Pazartesi, Temmuz 30, 2012

HÜNKAR BEĞENDİ


11.günü de geride bıraktık..Allah oruçlarımızı kabul etsin inşaAllah...
Şimdi kahveler içiliyor,çaylar demleniyor...
Belki kimilerimiz küçük şekerlemeler yapıyor:))
Kimimizde benim gibi çoluğu çocuğu uyutup ayaklarını uzatmış ,keyifli bir post yazıp ,dondurma yiyor:)))
Gelelim bugünkü iftar menümüze:
-şehriyeli domates çorbası
-hünkar beğendi
-yoğurtlu karışık kızartma
Hünkar beğendiyi ilk kez denedim ve ilk kez tattım:))
Hoş hafif bir tadı var...arasıra yapabilirim:))
MALZEMELER:

  • 2 adet közlenmiş patlıcan
  • 1,5 çay bard.süt
  • 2 yk un
  • 1 yk tereyağ
  • 1 tutam tuz
  • 250gr.kuşbaşı et
  • 1 kuru soğan
  • 1 taze biber
  • 1 adet domates
  • 1 tk.domates salçası
  • 2-3 yk zeytinyağı
  • karabiber,kekik,tuz
YAPILIŞI:

  • kuşbaşı eti bir tavaya alıp kendi suyunu salıp çekene kadar pişiriyoruz.daha sonra z.yağı,doğranmış soğan ve biberi ekleyip kavuruyoruz.1-2 dk.sonra salçayı,domatesi ve yeteri kadar baharatları ekliyoruz.karıştırıp 1 çay bard.kadar su ekleyip kısık ateşte pişiriyoruz.
  • beğendi için;tereyağını eritip unu ekliyoruz.un kokusu çıkınca sütümüzü ekliyoruz.kıvam aldığında ezdiğimiz köz patlıcanları ve tuzunu ekliyoruz.
  • geniş bir servis tabağına önce beğendiği yayıyoruz.daha sonra üzerine etimizi düzgün bir şekilde ekliyoruz.
  • sıcak olarak yendiğinde daha lezzetli oluyor.soğuyunca beğendi donduğu için hoş olmuyor..
AFİYETLE...

19 yorum:

Anne Mutfak Perisi dedi ki...

Harika olmuş ellerinize sağlık bayıldım. Çok sevdiğim bir yemek canım çekti iştah açıcı resmide görünce. Bende ramazan bitmeden yapmak istiyorum.
Sevgiler

Sevil Aslan dedi ki...

hünkar beğendi çok sevdiğim yemeklerden biridir..ellerinize sağlık nefis görünüyor..
sevgiler..

Cafe Kanelo dedi ki...

Bayılırım hünkar beğendiye,canım nefis görünüyor.Ellerine sağlık

Gurme Şirine dedi ki...

tabiki bende beğeniyorum...
çok severim...
ellerine sağlık canım...
sevgiler...

HEDEN dedi ki...

Zahmetli ama bır o kadarda lezzetli bır yemek,ellerıne saglık görüntü harıka.

muhabbetsofrasi dedi ki...

eline sağlık canım

Ellen B Cookery dedi ki...

Wow! This looks really nice! I wonder if I can find some of the ingredients that I'm not very familiar with here in Canada.

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

Ben de pek beğendim..Hünkar soyundan mı geliyorum ne :)

ZEYNEP KOZAN dedi ki...

ne zamandır aklımda yapmak istiyorum ama evlendiğimden beri hiç yapmadım
cesaret edemiyorum beğendiyi yapmaya sanki.en kısa zamanda yapıcam inş.harika görünüyor canım ellerine sağlık

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

İşte buna dayanamam ki..

ellerine sağlık,
sevgiler

sibelinmutfagi dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK BENDE ÇOK SEVERİM HATTA YARIN YAPMAYI DÜŞÜNÜYORDUM SEVGİLER

Esra Yağız dedi ki...

ellerine sağlık, nefis görünüyor. Ben de deneyeceğim :)

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel olmuş ben çoğu zaman beğendiyi kremalı yapıyorum daha güzel oluyor tavsiye ederim.ellerine sağlık canım

herdemlezzet~Arzu~ dedi ki...

tatlım ellerine sağlık çok leziz görünüyor kocaman kocaman sevgiler:))

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Pişti olcakmıştık bak,bugün ben de hünkar beğendi yayınlıycaktım sonra vazgeçtim:))hihi

Çok severim içinde patlıcan olan herşeyi. ellerine emeklerine sağlık canım.

BİRİNCİSİN dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK,BENDE BEĞENİRİM:))HAYIRLI İFTARLAR:)

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

Yemekte patlıcanla etin muhteşem uyumu derim ve çok severimm

ellerine sağlık sevgiler

sevimin sayfasi dedi ki...

bayiliriiiiimmmm....
ellerine saglik canim

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Bende ramazanın ilk günü yayınlamıştım Hünkar beğendi tarifini. Çok güzel gözüküyor. Ellerine sağlık canım.