Cumartesi, Mart 31, 2012

HİNDİSTAN CEVİZLİ & PORTAKALLI KURABİYE


Ağızda dağılan inanılmaz hafif ve lezzetli bu kurabiyeleri denemenizi tavsiye ederim...
Çayın yanında 1-2-3...derken alıp başınnı gidiyooo....:))
-125 gr.margarin
-yarım su bard.sıvıyağ
-1 portakal kabuğu rendesi
-3yk hindistan cevizi
-1 su bard.+2 yk pudra şekeri
-1 yumurta(akı dışına)
-1er paket vanilya ,kabartma tozu /yeteri kadar un
DIŞI İÇİN:
-2 yk hindistan cevizi
-1 yk toz şeker
***oda sıcaklığına gelen margarini,sıvıyağ,pudra şekeri,yumurta sarısı,portakal kabuğu rendesi ve vanilyayı iyice yoğuruyoruz.daha sonra h.cevizi,kabartma tozu ve yeteri kadar un ilavesiyle hamurumuzu yapıyoruz.ele yapışmaz bir kıvama gelmiş hamurumzu 30dk.buzdolabında dinlendiriyoruz.dinlenen hamurumuzdan ceviz büyüklügünde toplar yapıp önce yumurta akına sonra h.cevizi+toz şekere batırıyoruz.yağlanmış tepsiye aralıklı dizip 175c de üzerini çok kızartmadan pişiriyoruz..
PÜF:kurabiyeleri fırına attıktan 5dk.sonra fırın kapağını 5-10 sn.kadar açık tutalım.bu mini havalandırma kurabiyelerimizin çatlamasını önleyecektir:))inşaALLAH...AFİYETLE..

4 yorum:

Fatma dedi ki...

ellerin sağlık kurabiyeler enfes görünüyor aldım bir tane canım
sevgiler:)

AHLâM'DaN dedi ki...

çok lezzetli görünen bu karabiyeleri bende denemeliyim..

bir kase lezzet dedi ki...

YA CANIM BİRAZ ÖNCE GELDİM HİÇ BİR TARİFİNDE YORUM KUTUCUĞU YOKTU???????
ŞİMDİ BU TARİFİNDE VAR HAYRET ETTİM HATTA İLK TARİFİMİ GİRİNCE YAZACAKTIM.
ELLERİNE SAĞLIK CANIM:))

keshkule dedi ki...

Bu küçük masum şirin şeylerin hepsini yiyebilirim..Mmmmhhh..of ya sanal tadım diye bişey olsa keşke,ya da yakın olsak,komşu mesela:)