Perşembe, Nisan 05, 2012

BULGUR KÖFTELİ,YOĞURTLU ISPANAK..ŞAHANE BİR TAT:)))


İyi akşamlar...
Nasıll yorgunumm..ayaklarımm sızlıyor...
Güneş alerjim yüzünden suratım kıpkırmızı,kaşınıyor..
Bugün engelli kardeşlerimizin işlettiği,engelsiz yaşam parkına gittik..
Nasıl güzel,cıvıl cıvıl tertemiz bir açık hava mekanı...
Çocuklar gayet güvenli bir şekilde parkta oynarken sizde eşinizle,arkadaşlarınızla çayınızı kahvenizi yudumluyorsunuz:))
Çok nezih ve huzurlu bir ortam...
Çocuklar şarkılar eşliğinde coştukça coşuyorlar:))
Aynen bugün benim kızların coştuğu gibi...
Kurbban olur anneleri vereneee nasıl güzel oynadılar....
Tabi iş eve gidiyoruz dememizle keyiflerini kaçırdı ama...
Eve gelir gelmez hemen eller,yüzler yıkandı,pijamalar giyildi ve tumbaaa yatakkk..
Kızlar uyumuşken bende bir kaç gün önce tv de bir yemek programında gördüğüm bu lezzeti denedim...
Sonuç mu? eşimde bende ba-yıl-dık..
İnanılmaz lezzetli..
Gün sofraları için harika bir alternatif...

BULGUR KÖFTELERİ İÇİN:
-1 su bard.köftelik bulgur
-1,5 yk kepekli un(beyazda olur)
-çay kaşığının ucuyla karabiber,kurunane,kuru fesleğen,tuz
-yarım su bard.sıcak su
YOĞURTLU ISPANAK İÇİN:
-5OOgr.ıspanak
-1 kuru soğan
-2 yk kadar z.yağı
-1,5 su bard.yoğurt
-2 diş sarımsak
-yeteri kadar tuz
ÜZERİ İÇİN:
-2yk z.yağı
-1 tk pulbiber
***köfteler için bulgura baharatlar ve suyu ekleyip 10 dk bekliyoruz.daha sonra unu da katıp özlü bir hamur yoğuruyoruz.yoğurduğumuz köfteden minik minik toplar yapıp kaynayan tuzlu suda haşlıyoruz.ayrı bir tencereye doğradığımız ıspanağı,soğanı ve yağı ekleyip kavuruyoruz.yayvan bir kaba alıp soğuyunca sarımsaklı yoğurdu ekliyoruz.servis kabına alıp üzerine köfteleri diziyoruz.en son üzerine yağ biber gezdiriyoruz....
.
.
.Budaa bugünkü park sefamızdan...

Görüşmek üzere..sevgiyle kalın....:))

22 yorum:

bir kase lezzet dedi ki...

ŞEKERİM SEN YAPARSIN NE GÜZEL OLMAZ:)

Mutfak dili dedi ki...

Bahar demek cocuklari mutlulugu demek. Masallah guzelo eglenmisler..
Elinize saglik olsun. cok guzel olmus. Ne zamandir her sitede goruyor canim cekiyor yapmak sart oldu.
Sevgiler canim..

Dilekce.. dedi ki...

Ayy fatoşum Allah kolaylık versin sana, hem iş güç, hem çocuk hem bunca lezzetli yemekler yapmak kolay değil.. maşallah diyeyim :)) bu enfessss lezzet beni benden aldı yaaa, olsa da yesem nam nam nammmmm :))

pastabahçem dedi ki...

muhteşem görünüyorr denenmeli mutlaka:)

Fatma dedi ki...

ALLAH bağışlasın canım yavrucuklarını tarifinde harika bu bizim yörenin yemeğine benzemiş nefis olur )
sevgiler:)

Emine Kaya dedi ki...

Görüntü yetiyor insana zaten bu tarifide aldım ellerine sağlık çok güzel acıya bayılırım ben :)

muhabbetsofrasi dedi ki...

bizim malatyalı komşu yapar bunu bende parmaklarımı yerim :D

eline sağlık olsun

tatlilar gülcandan dedi ki...

Cok nefis görünüyor ellerinize saglik hayirli aksamlar.

Tombul Tarifler dedi ki...

fatoşcuğum nasılsın canım uzun zamandır ortalıklarda pek bulunamıyordum bloğunda epey güzellişmiş . ve köftelere gelince öyle bir methetmişsin ki benim de canım çekti. mutlaka denemeliyim inşallah senin kadar güzel yapabilirim sevgiler selamlar hayırlı cumalar tatlım.

Fincan Teyze dedi ki...

öncelikle ellerine sağlık... Hoşgeldin demek için uğramıştım, Antakyalı olduğunu öğrenince de çok mutlu oldum. Antakya'yı görme şansım oldu. Bence büyülü bir şehir...

mehtap dedi ki...

çocukları dışardan almak ne zordur hele bu havalarda.Yemeklerde nefis eline sağlık.

ebru dedi ki...

Fatoşcum maşallah kızlar çok tatlı oldular. Allah'ım nazarlardan korusun. Köfteler nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım.

disal dedi ki...

canlarım yaa....ne güzel oynamışlar..ee bide iki kız olunca tam organize:))

ellerine sağlık..köfteler sahane....sevilecek bir yemek gerçekten:)

PaSaSofraM dedi ki...

Porselendemlik.com tarafından hazırlanan
"Porselen demlik çay saati etkinliği"nin 74.hafta ev sahibesiyim.
7 Nisan 2012-7 Mayıs 2012 tarihleri arasında
http://pasasofram.blogspot.com adresimde göndereceğiniz birbirinden
güzel tarifleri yayınlayacağım...
Tariflerinize 74.hafta porselen demlik çay saati etkinliği için Paşa
sofram' a gönderiyorum diye not düşüp
bana haber verdiğiniz takdirde tariflerinizi almaya geleceğim :)
Etkinliğimize istediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz,
lütfen çayın yanında gönderilecek tarifler olmasına dikkat edelim,
etkinliğimize herkes davetlidir,isteyen herkes katılabilir,
lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar...

anne eli gibi dedi ki...

sahiden şahane görünüyor tam bir bomba olmuş,ellerine sağlık canım...

** ZEL ** dedi ki...

Bulgur pilavını yoğurtla bayıla bayıla yiyen ben,bu nefis tarife bir kaptırırsam 3 öğün üşenmeden yaparım gibime geldi:)
Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle..

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Gerçekten de çok güzel görünüyor. Çok severim bulgur köftesini. Ellerine sağlık canım. Sevgiler.

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Tam benlik olmuş bu lezzet canım yaaa..
Şu anda nasıl canımın çektiğini bir bilsen..
Ellerine sağlık.

HERDEMLEZZET ~ARZU~ dedi ki...

muthis bir lezzet canim bu bayildimmm.. afiyetler olsun:))

Pozitif Pembe dedi ki...

oyyy bu kuzucukları yerim ben...bulguru tek geçerim acaba nasıl oldu diye düşündüm ama görüntü iştah açıcı sevgiyle ve mutlu kalın...

Mutfak Havlusu dedi ki...

Bulgur ile değişik bir lezzet olmuş bu şekilde yoğurtlu hiç bilmiyordum hemen anneme de iletmeliyim:-)
ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

yemeği denedim yalnız yaparken bulgur köfteler özlü bir hamur kıvamına gelmedi, bulgurun bir kısmına yumurta ekleyerek de denedim ve pişirirken dağıldı.