Pazartesi, Temmuz 09, 2012

ÇAYLI FİNCAN MUFFİNLER...BROWNİ TADINDA:))


Hem yumuşacık ,hem lezzetli ,hem de bir o kadar pratik...
Hazırlaması 5dk.,pişmesi 10 dk...
15 dk. da mis gibi muffinleriniz önünüzde...
Yanına sütlü kahve..ne de yakışır...
Benim kızlar anında hüplettiler...
Eeee tabi bende:))
MALZEMELER:

  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı demli çay
  • 1,5 çay bard.şeker
  • 2 yk kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay k.kabartma tozu
  • yarım çay bard.sıvıyağ
  • yeteri kadar un(kek hamuru kıvamını bulana kadar)
YAPILIŞI:

  • yumurta ve şeker çırpılır.
  • üzerine yağ,çay,kakao ve vanilya eklenir,çırpılır.
  • daha sonra elenerek un ve kabartma tozu eklenip,karıştırılır.
  • muffin kağıtları yerleştirdiğimiz kahve fincanlarının yarısına kadar kek harcı doludrulur.
  • fincanlar bir tencereye dizilir ve yarıya gelecek kadar tencerye su eklenir.
  • kapak ağzına bir havlu gerilerek kapatılır.
  • kaynadıktan sonra altını kısıp pişirilir.
  • yaklaşık 10dk.içinde kekleriniz yenmeye hazır...AFİYETLE:))

14 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

muffinleri çok severim...
harika görünüyor...
ellerine sağlık tatlım...
kocaman sevgiler...

LEYLAnın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

nefis nefis nefis, çay yerine aynı oranda süt koyarak yapıyorum,krema koyularak yapılanı çok daha güzel oluyor :)

Hatice dedi ki...

Haika olmuşlar. Ellerine sağlık..

ihlamurcum dedi ki...

Görüntü çok çekici, denemek istiyorum.Hemde hemen ...elinize sağlık.

sevde dedi ki...

hımmm nefis görünüyor bu şekilde pişirmeyi hiç denemedim bu fotoğraf ve tarifi gördükten sonra artık mutlaka denemeliyim diye düşünüyorum ellerine sağlık canım

Yemekheyecani (Emel) dedi ki...

Harika görünüyor canim
ellerine saglik
:-)))

öptümm

PAPATYA PRENSES dedi ki...

yanına buz gibi vişne suyuyla yemelere doyamaz insan:))
ellerine sağlık canım..

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Ellerine sağlık canım, muffinler nefis görünüyor.

bir kase lezzet dedi ki...

ofoooooof diyorum fatoşcum...
ellerine sağlık...

iğne oyalarım ve hobilerim dedi ki...

cok güzel bi tarif ellerinize sağlık banada beklerim sizi takibe aldım

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel olmuşlar
birini alıp gidiyorum:))

Mutfak dili dedi ki...

Harika gozukuyor Elinize saglik olsun.. Yalniz merak ediyorum fincanlar sicakta patlamiyor mu hic.. Ve ya her hangi bir hasar oluyormu fincanlarda?
Masallah...
Uzun zaman oldu ziyaretinize gelemedim cok guzellik kacirmamisimdir ins. Blogumda sorun var bir turlu halledemedim.. ((
Umudum en kiza zamanda cozulur.. Sevgiler..

fatosun mutfagından... dedi ki...

sevgili mutfak dili fincanlarda porselen olduğu müddetçe hiçbir hasar olmuyor..için rahat olsun..umarım sitendeki sorun hemen hallolur..sevgiyle kal:))

Tuğba Hoca dedi ki...

Fatoş hanım ilk kez fincanda kek denedim. Tadı çok güzel oldu, yumuşacık, tadına doyamadık. Ben fincanların yanına iki de küçük cam kase koydum.
Benim muffin tepsim olmadığı için kağıt kalıplarda keklerim çok biçimsiz oluyordu. Bu konuda bana bir de fikir vermiş oldunuz farkına varmadan, fincanın içine kağıt kalıp koymaktan yola çıkarak şöyle bir fikir edindim , tabi sizin sayenizde, kağıt bardakları yarıya kadar kesiem. Fırında muffin yaparken kağıt kalıplarımı içine koyucam . Yani bir nevi muffin tepsisi görevi görecek.
Her şey için teşekkürler. ...