Pazar, Kasım 04, 2012

PRATİK ÇİĞ KÖFTE ;))


Dün akşam çokça yememe rağmen,fotoya baktıkça ağzım sulanıyor...
Yok bitmez benim bu bulgur-acı aşkım:))
Ne kadar da mideme dokunsa da yokk vazgeçemiyorum...
Günlerdir canımm  çekiyordu..ha bugün,ha yarın derken...dün akşam attım kendimi mutfaga..
MALZEMELER:
  • 2 su bardağı köftelik bulgur
  • 1 yk acı biber salçası
  • 1,5 yk domates salçası
  • 2 yk isot
  • 1 yk ketçap
  • 1 yk yoğurt
  • 1 yk kahvaltılık çemen
  • 2 yk zeytinyağı
  • 1 tk kimyon
  • 1 tk tuz
  • 1 demet kıvırcık,roka,limon
  • lavaş
YAPILIŞI:

  • Bulgur,salçalar,kimyon,isot ve tuz bakır tepsiye alınır ve üzerine yaklaşık 1 su bardağı sıcak eklenir.
  • 10dk.bekletilip yoğurmaya başlanır.
  • 5 dk. yoğurduktan sonra ketçap,çemen ve yoğurt eklenir.yoğurmaya devam edilir.taki bulgurlar iyice yumuşayıp,köftemiz macun gibi olana kadar.
  • istediğimiz kıvama gelince z.yağını ekleyip porsiyonlara bölüyoruz.
  • bol yeşillik,lavaş ve ayranla servis ediyoruz..
AFİYETLE:))


15 yorum:

Hatice Mutfakta dedi ki...

Gercekten benimde ağzım sulandi nefis gorunuyor. Acılı acılı.. Ellerine saglik..

kardelen sezgin dedi ki...

okurken kolay gibi gözüküyor bir başına geçsekmi acaba ağzımız sulandı eline sağlık canım

LEYLA ILE YEMEK SAATI dedi ki...

Offff bayılırım çığ kofteye.hamile kadinlar gibi aseririm yani .diyetteyken ben bu sayfalarda çok durmayayım yaaaa.yada babacigimi çağırıp yaptirayim.şahane yapar babacigim

Nursevin Sönmez dedi ki...

enimde ağzım sulandı:)
ellerinize sağlık.

Emine Kaya dedi ki...

Ellerinize sağlık gerçekten çok güzel görünüyorlar..

Sinopee dedi ki...

Şuan saat 01:25 ve ben şu saatte bile olsa yerim asla hayır diyemem Çiğ Köfteye :)) Bende sık sık yaparım. Ellerine sağlık takibinizdeyim haberiniz olsun :))

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

Bulgurlu olur da sevilmez mi? ellerine sağlık..Ama sağlığına dikkat lütfen.!!

Adsız dedi ki...

Ilk defa boyle cıg kofte duydum .ıstatıp bulguru sısırmısınız .cıg kofteden zıyade kısır olmus ,bıde ıcıne ketcap,yogurt gırıyor enteresan.elınıze saglık bana farklı geldı..

fatosun mutfagından... dedi ki...

sevgili adsız..pratik olmasının nedeni bu zaten bulguru ıslatmak..ketçap vee yoğurtta dışarıda yediğimiz tüm çiğköfteler de var:))sevgiler,yine beklerim

mehtap dedi ki...

bende senin gibi bulgur-acı ikilisine bayılırım ve çoook severim.Eline sağlık...

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel görünüyor canım.olsada yesem şimdi dedirtti.ellerine sağlık.sevgiler.

Gurme Şirine dedi ki...

varsa bende istiyorum...
ellerinize sağlık...

weps dedi ki...

Vallahi ağzım sulandı.
Hiç yapmadım, deneyeceğim.
harika bir fiki rellerinze saglik


bana da beklerim ^^ bende sizi misafir edeyim blogumda :)

bisou bisou

www.fraise-framboise.blogspot.com
www.fraise-framboise.blogspot.com

pembe kekik dedi ki...

Bu günlerde benim de canım çok istiyor. Ellerine sağlık. Sevgiler.

Aicha Dalgic dedi ki...

amaaaaaaann daa amaaannnn

ellerinize saglik efendim

afiyet bal seker olsun !


bayildim blogunuzzaa

o kadar lezetli gorunuyorki


gece gece agzim sulandi yahuu


ellerinize saglik sizi takibe aliyorum

blogunuzu çok begendim

mutlaka sizi kendi bloguma davet

ediyorum

hayirli geceler


www.fraise-framboise.blogspot.com
www.fraise-framboise.blogspot.com