Pazar, Ocak 13, 2013

SEBZELİ SÜZME MERCİMEK ÇORBASI...


Milyonlarca kez yapılıp,yazılıp,yayınlansa da vazgeçemediğimiz çorbalardandır ...
Her yapışımda içine değişik bir şeyler ekler yeni versiyonlarını denemek isterim:))
Amma klasik mercimek çorbası canımdır...
Kokusu bile başkadır...
İşin içine çocukların beslenmesi girdğinde yemedikleri bazı sebzeleri mercimeğin arkasına saklayıp öyle veriyorum:)))
Tıpkı bu çorbada olduğu gibi...
Var ol kırmızı mercimek:)))
MAZLEMELER:

  • 1,5 su bardağı mercimek
  • 1 tane havuç
  • 1 tane patates
  • 1 tane kurusoğan
  • 1 sap pırasa
  • 2 diş sarımsak
  • 1 tk kimyon
  • yeteri kadar su ve tuz
YAPILIŞI:

  • Tüm malzemeler yıkanıp düdüklü tencereye alınır kimyon,yeteri kadar tuz ve su eklenir kapağı kapatılır.
  • yaklaşık 10 dk.sonra çorbanız hazır.ister blenderden ister süzgeçten geçirin.
  • limon ve pulbiberle servis yapın..
  • mis..mis...:))
AFİYETLE...

6 yorum:

minimutfaktan dedi ki...

Bende bu akşam yaptım, hakikaten klasik ama vazgeçilmez.

Şehrinaz dedi ki...

Benimde cok sevdigim corbadir mercimek,ellerine saglik...

Baharcicegi dedi ki...

Bizim ev halkinin en sevdigi corbadir mercimek corbasi bende sizin gibi degisikler yapsamda illa klasik olacak alsmadilar bir türlü degisik tatlara mercimek corbasinda
Birde sizin tarifinizle deneyim belki sever ev halkimiz elinize saglik bakarken bile icimi isitti görüntüsü corbanin

dönmezçağlar dedi ki...

bizim evdede en sevilen çorbadır mercimek çorbası ellerine sağlık bacım görüntü nefis ... ha bu arada şablonundaki kızlar senin cimcimelermi:?:) öptüm onları

Deniz dedi ki...

Çok severim mercimek çorbasını, en sevdiğimdir. Ben de birkaç ay önce öğrendim yapılışını. Çabucak hazırlıyorum artık. Ellerine sağlık. Ben de severim böyle sebzeli halini.

kardelen sezgin dedi ki...

Kışın vazgeçilmez çorbalarında sıcaçık içilir