Salı, Haziran 26, 2012

HAYDİ KENDİ TEREYAĞIMIZI YAPALIMM:))

Eee meğer ne kolaymış evde tereyağı yapmak...
Günaydınnn bana:)))
Geçtiğimiz haftalarda çook çook severek okuduğum arkadaşım disal'de gördüm tereyağı yapımını...
Başladım bende yoğurt kaymağı biriktirmeye....
Aklıma düştü bi kere denemeden bırakır mıyım hiç...
2 haftadır uyuttuğum yoğurtların çoğunu ben yedim şüphesiz:)
Kalsiyum patlaması yaşarsam şaşırmayın:))
Gelelim tereyağı yapmaya...
-1 kase yoğurt kaymağı
-1 su bard.su
-1 su bard.buzz gibi su
***kaymağımızı derince bir kavonoza alıp üzerine su ekleyip yaklaşık 1 saat kadar çalkalıyoruz.daha sonra üzerinde biriken yağı bir kaba alıp tahta kaşık yardımıyla suyunu süzüyoruz.yağımızın üzerine bu kezz buz gibi suyumuzu döküp toparlanmasını sağlıyoruz.toparlanan yağın suyunu iyice süzüp donması için buzdolabına kaldırıyoruz...ertesi günü bu katkısız ,doğal tertemiz yağımızla evdekilere güzell bir menemen yapıyoruz...AFİYETLEE:))

5 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

oooooo bu ne marifet...
ellerinize emeklerinize sağlık...
kocaman sevgiler...

mehtap dedi ki...

ellerine sağlık..

Simge Keskin dedi ki...

Ellerine sağlık aslında çok pratik ama yine de zor geliyor bana :( Ev yapımı gibisi yok tebrikler!

belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

gunaydın elıne sağlık sağlıkla yıyın

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

Ellerine sağlık, ben de süt kaymağı biriktirerek yapar(d)ım tereyağını..Şimdilerde kaymağı kek ve kurabiyelerimde kullanıyorum :)