Cuma, Kasım 09, 2012

KAŞIĞINI KAPAN BU BLOGA:)) MAKLUBE


Soğuk,rüzgarlı,yağmurlu bir Tokat akşamından hepinize selamlar:))
Dilerim Cuma gününüz hayırlı ve mutlu geçmiştir...
Benim günüm hergünüm gibi kızlarla ve evle uğraşmakla geçti..Elhamdülillah...
Akşamüstü de mutfağa geçip bu nefiss,enfes,şahane,..vs..vs..:))lezzetteki maklubeyi hazırladım..
Diyet dolayısıyla nerdeyse 2 aydır pilav sürmemiştim ağzıma:((
Özlemişim..dayanamadım,abartmadan yedim...pişmanmıyım..asla!!!

MALZEMELER:

  • 2 su bardağı pirinç
  • 2 patlıcan
  • 2 patates
  • 2 havuç
  • 1 kase bezelye
  • 500gr.kuşbaşı et
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 3-3,5 su bardağı sıcak su
  • 2,5 su bardağı sıvıyağ(sebzeleri kızartmak için)
  • tuz
YAPILIŞI:

  • Patlıcan,patates ve havuç ince küpler halinde kesilerek kızartılıp havlu peçete üzerine alınır.
  • et bir tencereye alınarak yarım çay bardağı su eklenir ve kısık ateşte pişirilir.
  • pirinç 2yk sıvıyağla iyice kavrulur.tuz,karabbiber ve bezelye eklenir.
  • pilavı pişireceğimiz tencerenin zeminine pişen etler daha sonra kızaran sebzeler ve kavrulan pirinç eklenir.
  • üzerine öncelikle 3 su bardağı sıcak su eklenir kısık ateşte pişirilir.
  • ihtiyaç olur pirinçler iyice açılmamışsa kalan yarım bardak su eklenir.
  • 10 dk.dinlendirilip,servis tabağına ters çevirilir...
AFİYETLE..

9 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

ben geldim :)))
kaşığımla geldim :)))
ben et çok severim :)))
hespsi benim olsun :))
ellerine sağlık canım...

Nursevin Sönmez dedi ki...

Çok güzel olmuşş. Ellerinize sağlık ve afiyetle yiyin. yarasın..

Sade Kahve (ECE) dedi ki...

Ben bu maklubeyi yemeden ölürsem vallahide gözüm acık gidicem. Arkadaş ilk defa bu sene adını duydum ama ne cok duydum. Bnede yapayımda midem şenlensin.
Heleki bu görüntüden sonra dahada fena oldum ellerine sağlık.

kardelen sezgin dedi ki...

kaşık lazım mı ben yufka kapıp geldim şöyle daldırıp almak için,eline sağlık arkadaşım.dikkat edin kaşık savaşı çıkmasın:))))

Mutfak dili dedi ki...

Canim benim aldim kasigimi geldim.. Harika gozukuyor
Super muthis lezzet.
cok seviyorum ama cook
Ellerine saglik olsun,

Aicha Dalgic dedi ki...

Bayildimmmmmmm
Delissimoo olmusss harika
Gorunuyor)
Ellerinize saglik afiyet bal seker
Olsunn
Çok seker bir blogunuz var çok
Birde fotolarin kalitesi çok guzel
Yemekler çok leziz gorunuyor
Bende size seve seve bloguma
Beklerim
Bisous bisous
www.fraise-framboise.blogspot.com

LEYLA ILE YEMEK SAATI dedi ki...

Yaaaa gece gece karnım aciktiiiiii

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Ba-yı-lı-rııımmm :) 1 saat önce de benim aklıma geldi, bu kadar tesadüf olur :) yapayım yapayım bende yapayım, kaşığımı alsam da pirinç tanesi kalmamıştır sende canım :)

mine dedi ki...

İşte bu favori yemeğimiz MAKLUBE.Ellerinize sağlık.