Cuma, Mart 16, 2012

KÜNEFE:))


Bu haftayı nefiss ötesi bir tatlıyla kapatmaya ne dersiniz?
İşte bu akşam ailecek ayıla bayıla yediğimiz harika künefe:)))

-500GR.tel kadayıf
-150 gr.tereyağı
-250-300 gr.kadar tuzsuz peynir
ŞERBETİ İÇİN:
-3 su bard.şeker
-2 su bard.su
***tel kadayıfa eritilmiş tereyağı eklenip iyice kırılır.eşit miktarda 2 ye bölünür.yağlanmış tepsiye yarısı serilip iyice bastırılır.üzerine suyu sıkılıp,üfelenmiş peynir eklenir.kalan künefe peynirlerin üzerine serpilir ve bastırılır.kısık ateşte her tarafı eşit şekilde pişirilir.alt tarafı pişince künefeyi pişirdiğimz tepsiden daha bütü bir tepsinin tersi künefe tepsisine kapatılıp ters çevrilir.dikkatli bir şekilde tekrar tepsiye aktarılır.diğer tarafı da pişince soğuyan şerbet künefeye dökülür ve sıcak sıcak servis yapılır..
not:Antakya da künefe aile içinde yapılıp yeniliyorsa yere sofra açılır,tepsi ortaya konur ve kaşıkla bir güzel yenir..bizde bugün öyle yaptık:))MUTLU,KEYİFLİ HAFTASONLARI:))

20 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

oyyyyyy ,en sevdiğim tatlılardan ki ben pek tatlı yemem,ama sıcak bir künefeye asla hayır demem,eline sağlık canım nefis görünüyor..

nanemaydonoz.blogspot.com.gül dedi ki...

BU BANA YAPILIR MI
AZ ÖNCE KARDEŞİME CANIM KÜNEFE ÇEKİYOR NE ZAMANDIR YEMİYORUM DEMİŞTİM
OLDUMU ŞİMDİ FATOŞUM:(

minimutfaktan dedi ki...

Ayy nasıl da güzel görünüyor maaşallah, ellerine sağlık

muhabbetsofrasi dedi ki...

hiiiiiiiii

bu saatte yapılır mı bu bana yaw :(

mutfaktaki rüya - Arzu- dedi ki...

hım,nefis.ellerine sağlık .afiyetler olsun...

gülten ÖZDEMİR dedi ki...

ellerinize sağlık nefis görünüyor favori tatlılarımdandır.Tuzsus peynir bulduğumda hiç affetmem hemen yaparım

melisa dedi ki...

offf offf canım çekti ne olacak şimdi:(

anneanneninemekleri dedi ki...

Oooooo işi büyütmüşünüz siz,ellerinize sağlık,nefis görünüyor.

anneanneninemekleri dedi ki...

çok güzel olmuş elerine sağlık

Özgür Tatlar dedi ki...

Ben tatliyi pek sevmem ama büyük kizim bayilir künefeye .Kebapcilar da künefe ariyoruz.Tarifi deneyecegim..ozgurtatlar.blogspot.com

ehlikeyfchef dedi ki...

ocakta çevirerek pişirmek zahmetli olsa gerek ama sonuç zahmete değmiş o sofrada olmak isterdim doğrusu ellerinize sağlık...

Yemekheyecani (Emel) dedi ki...

cok lezziz olmus canim ellerine saglik....

Allah ne verdiyse dedi ki...

ben cok severim arkadasim ,ortaligi sel götürecek agzimdan sular akarak baktim inan masAllah

Hülya dedi ki...

Bayılırım künefeye. Keşke Eskişehir'de yaşasaydın canım :))

Ellerine sağlık..

bir kase lezzet dedi ki...

OFFFF CANIM BUNU BEN KAÇIRMIŞIM BİTMİŞTİR MUHAKKAK
ELLERİNE SAĞLIK CANIM
:))

yusuf özgül dedi ki...

Ellerinize sağlık bize ilham verdiniz İnşaallah salı günü bizde yapacağız:)

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel görünüyor ama yaaa öyle uzata uzata çekmiş bide resmini:))))

yusuf dedi ki...

Dediğimi yaptım.Çok güzel bir künefe oldu:)Özlemiştik...

nuray dedi ki...

künefe cok güzel olmus ama 2 su bardagi su az olmazmi? cok tatli olmuyormu?

fatosun mutfagından... dedi ki...

günaydın nuray hanım künefe şerbeti şekerin içine iyice geçmesi için koyu kıvamlı olmalıdır...ve ayrıca damak tadı da önemlidir.siz az şekerli seviyorsanız su miktarını arttırabilirsiniz..yorumunuz ve ziyaretiniz için teşekkür ederim..sevgiler