Salı, Mart 27, 2012

SEBZELİ TAVUK...VE....


Şuan o kadar çok uykum var ki...
Ama uyumakta istemiyorum sanki..bu ne yaman çelişki:))
Aklımdan şunu yapayım bunu yapayım diye geçiriyorum ama hiç birine elim varmıyor...
Bilgisayarı açtım bi dolanıyım dedim...postu bile yazmaya eriniyorum...
Aklımdan geçiyorda ,elimden çıkmıyor cümlelerim:)))
Yok yok keyfim de sağlığım da yerinde Elhamdülillah...
Bugün Antakyadan çok söz etti Aynur...
Anne dayıya gidcez,cecoya gidcez,anneniye gidcez,amcaya gidcez,erene gidcez diyee sayıkladı bütün gün...
Bende onlar öğle uykusuna yattıklarında Antakyadaki fotogralarımızı kurcaladım..
SONUÇ:memleketim,ailem burnumda tüter oldu..yandı..kül oldu ...
Hımm bu arada hem gitmek istiyorum,hem gitmemek:)))
Aslında şimdi bir Turan köftesi olsa hiç hayır demem...hamileyken nasıl da canım çekmişti..
Ne meşhurdur Antakya da turan usta...ne de lezzetlidir dürüm köfteleri...ahh ahhhhhhhhhhh!!!
Nefis köfteyle uzaktan yakından alakası yok tarifimin...
Yağsız,tuzsuzdur kendileri...
-1 tavuk göğsü
-1 çay bard.bezelye
-1 havuç
-1 patates
-1 soğan
-1 kase domates(difrizden)
-1tk domates salçası
-kekik,karabiber
-minicik tuz
-2yk kadar z.yağı
***tavuk göğsü küp küp doğranır,kendi suyunu salıp çekene kadar pişirilir.yağ ve küçük küçük doğranan sebzeler ,salça eklenip kavrulur.baharatlar ve tuzu da eklenir yeteri kadar su ilavesi yapılarak pişirilir..AFİYETLE...

13 yorum:

Mutfak dili dedi ki...

Kofteden daha iyi olmus bunlar. Elinize saglik. Bahar erken carpmis sizi galiba . bende ayni durumdayim surekli uykum geliyor dag gibi utlenecekler. ayrilacak kisliklar ama yok bende tik..
Kendime tiklamam lazim bir an once..
Sevgiler canim..

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Uykulu uykulu iyi yazmışsın vallahi, ben olsam uyur kalırdım herhalde :) Ellerine sağlık canım, nefis olmuş. Sevgiler.

Özgür Tatlar dedi ki...

Aslinda bazen bu agirlik insanin uzerine tas gibi cokuyor .yemek yapmak istemiyor evi toparlamak istemiyor.Ama iste mecburuz cocuklara bakilacak ,yemek pisirilecek,camasirlar kaldirilacak.Ben de arada bir kendime izin veriyorum sonra enerjimi topluyorum .Sen de antakya otobusunden yer ayirt kisa bir gezi bahar yorgunlugunu unutturur sana .sevgiler..

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel olmuşlar ellerine sağlık,memleket gibisi yok değilmi insanın burnunda tüter tabiiki
en kısa sürede sevdiklerinle kucaklaşman dileğiyle canım

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Bence nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

bir kase lezzet dedi ki...

MMMM ÇOK GÜZEL NEFİS ELLERİNE SAĞLIK
:))

Gurme Şirine dedi ki...

çok güzel görünüyor...
tadı da harikadır...
ellerinize sağlık...
sevgiler...

hdidem95 dedi ki...

bence bahar yorgunluğu var bende elime tariflerin listesini alıyorum akşamdan sabah yapayım diyorum sabah vazgeçiyorum:)) elbetteki gurbetlik zor allah kolaylık versin ve sebzeli tavuğun çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık kızlarıda senide öpüyorum kocaman sevgiler canım
www.hadisofraya.com

Dilekce.. dedi ki...

AYYY FATOŞUM OLSA DA YESEK :)) ENNN SEVDİĞİM YEMEKLERDENDİR TAVUK .. ELLERİNE SAĞLIK

dönmezçağlar dedi ki...

NEDE GÜZEL ANLATMIŞSIN MEMLEKET HASRETİNİ. AYNEN KATILIYORUM SANA HEM GİTMEK İSTİYORUM HEM GİTMEMEK:)
AMA GİDERSEM GİDECEĞİM YERLERDEN BİRİDİR TURAN KÖFTE:)
HAMİLEYKEN CANIMIN ÇEKTİĞİ ŞEYDİR BENİMDE:)
NE ÇOK BENZER YÖNÜMÜZ VAR SENİNLE:)
AYNI ZAMANDA ORDA OLURSAK BULUŞALIM İNŞALLAH. (TURAN USTADA):))

ihlamurcum dedi ki...

Sağlıklı bir yemek olmuş,ellerinize sağlık

Benhurum dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım bende beyaz et tercih edenlerden biri olrak severim bu türden lezzetleri :)

Hayırlısı ile kavuşmanız dileklerimle...

web bilgi dedi ki...

Mantar, yeşil biber de katıyorum ben bu yemeğe çok severim.