Cumartesi, Nisan 14, 2012

EKŞİLİ ÇORBA

Evet,biliyorum...
Artıkk bahar geldi,havalar sıcak...
Ama bizim evde işler farklı...
Kızlar ve ben fena halde gribe yakalandık...
Hemde öyle böyle değil..bildiğiniz kar,kış gribi:))
Ateş,burun akıntısı,öksürük,halsizlik...
Dün akşam ev revire dönmüştü:))
Sağolsun eşim bütün akşam baktı bize..
Öksürük,hapşırık,boğuk sesimiz yerinde ama daha bi iyiyiz bugün..ELHAMDÜLİLLAH..
Bizde vaziyet bu olunca sıcacık bir kase çorba ilaç gibi geldi..
-1 çay bard.haşlanmış buğday
-1 çay bard.haşlanmış nohut
-1 çay bard.mantı
-1 kuru soğan
-1 yk domates salçası
-4 diş sarımsak
-1 küçük limonun suyu
-1 tk kuru nane
-1 çay k.karabiber,tuz
-3yk kadar sıvıyağ
-yeteri kadar su
***soğanı ve salçayı sıvıyağda kavuruyoruz.üzerine haşlanmış buğdayı,nohutu,karabiberi,tuzu ve yeteri kadar suyunu ekleyip kaynamaya bırakıyoruz.kaynayınca mantıyı ekliyoruz.ayrı bir kapta dövülmüş sarımsak,limon suyu ve kuru naneyi karıştırıyoruz.mantılar halşanınca limonlu karışımı çorbamıza ekliyoruz.2-3 dk.saha kaynatıp çorbamızın altını kapatıyoruz...AFİYETLE..

17 yorum:

bir kase lezzet dedi ki...

ben geldim canım
:)
mmm ellerine sağlık.

anne eli gibi dedi ki...

geçmiş olsun canım,bahr geldi ama havalar hala kötü,çorbaya devam,eline sağlık..

Tombul Tarifler dedi ki...

geçmiş olsun canım benim. çorba da eminimki çok iyi gelmiştir hastalığa. sevgilerimi gönderiyorum sana iyi hafta sonları diliyorum...

dönmezçağlar dedi ki...

sen bahara ne bakıyon bacım aldatır adamı geçmiş olsun
iyi gelmiştir ekşili çorba,
aman iyileşinde memlekete az kaldı hasta hasta gitmeyin:)
ellerine sağlık

Mutfak dili dedi ki...

Canim gecmis olsun. Bahar diyoruz aldaniyoruz sicak havaya kapiyoruz mikroplari.
Afiyet olsun sicak sicak corba..
Eline saglik canim ,,

ehlikeyfchef dedi ki...

bende koca kış hasta olmuyorum ama bu havalarda mutlaka yakalanıyorum en fenası boğazdaki ağrı su bile içemiyor insan ,aman geçmiş olsun tekrarı olmasın...
çok lezzetli bir çorba afiyet şifa olsun...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

bu havalar dengesiz olduğu için tam hastalık havası. geçmiş olsun canım.

çorba da pek leziz görünüyor. ellerine sağlık..

Yemekheyecani (Emel) dedi ki...

Cok güzel olmus canim...
ellerine saglik
:-)))

HERDEMLEZZET ~ARZU~ dedi ki...

geçmiş olsun canım ben de aynı durumdayım:( çorbaysa çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık şifa olsun:)

Özgür Tatlar dedi ki...

cok gecmis olsun.cocuklar hasta olunca annenin hastaligina sira gelmiyor.sicacik bir corba icinizi isitmistir.ellerinize saglik.

zeynep dedi ki...

Öncelikle şunu belirtim :)
Bloğunu bi kaç sayfa gezdim dolaştım,çok tatlı sevecen içten yazıların bana çok hoş iyi enerjiler verdi diyebilirm çok tatlısın... :)
tariflerinde bi okadar yapılası ve güzel :)
bu hamarat blog arkdşıma kolaylıklar diliyorum yeni yayınlarını kaçırmamak görebilmek adına seni takibe alıyorum :)
Biri seni gözettliyoo :)
sevgilerimle...

SELİN ♥ Lezzet Günlüğüm dedi ki...

Geçmiş olsun. Gripliyken canım sadece çorba ister benim, seninki gibi bol vitaminli ve lezzetli. Ellerine sağlık.

Pozitif Pembe dedi ki...

ayyy ne güzeldir şimdi o möyle ekşi ekşi canım istedi...çok geçmiş olsun canım biran önce sağlığınıza kavuşun sevgiler

birtutamkekik dedi ki...

çokk geçmiş olsunn canımm benimm..
hastalıklar bahar filan dinlemiyor..
bizde baharı su çiçeği eşliğinde karşıladık,mücadeleye dewam:(
ikinci kuzu biraz daha zor geçiriyor:(
rabbim şifa bekleyenlere acil şifa bersin canım..
çorban da enfess..
tamm kıvamında.:)
hadi şu knor reklamında ki ışıklı ahçı şapkaları varya,onlardan olsa takardım bi tane başına:)
emeğine sağlıkk tatlımm..
öpüyorum ..
muhabbetle...

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun Allah acil şifalar versin..
Bu hastalıkta en iyi gedicek şeyde çorba zaten..
Ellerine sağlık canım..

zeys dedi ki...

gecmıs olsunnnn
bu arada blogunu yenı kesfettım, takıpteyım. benımkıne de beklerım.Sevgıler...:)

http://zeysfashionroom.blogspot.com/

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Gecmis olsun..hastalik zamani corba gibisi yok..elinize saglik..