Perşembe, Ağustos 30, 2012

DOMATESLİ & FESLEĞENLİ MAKARNA


Makarnayı kim sevmez ki Allah aşkına...
Biz bayılıyoruz mesela...hele de kızlarım..her çocuk gibi...
Öğrenci olduğumuz zamanlarda candostum Eda ve benim en lüks ve en sevdiğimiz yemeğimizdi...
Ben onlarda ya da o bizde kaldığında gece evde el ayak çekilince hemen mutfağa sızar bol salçalı,bol acılı makarnamızı yapardık:))
Yada kafamız mı bozuk çek ordan bir tabak bol yağlı,bol acılı makarna!!
Ahh ya ne günlerdi...
Günler geçti ama bizim makarna aşkımız hiç geçmedi..bizden eşlerimize,çocuklarımıza geçti...
Öyle değil mi candostum..sırdaşım..canım arkadaşım...
Hadi geçin bugün mutfağa domatesli harika bir sos hazırlayıp,yapın makarnanızı:)))
Ayrıca arkadaşım LAMA'nın domates#ye etkilniğine yollayalım tarifimizi...

MALZEMELER:

  • 1 paket çubuk makarna
  • 3 tane ortaboy domates
  • 1 yk tereyağı
  • 1 tk kuru fesleğen
  • 1 yk domates salçası
  • 2yk kadar zeytinyağı
  • tuz
  • yaklaşık 5 büyük su bard.su
YAPILIŞI:

  • Suyumuzu tencereye alıp kaynatalım.kaynayınca tuz ve makarnayı ekleyelim.
  • makarna haşlanınca süzüp bir kenara alalım.
  • tencereye domatesleri rendeleyim,yağları ekleyelim.
  • kaynayınca salça ve fesleğenini katalım.
  • yaklaşık 2-3 dk.kavuralım ve haşladığımız makarnayı yaptığımız sosun üzerine döküp karıştıralım.
  • iyice karıştıktan sonra altını kapatıp,5dk.dinlendirelim.
  • üzerine ince kıyılmış maydonoz serpip,servis yapalım...
AFİYETLE..
30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN...ATATÜRK VE SİLAH ARKADAŞLARININ RUHU ŞAD OLSUN..SAYGIYLA VE ÖZLEMLE ANIYORUZ...

11 yorum:

BİRİNCİSİN dedi ki...

Ellerine sağlık,makarna aşkı bizim evde de var..Her zamanın en makbul yiyeceği:)Sevgiler:))

ZEYNEP KOZAN dedi ki...

nefis görünüyor ellerine sağlık canım.keşke o tabak önümde olsaydı şuanda öyle acıktım kiii

pembe kekik dedi ki...

Bizim evde tam bir makarnasever var bu da en sevdiklerinden.Ellerine sağlık.

Derya Sezgin dedi ki...

İşte buna asla dayanamam ellerine sağlık canım sevgiler.

sevde dedi ki...

ayyyy nefis ellerinize sağlık ,hakikaten olmazsa olmazımız bu makarna ...sevgiler

tatlilar gülcandan dedi ki...

Ellerine emklerine saglik hayirli huzur dolu aksamlar .

Dilekce.. dedi ki...

offf ya fatoşum sabah sabah bittim bu görüntüye.. benim en ama en sevdiğim yemektir kendileri.. aynı sizin hikayeniz gibi ben de çocukluk arkadaşım, can dostumla gece yarısı mutfağa girip bol salçalı spagetti yapıp yerdim. ne lezzetliydi o günler.. ellerine sağlık, tarifin tıpkı benimki gibi. damak lezzetimiz aynı belli ki..

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Makarna benim kurtarıcım Fatoşçum. Özellikle haftasonları.. Bu da nefis görünüyor, favorimiz de domatesli zaten:) Ellerine sağlık..

Sevil Aslan dedi ki...

göya tokum ama bu makarnanın görünütsü karşısında resmen karnım acıktı..şimdi kalkıp bende yapsammı diye düşünüyorum..:)ellerine sağlık canım nefis görünüyor..

Syhn dedi ki...

benim tuhaf abilerim sevmez mesela yerler ama öyle benim gibi saldırmazlar :))

görüntü felaket iştahımı kabarttı yeni kahvaltıdan kalktım oysa ;)

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

Makarna her evin olmazsa olmazlarından..Fesleğeni denemedim hiç makarnada..İlk fırsatta deneyeceğim ellerine sağlık..