyoruz.altını kısıp hiç su eklemeden pişiriyoruz..AFİYETLE...

15 yorum:

bir kase lezzet dedi ki...

FATOŞCUM
BEN GELDİM
CANIM
MANTARLAR HARİKA
BİTANEM
ELLRİNE SAĞLIK
:)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Mantar gibi nimet bulmuş da çaktırmadan ayıklamış bak şuna yaa:)))

Çok severim mantarı ben. Pek de leziz görünüyor. Ellerine sağlık tatlım..

Gurme Şirine dedi ki...

Mantarı tavukla çok yakıştırıyorum çok güzel görünüyor ellerine sağlık :)))

Gönülünce dedi ki...

Bizde kızım yemez ama ben hala ümitliyim bir gün yiyecek:))...Nefis olmuş soten ellerine sağlık...
Sevgiler...

anneanneninemekleri dedi ki...

ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK.

minimutfaktan dedi ki...

Ellerine sağlık pek güzel görünüyor mantar sote.

Yemekheyecani (Emel) dedi ki...

nohut olsunda ne olursa olsun
ha piza ha sote hic farketmez :-)))

sevgiler

fatosun mutfagından... dedi ki...

nohut:))

defneylebirlikte dedi ki...

mm nefis..ellerine sağlık canım....

BASİTTARİFLER dedi ki...

canım bende çok severim mantarı herşeyede nekadar çok yakışıyor ellerine sağlık canım mantar sote bir harika görünüyor

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Aynen, eskiden hiç hoşlanmızdım kendilerinden :) ama şimdi bayılıyorum. Gerçekten girdiği yemeklere lezzet katıyor mantar. Ellerine sağlık, nefis görünüyor. Şifa olsun.

lezzet sefasi dedi ki...

oyyy ne kdarsaglikli cok severim mantarii

özlem dedi ki...

ayy ellerine sağlık olsada yesem ben çok severim.

sarımutfak-hande dedi ki...

bayılırım favorimdir zaten ellerine sağlık:))

anne eli gibi dedi ki...

benimde ön yargılı olduğum yiyecekler var ama onlardan biri mantar değil:)
ellerine sağlık canım,afiyet olmuş sizlere..