Perşembe, Ocak 17, 2013

ISPANAK MÜCVERİ & BİR MERAK:))


Çok ağır geçen bir gün...
Dünyanın yükü üstümde sanki...
Elim kolu kalkmıyor..
Hiç takatim yokk...
Gözlerimde tonlarca uyku...git diyorum gitmiyor...
Akşam olsada uyusak deyip duruyorum...
Halbuki akşamdan önce akşam yemeği yapılacak...
Kim yapacak..ben mi...hiiççç uğraşamam...desemde el mahkum:))
Malum mevsim ıspanak mevsimi olunca evden hiç eksik olmuyor...
İyide oluyor aslında...az malzemeyle lezzetli tarifler çıkıyor ortaya...
Tıpkı bu mücver gibi...kahvaltıda ne gitti:))

MALZEMELER:

  • 1 demet ıspanak
  • 3 yumurta
  • 1 tepeleme yk mısır unu
  • 2 tepeleme yk un
  • 1 küçük kase beyaz peynir
  • 1 kurusoğan
  • 2 diş sarımsak
  • 1 çay k.kuru nane
  • 1 çay k.pulbiber
  • 1 çay k. kimyon
  • 1 çay k.tuz
  • yarım su bard.sıvıyağ
YAPILIŞI:

  • Ispanak doğranır tuzla ovulup fazla suyu sıkılır.üzerine ince doğranmış soğan,sarımsak , baharatlar,yumurta,unlar ve peynir eklenerek iyice karıştırılır.
  • yağ tavaya alınıp kızdırılır,mücver harcından 1 yk dökülrek arkalı önlü kızartılıp,havlu peçete üzerine alınır.
  • fazla yağı alınınca sıcak olarak servis edilir...
Bu kadar basit ama fena lezzetli...
Gelelim merakımıza...
Benim karakızım Hira'm resim yapmaya çok meraklı...
Ne resim defteri dayanıyor ne boya kalemi..
Hayal dünyası çok geniş..eli pek yatkın:)
Sizlerle bir kaç tanesini paylaşmak isterim...
Bakalım ne dersiniz...
bu resimde ailemiz,evimiz ve arabamız varmış:))
laf aramızda bu babasıymış:))
burada da gökkuşağına tırmanan bir örümcek varmış...:))
SEVGİYLE KALIN...

16 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

müver çok güzel olmuş canım...
ellerine sağlık.....

resimlerde çok şirin olmuş :)

selma tamer dedi ki...

elinize sağlik cocukların hayal dunyası boyle ıste

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Mücver nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

ZEYNEP KOZAN dedi ki...

ellerine sağlık canım

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor bir kez yapmıştım bende

kardelen sezgin dedi ki...

Ispanakda değişiklik aramaktaydım tam denk geldi denerim ben bunu.Benimde 8.yaşında yeğenim var oda resim yapmayı çok sever hiç resim defteri yayandıramayız.Ama Hira nın resimleride çok anlamlı.Babasının eli eskiden antenler vardı tıpkı onu çizmiş afferin ona.Bir şey daha mutlu bir çocuğu çizdiği resimlerinden tahlil edebilirsiniz.Çevresini mutlu resm ediyorsa gelişimi iyi demektir,bunuda paylaşayım dedim

mutfagabuyrun dedi ki...

Mücver çok güzelde canım resimlerde harika yaaa.ellerine sağlık prensesin.sevgiler.

Hatice Mutfakta dedi ki...

Çoçuğunuzun çok renkli bir dünyası var onu anladım.
Mücverde nefis olmuş ellerine sağlık..

Serap Uzun dedi ki...

Ispanaktan bir tek mücver yapmadım hazır mevsimi deniycem eline sağlık. Kızların çok şirin Allah hayırlı etsin...

ANTPASTA Antalya Butik Pasta ve Kurabiye dedi ki...

ellerinize sağlık resimlerde çok cici ..

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

Ellerine sağlık, mücveri bizimkiler yemezler, kabak olduğu için :( Ama ben de misafirlerime yaparım..:)

benim kızım da çok seviyor resim yapmayı, O'nun da eline sağlık..:)

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

Ayy özür kabak demişim, ıspanak yerine :D

fatosun mutfagından... dedi ki...

güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar:))

fatosun mutfagından... dedi ki...

güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar:))

♕Süslü Püslü ♕ dedi ki...

merhaba bloğunuz çok güzel izleyicinizim bende sizi bloğuma beklerim sevgiler:)

http://suslupuslublog.blogspot.com/

zerrin tekin dedi ki...

ellerinize saglık.denemek lazım.malum bizim çocuklara pek sebze yediremiyorum.çok güzel fikir tekrar tebrikler.takipteyim.bende beklerim:)