Cuma, Ağustos 24, 2012

ZEYTİNYAĞLI YENMEZ Mİ:))) & CUMA DUASI


Sonsuz salat ve selam Efendimiz(s.a.v)'e ,O'nun aline ve ashabının üzerine olsun...
Bu mübarek Cuma gününde Rabbimiz şefaati nasip etsin bizlere...
Allah ülkemizi bölücü hainlerden korusun..o pislikleri KAHHAR ismi hürmetine kahretsin,perişan etsin...
Allah masum insanlara,çocuklara,bebeklere kötülük yapmak için uzanan elleri,dilleri taş etsin...
Rabbim sen bizleri rahmetinle kuşat,merhametinle muamele et...

  • Rızana kavuşmadan alma canımızı...

Biz onca günahla nasıl geliriz huzuruna,evet ben bu günahı işledim nasıl derim....
Rızana kavuşup,tövbesi kabul olunanlardan olayım..SETTAR isminle günahlarımızı ,hatalarımızı,ayıplarımızı ört Allah'ım..
Her günümüzde,her anımzda sana muhtacız,eksiğiz biz Allah'ım...
Muhtaç olmayan sensin,her türlü eksiklikten münezzeh olan sensin,sen her şeyin en güzelisin...
Senden başka kimseye el açmayız,senden başka kimseden yardım dilemeyiz...
Küçük kızımın duasıyla sesleniyorum bu mübarek günde sana Ey Rabbim!
Allah'ım ben seni çok seviyorum,Sen de beni çok sev..AMİNN...
.
.
Cumanız hayırlı olsun sevgili dostlarım..
Bu güzel,berektli günde içimden geçen bir duayı paylaşmak istedim sizinle..
Amini bol olsun inşaALLAH...
Gelelim yemeğimize...
Zeytinyağlı taze fasülye bir çok evde en lezzetli şeklide yapılır ve severek yenir..
Birde benim usül olsun istedim arşivlerde..buyrun...
MALZEMELER:


  • 1 kg.boncuk(taneli) fasülye
  • 1 büyük kurusoğan
  • 1 tane kapya biber
  • yaklaşık 1kg olgun domates
  • 4 diş sarımsak
  • 1 su bardağından bir parmak eksik sızma zeytinyağı
  • 1 tk toz şeker
  • 1 tk tuz
  • dilerseniz domateslerin üzerine dizmek için acı süs biberi 
YAPILIŞI:

  • Soğan piyazlık kırmızı biberse küçük küpler halinde soğranır tencereye alınır.üzerine ayıklanıp kırılmış yıkanmış fasülyeler eklenir.yağın tamamı üzerine gezdirilerek ocağa alınır.
  • tencere ara sıra sallanarak karışması sağlanır.fasülyeler sararmaya başlayınca tuzu ve şekeri eklenir bir süre daha sarartılır.
  • daha sonra doğranan domatese 2ye bölünmüş sarımsaklar karıştırılıp fasülyenin üzerine kapatılır.sarımsakları domaslere karıştırıyorum ki aroması daha iyi çıkıyor.
  • dilerseniz acı biberlerinizi saplarını koparmadan dizin ki acısı çıkmasın.
  • yaklaşık 1 su bardağı kadar suyumuzu da ekleyip kısık ateşte yeteri kadar pişirelim.hiç karıştrmadan.
  • pişince altını kapatıp ılıyana kadar bekleyim.sonra karıştıralım.yanına nefis bol köpüklü bir ayran,tazecik ekmek :)) yenmeye hazır...
AFİYETLE...



5 yorum:

Dilekce.. dedi ki...

Aminnnnnnnnnnnnnnnn.. Ne kadar iyi geldi bu duayo okumak sabah sabah.. Oysa o kadar bozuktu ki sinirim, hergün işe gelirken yolda çektiğim çile bugün tavan yapmıştı oysa, kendini bilmezin birisi sabah sabah hakkımı gasbetmişti ve çok üzülmüştüm, ama bu duayı okumakla içim rahatladı, gönlüm ferahladı, en içten aminnnn dedim, Rabbim kabul eyler inşallah.. Allah razı olsun senden.. Sevgilerimle..

bu arada zeytinyağlı fasulyeye de bayılırım.. ellerine sağlık..



Seyyah Gül dedi ki...

CANIM SENİNDE CUMA N MUBAREK OLSUN.Güzel yemek tarifin içinde teşekkürler

Sevil Aslan dedi ki...

ah zeytinyağlı hiç sevilmezmi ..cok severim..ben fasulyeye hiç kırmızı biber koymadım ama eminim çok güzel bir lezzet veriyordur ellerinize sağlık..

Derya Sezgin dedi ki...

Aminnnn canım,hayırlı cumalar.Zey
tinyağlılar her zaman favorimdir
ellerine sağlık sevgiler.

Özgür Tatlar dedi ki...

canim ellerine saglik,merhaba demek icin ugradim sayfana.