Perşembe, Şubat 28, 2013

HAMSİLİ PİLAV ...?



Bu sene epeyce balık yedik...
Denemeler yapıp,yeni lezzetler tattık..
Bunlardan bir de hamsili pilav..
Bugüne kadar ne eşim ne ben hiç tatmamıştık.
Kolları sıvayıp,beraberce mutfağa girdik,numunelik hamsili pilavımızı yaptık..
Tat konusuna gelince eşim pek beğendi..
Ben mi...?
Iııı olmadı...
Ama sevenleri için bir de benim arşivimde olsun istedim...
MALZEMELER:

  • 2 güveç kabına yetecek kadar temizlenmiş hamsi
  • 1 çay bard.pirinç
  • 2yk.dolmalık fıstık
  • 2 yk. kuş üzümü
  • 1 ortaboy kurusoğan
  • 1 yk. tereyağ
  • 2 su bard. su
  • karabiber,tuz
  • bir tutam kıyılmış maydonoz
YAPILIŞI:

  • İç pilav için öncelikle tencerede yağ eritilip fıstıklar kavrulur,bir tabağa alınır.
  • aynı tencerede soğanlar ve pirinç kavrulur,üzüm ve fıstık eklenir.
  • suyu,baharatları ve tuzu eklenerek kısık ateşte pişirilir.
  • maydonozu eklenir.
  • pilav dinlenirken ,yağlanmış güveç kaplarına hamsiler dizilir,pilav pay edilir.
  • üstleri tekrar hamsiyle kapatılıp 200c lik fırına verilir.
AFİYETLE...

12 yorum:

Rümeysa dedi ki...

HEMŞERİM ELLERİNE SAĞLIK ÇOOOOOOOOOOOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR;)

gizem can dedi ki...

Bende hiç denemedim hep denemk istiyorum güveç fikri oldukça hoş :)

Seyyah Gül dedi ki...

ah ah kızım ne zamandır istiyor ve ben fırsat bulup hala yapamadım
ellerinize sağlık
hayırlı akşamlar

ugurbocegimmutfağı dedi ki...

zor bir tarifi gayet güzel yapmışsınız ellerinize sağlık :)

Elifle hayata dair dedi ki...

Eline sağlık harika olmuş bende yapıyorum arada bir:)bloğunuz çok güzel takipteyim bende beklerim sevgiler:)

ayse kavalı dedi ki...

çok güzel ellerinize sağlık

Şule YANIK dedi ki...

Bu günlerde ne çok çıktı karşıma.Biz gurbet ellerde hamsi bulamıyoruz diye nispet mi yapıyosunuz:)Şaka bir yana enfes görünüyor.Keşke ben de yiyebilseydim bu muhteşem yemekten.elleriniz dert görmesin.sevgiler.

dönmezçağlar dedi ki...

ne vardı 10 gün once yayınlasaydınya bacım benim adam hamsili pilav diye diye biryerinde çıkacak korkuyorum. ben ona dedim ben memleketteyken yap ye diye güvenilir tariff bulamamış:) artık ben geldiğime gore hamsili pilav başka bahara kaldı demektir:))))
o kokuyu nasıl çekerim ben ? ama senin ellerine sağlık görüntü harika tadı konusunda sana katılıyorum.

Deniz dedi ki...

Aa ne güzel bir fikirmiş yahu bu :) Porsiyonluk hamsili pilav. Muhteşem. Küçük aileler için çok iyi bir yöntem. Ellerine sağlık. Pek güzel görünüyor.

hatice avcı dedi ki...

Merhaba hamsiyi çok severim çok güzel yapmışsınız anlaşılır şekilde.Bende bloguma sizi bekliyorum sevgilerimle.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nefis bir pilava benziyor bu hic yemedim, tadi nasil bilmiyorum, ve yapamamda:( Afiyet olsun size..ellerinize saglik diyorum..

Gurme Şirine dedi ki...

bu ara canım hamsili pilav çekiyordum :(
ama yapamadım :(
hazır sen yapmışken banada yollar mıısn canım :)
ellerine sağlık.......