Pazar, Nisan 01, 2012

ÇORBASIZ DİYET OLMAZ...OLAMAZ:))


Yine klasik,sıkıcı bir pazar günü..
Hava soğuk..hafif yağmurlu...
Bu arada ygs'ye giren tüm kardeşlerimin haklarında hayırlısını diliyorum Rabbimden..
Diyette 2.haftayı bitirdim..arasıra ufak kaçamaklar olasa da gidişattan memnunum..
Ki komşularım da ''zayıflamışsın''demeye başladılar:))))))
Lay-lay-lom::))
Diyet yaparken olmazsa olmazlarımdan biri de çorbalardır..
Annem diyete girdiği zaman yapar koca bir tencere mercimek çorbası,acıktıkca bir kupayı dolduracak kadar ısıtır ve içer...
Mercimek çorbası en kalorili çorbalar arasında bilinse de bize iyi geliyor...
Haberler alıyorum bizim Antakyadaki hatunlar toplu diyete başlamış...
Yaz telaşesi belli..sabah istanbuldaki betüşümle konuştum,akapunkturla 3 ayda 8 kg vermiş..
Çıtır bir gelininiz var artık diyoo..65 kg.olmuş:(((
Ahhh 65lerde gözüm yokk..ki ben bir zamanlar 65 kg diye karalar baglamıştım!!!
Antakya için son 29 bu arada....!!!amann yaaaaa
.
.
Çorbamıza gelince klasik bir mahulta çorbasıdır,tuzsuz ve 0 yağdır...
Ama lezzetine kefilim...

-1 su bard.kırmızı mercimek
-2yk pilavlık bulgur(pirinçte olabilir)
-1 büyük kurusoğan
-4 diş sarımsak
-1 tk kimyon
***mazlemelerin hepsini yıkayıp düdüklü tencereye alalım.üzerine 4-5 su bard.su ekleyip kapağını kapatalım.ve kaynadıktan 15dk.sonra altını kapatalım.düdüklünün havasını alıp kapağı açalım.blenderdan geçirelim.2 limonun suyunu ekleyip karıştıralım.çorbamız içmeye hazır.içerken pulbiber eklemenizi tavsiye ederim.eğer diyet yapmıyorsanız tuzunu kararında ekleyin.ve en son terayağında kızarttığınız pulbiber,kekik ve naneyi ekleyin...AFİYETLE....

23 yorum:

bir kase lezzet dedi ki...

BEN GELDİM CANIM BUGÜNDE VARSIN ÇOK ŞÜKÜR ELLERİNE SAĞLIK ÇOK NEFİS:))

Küçük Şeyler dedi ki...

haklisin canim
bende diyetteyken bol bol corba icerim, hele bu soguk gunlerde... cok iyi geliyor :)
Mutlu pazarlar :)

mutfaktaki rüya - Arzu- dedi ki...

çorba benim içinde çok önemli,çorbasız olmaz.diyet ve kararlılık için kutlarım...

HEDEN dedi ki...

Dıyet için çorbalar vazgeçilmez oluyor.Hem sıvı alımı hemde ıcıne bir çok istenen malzeme eklenebılıyor.Bu çorbada güzel olmuş ellerıne saglık.İnaşallah saglıklı bır zayıflama olur.sevgıler..

Yemekheyecani (Emel) dedi ki...

amaa can bogazdan gelir :-))
hahhaa aynen canim...

corba önemli :-)

HERDEMLEZZET ~ARZU~ dedi ki...

katılıyorum canım bence de çorbasız diet olmaz ellerine sağlık mis gibi olmuş sevgilerle...:)

Ezelle dedi ki...

Benimde bel fıtığımdan dolayı 3-4 kilo vermem,diyet yapmam gerek ama yapamıyorum malesef,ama çorba konusunda haklısın,eminim lezzeti güzeldir,denerim birgün ellerine sağlık,sevgiler...

keshkule dedi ki...

Ben çorbayı dört mevsim,üç öğün içebilirim..çok lezzetli görünüyor..Ellerine yüreğine sağlık canım..

Asiye VURAN dedi ki...

ellerine sağlık güzel olmuş sevgiler

ehlikeyfchef dedi ki...

azmini tebrik ediyorum asla istikrlı olamadığım bir konu, çorba konusunda haklısın gayet tok tutan bir yemek diyetlerin olmazsa olmazı, ellerine sağlık.

Saliş Mutfakta dedi ki...

Ellerinize sağlık, çorba leziz görünüyor... Bu diyet mevzusuna benimde girmem lazım ahhh ah

durme durme dedi ki...

Diyet için kolaylıklar diliyorum. çorbayı ilk defa gördüm. Denemek istiyorum. elinize sağlık. sevgilerle...

Hatice dedi ki...

bir sıcak bir serin bu havalarda böyle bir çorba iyi gider doğrusu, ellerine sağlık.
diyette kolaylıklar, sevgiler...

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Bende hastalığı atlatıp diyete başlayacağım inşallah. Allah hepimize kolaylık versin. Bu arada mahluta çorbasını çok severim. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

birtutamkekik dedi ki...

hüplete hüplete içtimm kii:))
ellerine sağlıkk canımm:)
ahhh diyet mii,,
hiçç deme bana hiiç:))
sevgiler...

Gurme Şirine dedi ki...

canım haftada 4 gün spor yapıyorum...
dikkatli yemenin yanında sporda öneriirm daha sıkı bir vücuda sahip olursun...
kocaman sevgiler...

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Ayyy ayyy darısı başıma :) İnşaallah istediğin kiloya kolayca inebilirsin. Çorba da çok leziz, zaten işin içine mercimek girince tadı hep harika oluyor. Ellerine sağlık, sevgiler.

Pozitif Pembe dedi ki...

Ahhh Fatoş Hanım valla bende buaralar tutuyorum ağzımı sadece evde sebze,baklagil yada et yemeği yapıyorum yaramazlar bir kenara...ama siparişler yapılıyor kızım başladı anne bizede bu börekten yap bu chhesecakeden diye ama yapamam ne yapalım onlarında biraz dikkat etmesi lazım....bende yarın çorba yapıcam bugün siparişlerden anca iki çeşit yemeği zor yaptım...bende hergün plates aerobik için spora gidiyorum...sporsuz olmuyor....hiçbirşey yapamıyorsanız yürüyün çok faydası var....sevgiler..bol kalorisiz günler...

Özgen dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım çorban güzel ama daha da zenginleştirebilirsin bence boşver diyetolmasını sevgileer...

anne eli gibi dedi ki...

mercimek çorbası doyurucu bir çorba olduğu için diyetlerde en iyi çorbadır bence,ellerine sağlık,allah kolaylık versin..

Baharcicegi dedi ki...

diyet yaparken daha cok sivi tüketilecegi icin corba güzel bir altarnatif ve bol su icerek
Diyette kolalyliklar dilerim
Elinize saglik

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Merhaba, davete icabet lazım deyip hemen geldim. Baktım ki sende diyettesin benim gibi. Umarım istediğin kiloya sağlıkla ulaşırsın. Çorbayı ben de pek severim, diyette iyi oluyor. Ellerine sağlık sevgiler....

ihlamurcum dedi ki...

Gerçekten nefis olmuş, hemde yağsız.Yaşasın...