Pazar, Mart 11, 2012

PORTAKALLI & SUSAM MANTOLU KEK


Nemli ve yumuşak kekleri sevenler için lezzetli bir seçenek...
-3 yumurta
-1 su bard.şeker
-yarım su bard.sıvıyağ
-1,5 su bard.süt
-1 portakal kabuğu rendesi
-rendelediğimiz portakalın suyu
-2 paket vanilya
-1 paket kabartma tozu
-yeteri kadar un
MANTOLAMAK İÇİN:
-1 yk kadar tereyağ
-1 küçük paket susam
***şeker,yumurta çırpılır.daha sonra yağ,süt,vanilya ve portakal kabuğu rendesi eklenir.daha sonra yeteri kadar un ilavesi ve kabartma tozunu da eleyerek ekleyip tahta kaşıkla karıştırılır.kek kalıbı tereyağıyla yağlanıp,susam kalıbın her tarıfına eşit miktarda serpilir.kek harcı dikkatlice kalıba dökülüp 200 c de pişirilir...AFİYETLE...
benden:bugün kızlarla sitenin futbol sahasında top oynarken ayağımı burktum bileğim çok acıyor,üsütne basamıyorum:((.......

20 yorum:

HERDEMLEZZET ~ARZU~ dedi ki...

öncelikle geçmiş olsun tatlım :( kekse müthişşş.. eline sağlık sevgilerle.....:)

minimutfaktan dedi ki...

Ben severim yumuşak kekleri, alabilirmiyim bir dilim :)

çeşnici Handan dedi ki...

Ne kadar güzel görünüyor nefis olmuş ellerine sağlık canım.

mutfaktaki rüya - Arzu- dedi ki...

geçmiş olsun,acil şifalar.kekten bir dilim istiyorum çayımın yanına.afiyetler olsun...

Fatma dedi ki...

ellerine sağlık canım bir yıldızda benden kekine:))

bernayıldız dedi ki...

Geçmiş olsun fatoş hanımcım en kısa sürede gecer umuyoum ... ellerinize saglık çok guzel gorunuyor..

Emel Kurt dedi ki...

selam, çok geçmiş olsun allah şifa versin. kek çok lezzetli görünüyor, susam mantosu çok ilginç. her tür kek için kullanılır diye düşünüyorum. ellerine sağlık, sevgiler...

Mutfak dili dedi ki...

Elinize saglik olsun. Harika olmus kek. Ne de guzel kabarmis..
Afiyet olsun Sevgiler..

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Nefis.Bir dilim aldım gittim:)

ada ve deniz dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

disal dedi ki...

portakal keke çok yakışıyor..susam mantosuda tam bu günlere yakışır:))))))))))))))ellerine sağlık.çok güzel görünüyor:)

zeymuran dedi ki...

çok guzel olmus canım yanında da cay ellerıne sağlık sevgıler..

aylin dedi ki...

bu çok güzel birşey olmuş.
ellerine sağlık

muko dedi ki...

geçmiş olsun canım

müthiş görünüyor kekin eline sağlık
sevgiler

Pozitif Pembe dedi ki...

Geçmiş olsun Fatoş hanım....ben yumuşak keke bayılırım verirmisiniz bir dilim:)))ama olmazki gece gece bütün bloglar bana nispet yapar gibi heryerde tatlı kek ben 2 haftadan sonra spora başlamışım...artık dayanamaz hale geldim elma yiyorum bi yandan şekerim düştü ya...bu keki hemen geçiriyorum çok sevdim mantosunuda...sevgiyle kalın...

anne eli gibi dedi ki...

nefi görüüyor ellerine sağlık canım..
sevgiler..

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Geçmiş olsun canım.
Portakalın aromasıyla ve mantosuyla nefiss bir kek olduğuna eminim.
Sevgiler...

sofrakeyfim,müjgan dedi ki...

fatoş geçmiş olsun ablacım çok üzüldüm allah şifa versin
görünmez kaza bu nedir
kekte kokulu kokulu ne güzel olmuştur portakal aromasını çok severim ellerine sağlık
sevgiler

ehlikeyfchef dedi ki...

çocukların hızına yatişilmiyor :)geçmiş olsun,kek de çok güzel görünüyor ellerine sağlık...

mehtap dedi ki...

ismide güzel,kendiside eline sağlık.