Cuma, Ağustos 17, 2012

KIZILCIK ŞERBETİ


Güle güle gönlümüzün..11 ayın sultanı...
Tez gel emi...bu huzuru,bu imanı hiçbir ay senin kadar coşkulu hissettirmiyor bize...
Biz senden razıyız,memnunuz..dileriz ki biz de seni memnun etmişizdir,güzel ağırlamışızdır...
Allah cümle Ramazanlara birlikte kavuşmayı nasip etsin...
Bayramımınız kutlu olsun,şen olsun şimdiden...
Yarın mübarek Arefe günü...
Evlerde tatlı yorgunluklar,tatlı telaşlar ..
Yada gurbette olupta boynu bükük buruk bir bayram geçirecekler..benim gibi:((
Allah ağzınızn tadını hiç bozmasın....AMİN..
.
.
Bayramda ailenize,gelen konuklarınıza hem sağlıklı hem de serinletici bir içecek sunmak isterseniz,bu şerbeti mutlaka deneyin derim..
Tam kızılcık zamanı...
İnanın ben kızılcık meyvesini ilk kez tattım...tam sevdiğim gibi ekşi mayhoş tadı...

Birçokta faydası var vücudumuza...özellikle uykusuzluk çekenlere,idrar yolu enfeksiyonlarına,ateşe...
Dilerim dener ve memnun kalırsınız...
MALZEMELER:

  • 250gr.kızılcık meyvesi
  • 1-1,5 su bard.toz şeker(damak tadınıza göre,ben 1 su bard.kullandım)
  • çeyrek limon suyu
  • 5 su bard. su
YAPILIŞI:

  • kızılcık meyvesi bir tencere alınır ve üzerine su eklenir.kaynadıktan sonra şekeri ve limon eklenerek kısık ateşte yaklaşık 20dk.kaynatılır.
  • kızılcıkların rengi açılıp iyice suya geçince altı kapatılır.
  • bir cam şişe içerisine süzülür.oda sıcaklığına gelince buzdolabında soğutulup servis yapılur.
  • sıcak halide hoşuma gitti benim,kuşburnu çayına benzettim tadını...
AFİYETLE..HAYIRLI CUMALAR..

3 yorum:

HEDEN dedi ki...

BU KIZILCIK ŞERBETİ YADA BIZDE BILINEN ADI KİREN MEYHOŞU NE DE GUZEL OLUYOR.ANNEANNEM YAPARDI RAHMETLİ ONDAN SONRA HIÇ YAPMADIM.ELLERİNE SAGLIK CANIM.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

geçen hafta pazar da gördüm acaba alsam mı,nasıl olur dedim.keşke alsaymışım:)

ellerine sağlık canım, rengi çok şahane görünüyor.

anne eli gibi dedi ki...

kızılcığın o buruk aromasına bayılıyorum,ellerine sağlık...