Pazar, Mart 18, 2012

BAKLA KAVURMASI

Öyle güzel bir gündü ki bugün....
Nasıl güzel bir hava vardı....
Her yer cıvıl cıvıldı..
Uzun zamandır dışarda çocukların seslerini bu denli keyifli duymamıştım...
Bizim hatunlar da dahil:))
Yaklaşık 2 saat sitede koşturup durdular arkadaşlarıyla...
Eve çıkacağımız zaman çatıp geldiğinde ağıt kıyamet koptu...
Özellikle Aynur hatunu çıkarmakta bir hayli zorlandım..
Asansörün içine boylu boyunca uzanıp,ağladı..tepindi...
Evimiz de tepeden tırnağa temizlendi..ohhh...
Vallahi uzun lafın kısası bugün içime,evime bahar kokusu girdi:)))
Dünya varmış.....
Bakla zamanı şimdi...çok severim...
Zeytiyağlısını,kavurmasını ve memleketime has tereyağlı iç bakla ve baklalı aşı:))
Bu aralar tartıda eksilme çabaları gösterdiğimden sebze ağırlıklı beslenmeye çalışıyorum:((
Eveet yine çook yazdım...tarife geçiyorum...
-1 kg taze bakla
-2 kuru soğan
-4 diş sarımsak
-1 yk domates salçası
-1 tk pulbiber
-yarım çay bard.sızma z.yağı
-tuz
***soğan,sarımağı doğrayıp z.yağında kavuruyoruz.ardından salça,pulbiber ve tuzunu da ekleyip karıştırıyoruz.temizleyip,doğadığımız baklayıda ekliyoruz.bir iki karıştırıp yeteri kadar suyunu ekleyip pişiriyoruz.ılınınca yoğurtla beraber servis yapıyoruz..AFİYETLE...

17 yorum:

muko dedi ki...

merhaba
bende bir an hiç bahar gelmiyecek sandım çok güzeldi hafta sonu

eline sağlık bu arada çok güzel görünüyor baklayıda çok severim:)

sevgiler

Özgür Tatlar dedi ki...

ne güzel cemre düstü ,havalar isinir artik.

HERDEMLEZZET ~ARZU~ dedi ki...

çok severim. seninkide nefissss.. olmuş canım. ellerine sağlık:)

ehlikeyfchef dedi ki...

2 gündür bizde küçük kızımla güzel havanın tadını çıkardık eve giresimiz gelmedi :)bloglarda bakla tarifleri baharın müjdecisi gibi çok güzel görünüyor ellerinize sağlık...

muhabbetsofrasi dedi ki...

başlığı baklava kavurması diye okudum iyi mi :)

dedim nasıldır bu baklava kavurması daldım içeri :)

eline sağlık olsun

dönmezçağlar dedi ki...

hemşerim biliyormusun bu aralar biz seninle aynı yemekleri yapıyoruz.ancak ben sana ayıp olmasın diye arşivde kalan tariflerden ekliyorum sonra ben aynı yemekleri ekleyince benimi kıskandın deme:))
gerçekten hava güzeldi maşallah keyifli bir pazar geçirdiğin için sevindim.ellerine sağlık.

mutfaktaki rüya - Arzu- dedi ki...

baklayı çok severim,ellerinize sağlık...

Modamla dedi ki...

Bakla kavurması ilk kez duydum. Denemeliyim :) blogun güzelmiş. banada beklerim :) http://www.modamla.com

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Bakla nefis görünüyor, ellerine sağlık canım. Sevgiler...

durme durme dedi ki...

Mevsimi geldi baklanın muhakkak yenmeli, ellerinize sağlık.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

biz cadde üzerinde oturuyoruz ya, şöyle yakınlarımızda par filan yok ki gidip bu nefes alayım. sahiller zaten dün felaketmiş, güneşi gören istanbullular kendilerini sokakları attı. nasıl bir kalabalık vardı:)

neyse efendim..

bakla da baharın habercisi zaten:) ellerine emeklerine sağlık canım.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

biz cadde üzerinde oturuyoruz ya, şöyle yakınlarımızda par filan yok ki gidip bu nefes alayım. sahiller zaten dün felaketmiş, güneşi gören istanbullular kendilerini sokakları attı. nasıl bir kalabalık vardı:)

neyse efendim..

bakla da baharın habercisi zaten:) ellerine emeklerine sağlık canım.

birtutamkekik dedi ki...

sabah ikilemde kalmıştım:)
bakla tarifi mi yoksa kek mi diye:)
gözüm gönlümm açıldı canım,ellerine sağlık.::)
bol güneşli günler..
sevgiyle..

birtutamkekik dedi ki...

sabah ikilemde kalmıştım:)
bakla tarifi mi yoksa kek mi diye:)
gözüm gönlümm açıldı canım,ellerine sağlık.::)
bol güneşli günler..
sevgiyle..

ihlamurcum dedi ki...

Sevgil Fatoş, ben pişirirken içine sarımsak koymazdım.Bu iyi bir fikir geldi, ellerine sağlık.

Mutfak dili dedi ki...

Ay kiyamam cocuklar gelmek istemez tabi ki. Ben bile eve gitmesem diyorum bazen..
Eline saglik olsun canim en sevdigim yemektir bu kavurma. Bol yogurt ekmek bana bana ye..
Sevgiler canim..

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

Merhaba arkadaşlar;
Hepinizin malumu olduğu üzere, oldukça farklı ve zengin bir yemek
kültürüne sahibiz Ülke olarak.
Zaman zaman çeşitli programlarda ve etkinliklerde daha önce hiç
duymadığımız tatmadığımız lezzetlerle karşılaşıp şaşırıyoruz ve
çoğunlukla bizde yapmaya çalışıyoruz,
Bende düşümdümki "Yöresel Lezzetler Etkinliği" düzenleyip bloglar
arasında değişik kültürlere,farklı bölgelere ait
yemek,çorba,tatlı,hamur işi gibi bir çok çeşitli yöresel yemeği
elimizden geldiği kadar bir araya toplayalım istedim...Tabi siz
değerli arkadaşlarımın sayesinde...

"Yöresel Lezzetler Etkinliği"mize 22 Mart-12 Mayıs Tarihleri arasında

ben http://safiyeile.blogspot.com blogumda ev sahibeliği
yapacağım,göndereceğiniz güzel tarifleri
beklerim,tariflerinize "Yöresel Lezzetler Etkinliği" için Safiye'ye
gönderiyorum diye linkimle birlikte not düşüp,tarifinizede hangi
yöreye ait olduğunu yazıp,
bana haber verirseniz
tariflerinizi severek yayınlayacağım.
Blogu olmayan fakat tarif göndermek isteyen arkadaşlarımızda tariflerini,
fotoğrafını ve yapılış şeklini yazarak

safiye.serbest@hotmail.com adresime mail atarak etkinliğimize katılabilirler...

Etkinliğimize herkes davetlidir,istediğiniz kadar yöresel lezzetle
katılabilirsiniz...
Teşekkürler