Pazartesi, Ağustos 27, 2012

PRATİK KAHVALTI MÜCVERİ


Oyy nasıl bir baş ağrısı musallat olmuş anlatamam...
Ağrı kesici,açık havada yürüyüş..yokk kesmedi gitti...
Beynim zonkluyor adeta:((
Peki neden sebep??
Sonunda taşınmaya karar verdik..
Daha doğrusu askıya aldığımız taşınma kararımız bugün hortladı..
Bize lojman çıktı!!!
Sabah kahvaltı hazırlarken geldi haber...
Gittik baktık 2 tane daireye..
Biri temiz kullanılmış ,boya ve bir kaç küçük tamirtatla eli yüzü baya düzgün bir hale gelebilir haldeydi..
Diğerini hiç anlatmayayım siz en kötü en berbat durumda bir ev düşünün:)))
Tabi biz eli yüzü düzgün olan evimizi seçtik...
Tabiri caizse kutu..küçücük bir kutu...
Az eşyayla ferah bir kullanım elde edebilirim...
Fazla eşyalar sarılıp sarmalanıp depoya...
Yarın boyaya başlancak..
Hayırlısı olsun hakkımızda inşaAllah..
Dualarınızda bana da yer verirseniz sevinirim...
Stressiz,sıkıntısız bir çırpıda kolayca taşınıp yerleşeyim diye...
Bir de madalyonun öbür yüzü var...
Sen taşınamazsın,gidemezsin diye yolcu etti beni sabah müzoşum:((karşı komşum...
Ama tuttuğumuzu söyleyince gözleri doldu...ha taştı ha taşacak..
Canım benim ben çıkıp çıkıp gelirim üzülme bırakmam yakanı:)))
İşte bugün ne yaparım ,nasıl yaparım,neyi nereye koyarım,şunu yaptırırız,bunu yaptırırız diye düşünmekten..
Telefonda tekrar tekrar bizimkilere anlatmaktan...
Benim de eşimin de başı tutmuş durumda..o garibim göreve gitti üstüne...
Sıktım sizi değil mi...bugün uzun yazdım...hem de ellerim klavye de durup hiç düşünmedi..
Pıt pıt pıt yazdı her şeyi..daha da yazar ha:))
Gelelim kahvaltı mücverimize...az yağda yerinde bir lezzet...

MALZEMELER:

  • 1 tane kabak rendesi(ben birgün önceden dolma yaptığım kabak içinden yaptım)
  • yarım demet maydonoz
  • yarım demet yeşil soğan
  • 3 yumurta
  • 2 yk tepeleme + 1 yk silme un
  • pulbiber,kurunane,karabiber
  • yeteri kadar tuz

YAPILIŞI:

  • Kabak rendelenir,fazla suyu sıkılır.üzerine kıyılmış maydonoz ve yeşil soğan eklenir.
  • sebzelerin üzerine yumurtalar kırılır,un ve istenilen miktarda baharatlarla,tuz eklenip karıştırılır.
  • yapışmaz yüzeyli tavaya 2yk kadar sıvıyağ konup kızdırılır.karışımdan 1er yemek kaşığı tavaya döküp önlü arkalı pişirilir.
  • yanında domates-salatalık,çıtır çıtır köy biberi..peynir ve çayla kahvaltıda ailece tüketilir:)))
AFİYETLE....

21 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

oooh mücvere hayır diyemem....
mis mis....
ellerine sağlık canım...
sevgiler...

Derya Sezgin dedi ki...

Canım ellerine sağlık sevgiler.

anneanneninemekleri dedi ki...

Kahvaltıya süper olur ellerine sağlık,kolay gelsin..

Tombul Tarifler dedi ki...

kolaylıklar diliyorum sana canım. eminim orada da güzel komşuluklar kurarsın sen. baş ağrısı ne meder şeydir en iyi bilenlerdenim şifalar diliyorum. az kalsın unutuyordum mücveri eline sağlık sevgiler gönderiyorum kocaman sevgiler...

herdemlezzet~Arzu~ dedi ki...

Bir migren hastasi olarak o agrinin ne illet bir sey oldugunu bilirim canim gecmisler olsun. Mucverinse ellerine saglik nefissss...gorunuyor. Sevgilerimle:))

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Fatoşcum yazını okurken sanki yaşadım. Dediğin gibi inşallah stressiz en temiz şekilde, problemsiz taşınabilirsiniz. Sen ne zorluklara göğüs gerdin, en başta iki tane tatlıı tatlı kız yetiştirdin, bunu da halledersiniz. Allah yardımcın olsun, insanın senin gibi komşusu olsun daha ne ister. İnşallah gittiğin her yerde candan komşuların olur. Allah'a emanet ol. Bir bakmışsın taşınmışsın da, ayaklarını uzatıp dinlenyorsun :)
Sevgiler...

Fincan Teyze dedi ki...

çok güzel görünüyor. özellikle biberlere bayıldım ;)
ben de nisan gibi taşındım. taşınma işi zor ama iş bitince ohhhh ne rahat ;)
umarım herşey beklediğinizden güzel olur...

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

ev değiştirmek, yeni yerlere yerleşmek güzeldir, tebdili mekanda ferahlık vardır, hayırlısı olsun ama en çok komşularımdan ayrılacağıma üzülürüm her seferinde...bu arada ellerine sağlık, çıtır çıtır ne güzel olmuşlar...

mutfagabuyrun dedi ki...

çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Mutlu Mutfak dedi ki...

Merhaba,
Ben Elif Edes Tapan blogunuzu çok beğendim ve hemen takipçiniz oldum. Sizi de kendi blog umda takipçi olmaya beklerim :)
Çok sevgiler,

http://mutlu-mutfak.blogspot.com/

Mutfak Havlusu dedi ki...

mücver güzel sunum çok cici olmuş,ellerinize sağlık olsun.

nilay dedi ki...

Oy oy oy bayılırım Çok güzel görünüyor.
Ellerine sağlık
Sevgiler

GÖNÜL dedi ki...

mücveride çok severim hele sıcak sıcak yanınada çay of çok güzel görünüyor ellerine sağlık tarifine göre yapıcam çünkü ben tutturamıyorum

Cafe Kanelo dedi ki...

Canım geçmiş olsun,taşınma işlemi için de Allah kolaylıklar versin inşallah.Mücver şahane olmuş,elllerine sağlık.

bir kase lezzet dedi ki...

kolay gelsin sana canım.
ellerine sağlık eşimin favorisi.

sevil şahin dedi ki...

Tatacım canım benim ne sıkılması olur mu bu blogları paylaşmak bir nevi bazen içimizi dökmek için açmadık mı :) valla ben o sebeple açtık. Resmen bir günlük gibi tutuyorum.
Taşınmak güzel aslında mekan değişikliği insana iyi gelir bazen tabi geride bıraktığın güzel dostluklar bazen daha da zor gelir insana.. Komşucuğunu yanlız bırakma çıkın gidin gelip gidin birbirinize.. Sen herşeyi yaparsın sıkıntı yapma güzeller güzeli kızlarında büyüdü annesi bak sana nasılda yardım edecekler inşallah ..
canım benim mücverinde çok iştah açıcı olmuş ellerine kollarına sağlık afiyet bal şifa olsun hepinize
Sevgiyle kal

nurseninhobileri dedi ki...

Ellerinize saglik, en sevdigim yemeklerden biridir. Bende ayni usulde yapiyorum.Sevgiler...

Özgür Tatlar dedi ki...

bilirim bendede vardir bu basagrilari gozum hicbirseyi gormez basim agriyinca.yeni evin de hayirli olur insallah.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Sevgili Fatoş; her tür sebzenin mücverine bayılırım. Ellerine sağlık canım, kahvaltı için hiç düşünmemiştim, artık düşünebilirim:)

LaMa dedi ki...

ben buna bayiliriiim...... kahvaltiya sana mi gelsem:)
yaz bitmeden, domatesli tarifleri LaMa'da topluyoruz, seni de beklerim:)
http://lamamutfakta.blogspot.com/2012/08/domates-etkinligi.html

Sevil Aslan dedi ki...

öncelikle çok geçmiş olsun o ağrıyı bende biliyorum :(
aynı zamnda Allah kolaylıklar versin ..yeni evinizde sağlıkla mutlulukla oturmak nasip olsun..

mücverede gelinceee bayılırım..kahvaltıda öğle yemeğinde akşam yemeginde hiç farketmez herzaman afiyetle yiyebilirim :)ellerinize sağlık çok güzel görünüyor..