Cuma, Şubat 17, 2012

ZEYTİNYAĞLI KÖMEÇ KAVURMASI


Ne güzel dün güneşli açıktı hava...
Bugün mü..kar fırtına..
Bu aralar postlarım birbirinin aynı gibi geliyor bana hep..
Hava durumu,evden ve kızlardan haberler..
E öyle ama..evden dışarı çıkamıyorum ki 2 çocukla..
Gün nasıl akşam oluyor anlamıyorum...
İtiraf ediyorum!!artık yaz gelsin istiyorummm....
Ama belli kış pek sevdi ülkemizi...
Ah biz kullar.ne hoşnutsuzuz...
Şükürler olsun Rabbim sana..senden gelen her güzelliğe...
..............
Gelelim zeytinyağlımıza...
Mis gibi..ne lezzetli..
Antakyamdan geldi...
Çeşitli otlardan oluştuğu için kömeç deniyor..kömelemekten,toplamaktan..
İçinde ebegümeci,ekşilik ve yabani sarımsak denilen taze soğana benzeyen otlar var..
-1 büyük kurusoğan
-1kg kadar kömeç
-1 çay bard.z.yağı
-1 tk pulbiber
-1 çay k.tuz
***soğan yemeklik doğranır,zeytinyağında kavrulur.pul biber,tuz ve doğradığımız kömeçleri ekleyip kendi suyunu salıp,çekene kadar pişiriyoruz.10dk.dinlendirip servis yapıyoruz.ister limon sıkarak isterseniz yoğurtla beraber yiyebilirsiniz...AFİYETLE..

11 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

ellrine sağlık enfes görünüyor :))

minimutfaktan dedi ki...

Hmm kömeç ha, çok hoş aralarında ebegümecini tanıyorum sadece ama eminim çok lezzetlidirler zeytinyağlı oluşu da mükemmel, ellerinize sağlık

Herdemlezzet ~Arzu~ dedi ki...

canim cok lezzetli gorunuyor ellerine saglik...:)))

caferengigül dedi ki...

nasıl lezzetli olur nasıllll.Elinize sağlık.Sevgiler.

sofrakeyfim,müjgan dedi ki...

bende çok severim acılı karışık ot kavurmasını ellerine sağlık canım

mehtap dedi ki...

ilk kez duydum ,çok güzelmiş, elinize sağlık.

Fatma dedi ki...

canım bayılırım yöresel tariflere
ellerine sağlık nede şifalıdır kimbilir
afiyetolsun sevgiler:)

Tombul Tarifler dedi ki...

ellerine sağlık canım güzel hafta sonu dilerim sevgiler...

aylin dedi ki...

bende yaz gelsin istiyorum.hiç bilmediğim bir yemek ellerine sağlık.
sevgiler.

Yemekheyecani (Emel) dedi ki...

Cok güzel olmus canim...
ellerine saglik
:-)))

Hatay Sofrası dedi ki...

Kömeci ben de çok severim hatta arada İstanbula göndermelerini isterim saoolsun annem doğranmış yollar...