Cuma, Şubat 01, 2013

TAVUKLU YOĞURT ÇORBASI..NAM-I DİĞER?


Yalancı işkembe çorbası...
Hayatım bıyunca hiçbir sakatat türünü ağzıma sürmedim,süremem..
İşkebeyi de bilmem,yemem,içmem...
Ama bir kaç blogda gördüğüm bu çorba merak uyandırdı bende...
Acep tadı nasıl olur ki dedim..
Tavuktan işkembe tadı alacak değilim ya..
Denemekten ne çıkar ki dedim ve yaptım...
İyi ki de yapmışım..
Nasıl lezzetli bir çorba...ne de güzel kokuyor..
Eşim ve kızlarım da çok beğendi..
Bence siz de bu soğuk günleri fırsat bilip yapın,için...

MALZEMELER:

  • 1 adet tavuk göğsü
  • 1,5 su bardağı yoğurt
  • 2 yk(tepeleme) un
  • 2 diş sarımsak
  • 1 limon
  • 3 su bardağı tavuk suyu
  • 5 su bardağı su
  • 2 yk sıvıyağ
  • kurunane-pulbiber
  • 2 yk sirke
  • yeteri kadar tuz
YAPILIŞI:

  • Tavuk göğsü haşlanır ve minik minik tiftikliyoruz.
  • tencereye tavuk suyu ve normak suyu ekleyip kaynamaya bırakıyoruz..
  • ayrı bir kapta un,yoğurt,limon suyu,ezilmiş sarımsak ve sirkeyi iyice çırpıyoruz.
  • kaynayan suyla sosumuzu ılıtıp,tencereye aktarıyoruz.
  • kısık ateşte kaynayana kadar karıştırıyoruz ki kesilmesin.
  • kaynayınca tuzunu ekleyip altını kaptıyoruz.
  • küçük bir tavada yağ,nane ve biberi kızdırıp,çorbamızın üzerine gezdiriyoruz..
  • sıcak sıcak servis ediyoruz..
AFİYETLE....

16 yorum:

sibelinmutfagi dedi ki...

ellerine sağlık gerçekten çok güzel oluyor bende çok severim

sibelinmutfagi dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel bir çorba bende çok severim

ugurbocegimmutfağı dedi ki...

Şu kış günlerinde ne iyi gider :)

Günlükçü Bayan dedi ki...

İmmm nefis gorunuyor ya havada soguk bu corbayi cumartesi yada pazar sabahi yapsam esim cok sevinir :-) beceririz insallah

vişnap dedi ki...

Vallahi ben sarımsaklı lezzetleri sevdiğimden bu çorbayıda çok sever yaparım sık sık dediğin gibi nefis oluyor ellerine sağlık canımmm .

disal dedi ki...

bizdede çok sevilir bu çorba..harika görünüyor ellerine sağlık canım...

Belgin Kiral dedi ki...

datlusu, ellerine sağlık, sevilmez mi bu çorba, harika olur :)

pe hito dedi ki...

öğlen deneyeceğim tarifinizi,ellerinize sağlık..
o minik kızlara da bayıldım, Allah sağlık, uzun ömür versin.
Sevgiler..

EsiN (adamutfak.blogspot) dedi ki...

ben de oktay ustanın tarifini yapıyorum bazen ama tavukla hiç denemedim.. süper görünüyor valla elinize sağlık, sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Elinize saglik..

ReklamTurko dedi ki...

ReklamTurko'dan Merhaba; Blog Tanıtımında uzman ekibimizle Ana Sayfada üzretsiz reklamlarınızı banner olarak yayınlıyoruz.! Blog sayfanıza linkler vererek arama motorlarının sayfanızı sürekli görüntülemesini sağlıyoruz.. Böylelikle ziyaretçileriniz kat kat artmış, ve blogunuz sürekli güncel kalmış oluyor. Ücretsiz reklam vermek için reklamturko.blogspot.com..

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Kesin rüyama giricek bu çorba,gece yarısı blog gezmemeli.:(
Ellerine sağlık canım..
Sevgiler.

pe hito dedi ki...

Yaptım, eşim hastalanmıştı çok da iyi geldi... Yeni tarifler bekliyoruz sevgiler...

Deniz dedi ki...

Sirkeli-sarımsaklı sosla gerçekten işkembe gibi oluyor. Zaten işkembede de insanı çeken o sosu bence. Tavukla çok daha yenilebilir :) Ellerinize sağlık. Çok da güzel görünüyor.

Hayattan Azıcık dedi ki...

17 Nisan- 17 Mayıs tarihleri arasında yayınlanacak olan ''Ben Buldum'' etkinliğine davetlisiniz. Sizin de kendi tarifiniz varsa ve bizlerle paylaşmak isterseniz beklerim.

http://hayattanazicik.blogspot.com/2013/04/geleneksel-3-ben-buldum-etkinligi.html

Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Sosu nasıl ılıtıyoruz o kosmı anlayamadım ama