Perşembe, Mart 01, 2012

SEMİRSEK..


Bu güzel cuma gecesinin rahmeti ve bereketi üzerinize olsun...
Hayırlı,bol rızıklı ve affa kavuştuğumuz bir Cuma günü geçirelim inşaAllah...
Evdeki her akşam olan rutin koşuşturmaca bitti...
Kızlar uyudu..ışıklar söndü...evin babası görevde...
Allah kazadan beladan korusun cümlesini...
Evde çok fazla koku çıkardığı için kızartma türü yiyeceklerden uzak dururum genelde..
Mutfak salon bir olunca odanın içinde rahatsız edici yemek kokuları hoş olmuyor..
Malum kış ayı her an açıp havalandırma gibi bir lüksümüzde yok...
Ama bu semirsekler resmen benim burnumda tüttü geçen gün...
Ne kokarsa koksun yapcam dedim..hem bakalım küçük hatunlar beğenir mi..
Ohhh iyi ki de yapmışım:))hiç pişman değilim...
Nasıl lezetli olmuşlardı..nasıl güzel yendi sıcak sıcak..
Kuzularım da çok sevdii maşaAllah...
Yapımıda kolay..
Geriye siz marifetli hatunların keyfi kaldı..
Eserse keyfiniz deneyin bu semirsekleri...


HAMUR İÇİN:
-4 su bard.un
-1 çay k. tozmaya
-1 çay k.tuz
-yeteri kadar ılık su
İÇ HARCI İÇİN:
-250gr.kadar kıyma
-2 kurusoğan
-1 tk domates salçası
-karabiber,pulbiber,tuz
-z.yağı
KIZARTMAK İÇİN:
-1 su bard.ayçiçek yağı
***malzeöelerden özlü bir hamur yoğurup 15dk.kadar dinlendiriyoruz.diğer tarafta soğanları,kıymayı kavurup,baharatlarını ekleyip iç harcımızı hazırlıyoruz.dinlenen hamurumuzu 13-14 bezeye ayırıyoruz.bezelerimizi oklava yardımıyla tatlı tabağı büyüklüğünde açıp iç harcımızdan ekleyip kenarlarına çatalla bastırarak kapatıyoruz.(D ŞEKLİNDE).Tüm bezeler bitince geniş bir tavaya kızartma yağımızı alıp ,kızdırıp semirseklerimizi arkalı önlü kızartıyoruz.Kesinlikle fazla yağ çekmiyor..sıcak sıcak ister ayranla ister çayla servis yapıyoruz..AFİYETLE..

16 yorum:

Yemekheyecani (Emel) dedi ki...

off cig börek gibi olmus...

nefis yani :-)))

muhabbetsofrasi dedi ki...

gecenin bu vakti nasılda çekti canım şimdi:)

eline sağlık olsun

muhabbetsofrasi dedi ki...

gecenin bu vakti nasılda çekti canım şimdi:)

eline sağlık olsun

aylin dedi ki...

oh iyi yapmışsın çok güzel görünüyor benimde canım çekti bak:)
ellerine sağlık.
sevgiler.

EsEr dedi ki...

Oğlumun seveceği bir tat semirsek. Deneyeceğim..

minimutfaktan dedi ki...

Harika görünüyorlar, ellerinize sağlık bu saatte bile olsa yerdim.

Leyla dedi ki...

ellerine saglik arkadasim cok nefis gözüküyor olsada yesek :)))))
blogunu cok hosuma gitti
sevgiler

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Nefis görünüyor tatlım.
Ellerine sağlık.
Sevgiler...
:))

birtutamkekik dedi ki...

HARİKA GÖRÜNÜYOOR:)
ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
TATTIM UCUNDAN MÜSADEN İLE;)
HAYIRLI CUMALAR..

nanemaydonoz-gül dedi ki...

canım ben geldim hemen izlemeye aldım tekrar yeni bloğumda,beni yalnız bırakmadığınız için çok teşekkür ederim.

Hülya dedi ki...

Bizim çiğ böreğe benziyor bunlar. Nasıl güzel olmuşlar. Ellerine sağlık canım..

Pozitif Pembe dedi ki...

Ayy Fatoş Hanım ne yaptınız böyle ben blogcu arkadaşları geziyordum bir yerde ıspanak bir yerde kabak hiç canım çekmedi ama bu olsada semirsek elinize sağlık...sevgiyle kalın

O Tabak Bitecek dedi ki...

Günaydınn mutlu cumartesiler :) günün notunu yazdım halimi anlayın artık diye:)) kapağını 3 yıldır açamadığım bi kırmızı biberim var:))

özlem dedi ki...

ayyy süper görünüyor ellerine sağlık.

SELİN ♥ Lezzet Günlüğüm dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar, ellerinize sağlık :)

Yasemin Keskin Çelik dedi ki...

ismi çok değişik..çiğ börek görüntüsü var.tadından şüphem yok..ellerinize sağlık
yasemininmutfagindan.blogspot.com