Salı, Nisan 03, 2012

ÇAY SAATİ MENÜSÜ & MANTARLI MUSKA BÖREK


Bugün nefiss bir hava vardı..
Hava sıcaktı..:))
Kızlarım gönüllerince koştular,oynadılar..
Hatta sezonun ilk dondurmasını bile yediler..
Hiranur durmadan anne dondummma çokk düzell:))deyip durdu...
Eve yine çığlık kıyamet girdik..banyo faslı,yemek derken yorgunluktan hemen uyudular:))
Geçen cumartesi teee bizim dersaneden hocamız,eşi ve çocukları bizi ziyarete geldiler..
Geçen yaz pikniğe gitmiştik.arka masalardan birinde Antakya yemeklerinden bahsediliyordu..
Bak hele baakk dedim içimden..kimmiş benim memleketimin yemeklerinden bahseden..
Ses tonu da tanıdık ya neyse diyorum,ayıp olmasın bi ara çaktırmadan bakarım...
Bide döndüm ne göreyimm bu bizim türkçe hocası..:))
O günden beri görüşüyoruz arasıra..onlarında ikiz oğulları ve bir kızları var..
Bu lezzetler ve bazıları onlar için hazırlandı...
Menümüzde:
-z.yağlı yaprak sarması
-z.yağlı kurubiber dolması
-tuzlu kurabiye
-hindistan cevizli kurabiye
-karnıyarık böreği
-mantarlı muska börek
-etimek tatlısı vardı..genelde hepsi bilinen tarifler ama ben mantarlı böreğin tarifini sizinle paylaşmak istiyorum.
-2 yufka
-500gr.mantar
-1 kuru soğan
-1 yeşil biber
-1 domates
-bir kase rendelenmiş kaşar peyniri
-tuz,karabiber
Yufkaya sürmek için:
-2 yk yoğurt
-yarım çay bard.sıvıyağ
***mantarları küçükçe doğrayıp az z.yağında soteliyoruz.daha sonra soğan,biber,salça ve domatesi ekliyoruz.iç harcımız pişince baharatlarını ekliyoruz.yufkalarımızı istenilen kalınlıkta şeritler halinde kesiyoruz.hazırladığımız yağ ve yoğurtlu sostan fırça yardımıyla sürüp mantarlı harçtan ve kaşar ekleyip muska şeklinde kapatıyoruz.uzerine yoğurtlu sostan sürüp galeta ununa buluyoruz.böreklerimizi yağlanmış tepsiye dizip pişiriyoruz..AFİYETLE:))

14 yorum:

sevde dedi ki...

ellerinize sağlık hepsi çok güzel görünüyor ama ilk muska börek gözüme çarptı çıtır çıtır olduğu belli tarifi hemen kaydediyorum ,sevgiler...

Gurme Şirine dedi ki...

oooooo fotodaki menüler harika görünüyor...
ellerinize sağlık...
kocaman sevgiler...

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyorlar. Mantara bayılırım.Börekte hiç denemedim. tarif çok güzel.
Sevgiyle kal.

mehtap dedi ki...

ay biz daha dondurma sezonunu açmadık.Eşim acayip huylanır ''yazmı geld'' ne dondurması,hasta olcanız'' diye.Ama gençler dayanamıyor kesin yemişlerdir.
Menüye bayıldım eline sağlık.

birtutamkekik dedi ki...

dondumandann alrım bi ddamlacıkk baak:)
söyleyişe bak yaa:)
çok leziz mamaların yine tatlımm..
emeğine sağlık..
sıcacıkk ve bol donndummmalı günler dilerim..
:))
sevgiler..

derya dedi ki...

Canım merhaba iadeyi ziyarete gel
dim ellerine sağlık sevgiler.

sevda dedi ki...

güzel lezzetler hazırlamışsın canım.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel olmuş mantarlı börek bizim evde çok sevilir

ilahi tatlar dedi ki...

kuru biber dolması hemde antakya usulü olursa
kimseye ikram etmem:)) kendim yerim

ebru dedi ki...

Fatoşum menü harika. Ellerine sağlık canım.

ehlikeyfchef dedi ki...

ne güzel bir görüntü neler hazırlanmış böyle hepsi birbirinden lezzetlidir eminim,ellerine sağlık.

yemekbiraşk dedi ki...

çok güzel menü olmuş ellerine sağlık canım sevgiler

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Ayyy o çığlık ,kıyamet banyo yaptırmaktan bana fenalık geliyor ve inan banyo yaptıracağım zaman için sıkılıyor..:))
O kuru biber dolmasınada bittim ayrıca..
Ellerine sağlık canım.
Birbirindne nefiss görünüyorlar.

Pozitif Pembe dedi ki...

Misafir ol gel bana börekler açayım sana ....Misafirin olmak istedim hemde çok istedim...eline sağlık mantarlı börek bende yaparım ...hepsi nefis gözüküyor....sevgiler