Cumartesi, Ağustos 11, 2012

GELİN DUVAĞI TATLISI..GÜZELLİK:))


Küçücük bir aradan sonra nefis mi nefis bir tarifle karşınızdayım...
Malum bayram yaklaştı, yapılacak ikramlıkların eli kulağında...
Bende bugün ne yapsam acaba diye gezinirken sevgili cahidejibek'in sayfasında biribirinden güzel bayram tatlılarını gördüm...
İçlerinden bu güzel tatlının mazleme listesini yazıp,düştüm market yoluna...
Yapımı çok keyifli ve kolay olan bu tatlıyı mutlaka denemelisiniz...
Bu akşam bizim evde bayram provasını yapan bu tatlı çok tutuldu...
Bayram için arefe gecesi oturup tekrar yapıcam inşaAllah...
Bu güzel tarifi bizimle paylaştığı için cahidejibek'e teşekkürler...


MALZEMELER:

  • 2 yumurta
  • 1 su bard.dan 1 parmak eksik sıvıyağ
  • 1 su bard.yoğurt
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • yarım çay k. tuz
  • 3 silme su bard.un(orjinal tarifte yazan bu ama bu kadar unla hamur hala çok cıvıktı acaba bir yazım hatası mı var bilemiyorum ben kulak memesi kıvamına gelecek kıvamda un ekledim)
  • yarım paket kabartma tozu
ŞERBETİ İÇİN:

  • 3 su bardağı şeker
  • 2,5 su bardağı su
  • çeyrek limon
  • bir fiske tuz
ÜZERİ İÇİN:

  • 1,5 su bard.tereyağı ve sıvıyağ karışımı(ben 1 su bard.kullandım)
İÇİ İÇİN:

  • iri ceviz parçaları
  • ve hamuru açmak için nişasta
YAPILIŞI:

  • hamur malzemlerinden yumuşak,kulak memesi kıvamında bir hamur elde ediyoruz.
  • hamurumuzu 12 bezeye bölüp 20dk.dinlendiriyoruz.
  • her bezeyi nişasta kullanarak incecik açıyoruz.yırtılabilir,benimki gibi eğri büğrü bir yufka olabilir dert etmeyin:))
  • açtığımız yufkayı 4 e bölüyoruz.yufkanın sivri ucunu içeri doğru büzüp iki ucu birleştiriyoruz.iri ceviz parçasını koyup uç kısımları üzerine kapatıp ters çevirip tepsiye koyuyoruz tatlımızı.yapım aşamaları arkadaşımızın sayfasında mevcut.ben hem yapıp hem fotoğraflayacak kadar ustalaşamadım henüz:))
  • yaptğımız tatlılarımızın üzerine ılık yağımızı gezdirip 170c de pişiriyoruz.
  • tatlımızın uzun süre gevrekliğini koruması için soğuk tatlının üzerine ılık şerbetimiz döküp dinlendiriyoruz...
Hadi kızlar..sıvayın kolları..gelen misafirlere ve evdekilere ziyafet çekin:)))AFİYELTE....
Yarın bayram temizliğine başlıyorum bana da kolay gele:))HAYIRLI GECELELER..HAYIRLI SAHURLAR.

18 yorum:

Derya Sezgin dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika olmuş sevgiler.

sibelinmutfagi dedi ki...

ellerine sağlık süper görünüyor bayramda ne güzel olur

lezzetiharikalarmutfagi dedi ki...

nasıl güzel birşey olmuş bu bayıldım ellerinize sağlık.

LEYLAnın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

of of of çok lezzetli olmuş bunlar...

Özlemhan dedi ki...

Kusuruma bakma fatoş hanımcım Çok teşekkür ederim her tarifime gelip yorum bırakıyorsun bense hiç kimseye yorum bırakamıyorum bir kızım 4 yaşında bir kızım 5 aylık çok fazla bilgisayar başında kalamıyorum.Ellerine sağlıkgerçekten gelin tacı gibi olmuş.

Bir Dilim Aşk dedi ki...

Görüntü şahane olmuş, ellerinize ve emeğinize sağlık, sevgilerimle...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

E biz bu tatlıyı bir iki yıl önce büzgülü gül tatlısı diye yapmıştık. İsmi mi değişmiş:)

Canım çekti çok,senin ellerineden olsa ne güze yerdim;)

Ellerine sağlık tatlım..

olsada yesek suzan dedi ki...

ne güzel bir tatlı olmuş ellerne sağlık sevgiler...

vişnap dedi ki...

Bak şimdi ben sadece bakmakla yetineceğim.Elimden hamur açmak gelmiyor ki oklavalar unlar beni sevmiyor onlar sevmediği için ben de hep uzak duruyorum.Acaba ilk deyip geçsem mi unların başına Canım o kadar harika görünüyor ki.Ellerine,emeklerine sağlık olsun.Sevgi ile kal..

Hayatın Tatları dedi ki...

Baklava elde açılırda kötümü olur ben anca iç geçiririm burda nefis görünüyor. Ellerinize saglık

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

canıum ellerine sağlık.Şerbetli tatlılar bayramda harika olur.

sevgiler

kıvırcık bayan/Fatoş dedi ki...

Ellerinize sağlık.. Çok güzel olmuş. Şu şeki bir ben tutturamıyorum. Bir çok blogta ayrıntılı resimlerle gösterildiysede ben bu şeki yufkya veremedim. Çok beceriksizim kabul ediyorum :(

Saliş Mutfakta dedi ki...

Ay hem lezzetli hemde sık duruyor ellerinize saglik

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

Ellerine sağlık canım, çok şirin olmuş tatlılar...

Sibel-ish dedi ki...

Elinize sağlık, iştahım kabardı gene:)

serraninannesi dedi ki...

blogumu takibe almışsınız hemen sizin blogunuza bakmak istedim her takibe alanı önce bir baktığım gibi , sizinle baya bir ortak yönümüz var, birincisi ben de kız annesiyim, ikincisi aslen Tokatlıyım ama Ankarada yaşıyorum ve üçüncüsü bende mutfağa bayılırım ve yeni yemek tariflerini denemeye de , :)) o yüzden blogunuz cok hosuma gitti ve takibe alarak dönüş yaptım bende:))
Ellerinize sağlık tatlı cok leziz görünüyor bu arada :))

SELİN ♥ Lezzet Günlüğüm dedi ki...

Mmm harika görünüyor, ki ben şerbetli tatlıları çok sevmem. Acayip canım çekti, ellerine sağlık :)

Terazinin Yeri dedi ki...

Farklı bir tatlı..Deneyeceğim..