Pazar, Temmuz 22, 2012

SEMİZOTLU PAMUK BÖREK


Allah'ım senin rızan için oruç tuttum...
Sana inandım,sana güvendim..
Senin rızkınla orucumu açtım...
Hamdolsun verdiğin nimetlere..
Ey bağışlaması bol olan Rabbim!
Beni ,ailemi,milletimi ve inananları koru...
Bizlere her güçlüğe karşı dayanma gücü ver..
Şüphesiz ki senin gücün her şeye yeter..AMİN...
.
.
.
Türkiye'nin her yerinde oruçlar açıldı...akşam namazları kılındı..
Mis gibi köpüklü kahveler içildi...teravih namazına doğru yol alındı...
Allah tüm ibadetlerimizi kabul etsin İNŞAALLAH...
Efendim bizim bugünkü iftar menümüz:
-aya çorbası
-zeytinyağlı mantar
-semizotlu pamuk börek
Gelelim böreğimizin tarifine...o kadar yumuşak oluyor ki yenmeye doyulmuyor:))
MALZEMELER:

  • 4-5 su bard.un
  • 1 paket instant maya
  • yeteri kadar ılık su
  • yarım çay  bard. zeytinyağı
  • 1 çay k.tuz
İÇ HARCI İÇİN:

  • 1 demet semizotu
  • yarım demet maydanoz
  • 2 tane kuru soğan
  • 1 kase lor peyniri
  • 1 yk biber salçası
  • 1 tk kimyon
  • 2-3 yk zeytinyağı
  • yeteri kadar tuz
YAPILIŞI:

  • hamur malzemelerinden yumuşak ele yapışan bir hamur yoğuralım.
  • ılık bir ortamda yarım saat mayalandıralım.
  • iç harç için soğanları piyazlık doğrayıp,üzerine salça,lor,kimyon ve tuzu ekleyip iyice ovalım.doğradığımız semiotu ve maydonozu da ekleyip harmanlayalım.içimiz hazır.
  • mayalanan hamurumuzdan mandalina büyüklüğünde bezeler yapalım.bu işlem sırasında bir kaseye biraz zeytinyağı koyup elimizi yağlayalım ki hamur elimize bulaşmasın.
  • bezeyi yine elimizi arasıra yağlayarak açıldığı kadar açıyoruz.iki ucunu içe katlayıp uzunca bir dikdörtgen elde edelim.uç kısmına içharctan koyup muska şeklinde kapatalım.
  • yağlanmış tepsiye dizip 200c de pişirelim.
AFİYETLE..SIHHATLE..

14 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

yemeye doyulmuyorsa tehlikeli bir tarif:)))

pek leziz görünüyor canım,ellerine emeklerine sağlık.

Rabbim kabul etsin..

sevde dedi ki...

Rabbim tüm ibadetlerimizi kabul etsin inşallah...
bir börek bu kadarmı pamuk görünür tatmadan belli oluyor yumuşacık olduğu ellerinize sağlık nefis görünüyor

Mutfak Havlusu dedi ki...

Semizotu ile börek(yufka ile) duymuştum o da hayal meyal ama bu şekilde görmemiştim.Çok güzle görünüyor,ellerinize sağlık.
Hayırlı ramazanlar.

bir kase lezzet dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK FATOŞUM PAMUK GİBİ OLMUŞ..HAYIRLI RAMAZANLAR..

huysuz melek dedi ki...

semiz otunu hiç sevmem ama bu böreği deneyeceğim.genede semiz otu yerine başka bir şey koyabilirim.ellerine sağlık çok güzel bir görüntüsü var

Sevil Aslan dedi ki...

bu nasıl guzel bır goruntu...nefıs olmus semizotlu pamuk börek..ellerinize sağlık..

ebru dedi ki...

Fatoşcum hayırlı ramazanlar canım. Pamuk börek nefis görünüyor. Ellerine sağlık.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Harika bir sey..cokda begendim :)

huysuz melek dedi ki...

ıspanaklı olarak denedim.hamurum harika kabardı.ama fırından çıktıklarında hepsi taş gibiydi.nerde yanlış yaptım yardım edin.

fatosun mutfagından... dedi ki...

SEVGİLİ HUYSUZ MELEK BAZEN UNUN KALİTESİ HAMURDA ÇOK ETKİLİ OLUYOR.KÜÇÜK BİR TAVSİYE BÖREKLER FIRINDAN ÇIKTIKTAN SONRA ÜZERİNE İNCE BİR SOFRA BEZİ KAPATIRSAK DAHA YUMUŞAK OLACAKLARDIR. BEN BU BÖREKLERİN FAZLASINI DİFRİZE ATMIŞTIM BUGÜN ÇIKARTIP ISITTIM YENİ YAPILMIŞ GİBİ YUMUŞAKTI..

huysuz melek dedi ki...

teşekürler.üzerlerini örtmüştüm.ama en kısa zamanda tekrar deniyeceğim.unu değiştirerek.

huysuz melek dedi ki...

teşekürler .en kısa zamanda bu defa unu değiştirerek tekrar deneyeceğim.

Elçin Yılmaz dedi ki...

bn bugün bu böğreği semizotu evde kalmadığından patatesli yaptım harikaa olduuu herkes bayıldı :D

Adsız dedi ki...

COK GUZEL HERKES DENEMELİ, FARKLI İÇLERLE DE DENEYECEĞİM, OKLAVASIZ ELİMLE İNCELTEREK BİR DİKDÖRTGEN YAPTIM VE ONU MUSKA SEKLİNDE SARDIM ILIYINCA PAMUKLUĞU ORTAYA CIKTI ARTIK HAZIR YUFKA ALMAM, OKLAVAMI DA KULLANMAM. ÇOK TESEKKÜRLER.