Perşembe, Mart 15, 2012

PATATESLİ & KIYMALI KOL BÖREĞİ...


Özlüyorum blogumu...
Yazamadığım zaman aklımda,kalbimde birikiyor sözcüklerim..cümlelerim...
Merak ediyorum ,aklım kalıyor:))
Uğrayamadım birkaç gündür,iki çocuk,evin işi gücü..hiç yenilmemiştim bu yoğun trafiğe:))
Ama düşmez kalkmaz bir ALLAH..
Bende yetişemedim..yetiştiremedim..işi gücü...
Yorgunluğum,ağrılarım hat safhada...
Zaman geçiyor,kızlar büyüyor...ben hergün biraz daha yoruluyorum...
Şükürler olsun her nefesimde...anneyim ben...
Ammaaann yine duygusal takılıyorum bu akşam...
Ben böreğimi anlatayım mı size:))
Yine kızlarımın minicik elleriyle lezzetlenen çıtır çıtır enfess bir börek..
Üstelik hazırlaması da çok kolay...

Bakalım bu güzel börek için neler neler gerekliymiş bizlere...
-1 kg un
-1 tk tuz
-1 paket instant maya-2 yumurta(birinin sarısı üzerine)
-yeteri kadar ılık su
İÇ HARCI İÇİN:
-250 gr.kıyma
-2 kurusoğan
-2 tane patates
-karabiber,pulbiber,tuz
-1 yk.z.yağlı margarin
YUFKALARI YAĞLAMAK İÇİN:
-1,5 su bard.sıvıyağ
***unumuza tuzu, mayayı ve yumurtaları ekleyip yeteri kadar su ilavesiyle ele yapışır bir kıvamda hamur yoğuruyoruz ve yaklaşık 1 saat mayalanmaya bırakıyoruz.iç harc için önce minik küpler halinde doğradığımız patatesleri 10dk kadar haşlıyoruz.süzüp bir kenara alıyoruz.tencereye kıymayı alıp suyunu salıp çekene kadar kavuruyoruz.yağını ve soğanlarını ekleyip soteliyoruz.en son baharatlarını ve haşladığımız patatesleri ekleyip altını kapatıyoruz.mayalanan hamurumuzdan ortalama 7 beze yapıyoruz.30dk.daha mayalandırıyoruz.mayalanan bezemizi oklavayla orta büyüklükte bir yufka kadar açıyoruz.her yerine sıvıyağ sürüp elimizle sağa sola çekerek açabildiğimiz kadar açıyoruz.ucunu katlayıp kenar sıra harcımızdan koyup rulo yapıyoruz.ikiye katlayıp yağlanmı tepsiye diziyoruz.diğer bezelere de aynı işlemi uyguluyoruz.yaklaşık 2 tepsi böreğimiz oluyor.yumurta sarısına sıvıyağ ekleyip böreğimizin üzerine sürüyoruz.önceden ısıtılmış 200c lik fırında pişiriyoruz...yanına nefis mahluta çorbası yapıp beraber yiyoruz...(çorba tarifi yakında:))AFİYETLE....

13 yorum:

HERDEMLEZZET ~ARZU~ dedi ki...

ofofofff... börek kokusuna geldim canım... nefis bir börek olmuş ellerine sağlık:)

minimutfaktan dedi ki...

Ayy harika görünüyorlar, nar gibi kızarmış ne lezzetli olmuştur onlar, ellerinize sağlık

bir kase lezzet dedi ki...

FATOŞCUM HEPİNİZİN ELLERİNE SAĞLIK CANIM
:))

dönmezçağlar dedi ki...

bende minik ve becerikli bir kızın annesi olaraktan ok iyi bilirim o lezzetli börekleri:)) öncelikle o güzel maharetli kızların ellerine sağlık yerim ben o ellerden çıkan börekleri:)nefis olmuşlar belli...

ehlikeyfchef dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel olmuş minik kızınında ellerine sağlık :)

O Tabak Bitecek dedi ki...

Geldim ki arkadaşım harika bi börekle karşıladı beni. Çocuklar büyüdükçe dinlenirim sanıyordum ben de ama kazın ayağı öyle değilmiş:)) Her gün daha yorgunum . Allah başka dert vermesin. Sana da hayırlı Cumalar mutlu haftasonları diliyorum:)) Prensesleri öp benim için..

Tarif Diyarı dedi ki...

El açması börek bayılırım nar gibide kızarmış harika ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

Mutfak dili dedi ki...

Anneleri inşallah kızlarında büyüyünce sana bakacaklar..
Şimdi yorulma sırası bizde..
Elinize saglık olsun.. Bayılırım bu böreye..
Sevgiler..

sarımutfak-hande dedi ki...

patates kıyma ikilisiyle börekler güzel oluyor
ellerine sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

patates kıyma ikilisiyle börekler güzel oluyor
ellerine sağlık

Hülya dedi ki...

Sanırım bu böreğin güzel olması için iki tane tombik el de gerekli :)) Ne kadar tatlı eller onlar öyle.

Hepinizin ellerinize sağlık canım. Çok severim bu böreği..

Gurme Şirine dedi ki...

bu kol böreği yenmez mi beeee
havada karada götürüürüm valla...
ellerine sağlık canım...
bana 2 dilim yollamayı unutma...
sevgiler...

emelce yemek dedi ki...

Dunyanin en yorucu ama en guzel isi annelik,oyle boyle buyuyorlar,allah uzun omur versin hepsine ,bize de kolayliklar versin