Cuma, Şubat 28, 2014

KAŞAR PEYNİRLİ POĞAÇA ...


Güzel bir Cuma gecesinden selam olsun...
Aylar sonra bloguma bir tarif yazmak heyecanlandırdı beni...
Kaç kez artık yazmıcam blog işi bitti dedim bir bilseniz...
Ama burası benim emeğim,anılarım,tecrübelerim...
Bırakıp gidemedim...
Bebeğimi uyutup geçtim mutfagıma....
Ya Bismillah dedim yogurdum hamurumu...mis gibi ,pamuk gibi oldu poğaçalarım...
MALZEMELER:
-1,5 su bardağı süt
-1 su bardağı sıvıyağ
-2 yumurta(sarıları üzerine)
-3 yemek kaşığı tozşeker
-1 tatlı kaşıgı tuz
-1 paket instant maya
-yeteri kadar un
İÇ MALZEMESİ:
- eski kaşar
-taze kaşar
YAPILIŞI:
-Ilık süt,yağ,maya,şeker,tuz ve yumurta akları iyice karıştırlır ve yavaş yavaş un ilavesi yapılarak yumuşak bir hamur elde edilir.malum kulak memesi kıvamı:)
-Yoğurduğumuz hamurumuzu en az 1 saat ılık bir ortamda mayalanmaya bırakıyoruz.
-mayalanan hamurumuzdan bezeler koparıp içerisine peynirimizi ekleyip yağlanmış fırın tepsisine diyoruz.
-Yaklaşık 30 dk. dinlendirip yumurta sarısı sürüp,susamını serpiyoruz.
-önceden ısıtılmış fırında 200c de kızarana kadar pişiriyoruz..
**hamur tarifim herzaman tutan garantili bir mayalı hamurdur.yeterine mayalandırlır ve dinendirilirse pastane poğaçası tadında nefis poğaçalarınız olur...
AFİYETLE..HAYIRLI CUMALAR...

6 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

BLoğu bırakmayı düşünmüş Allah Allahh!
Sopa mı istiyorsun bacım sen :)


Poğaçalar nefis,ellerine sağlık.

cevizlitarcinli dedi ki...

Bende bu aralar poğaçalara taktım :) senin ki de çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık.

Sevgiler ;)

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Ellerine sağlık
Nefis puf puf
Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Ev yemekleriniz, ev yapımı çiğ köfte, kefir, tandır ekmeği, tatlılar, tuzlular, gün sofralarınız, misafirlerinize kahvaltı sofrası, ankastre ürünlerin temizliği ve yemeğe ve temizliğe dair elimizden gelen herşey.
SİPARİŞLERİNİZİ BEKLERİZ.
Siparişleri birkaç gün önceden vermeniz bizim için daha iyi olur.
Twitter ve İnstagram hesaplarımız da vardır.
Twitter:@tatlisivetuzlusu
İnstagram:TATLİSİVETUZLUSU
YEMEK SİPARİŞLERİNİZİ BEKLİYORUZ.
TEŞEKKÜRLER :)
ŞİMDİDEN AFİYET OLSUN.

MyTaste dedi ki...

Merhabalar,
Blogunuza internette yemek tarifleri ararken rastladım. Öncelikle çok tebrik ediyorum, blogunuzu inceledim, tarifleriniz hem çok leziz, hem de yapımı gayet kolay görünüyor. :) Uygun bir zamanınızda yeni açılan yemek tarifleri arama motorumuz Tarifbul‘a bir göz atabilirseniz çok sevinirim. İsterseniz siz de En İyi Tarif Blogları kısmımızda tariflerinizi sergileyebilirsiniz. Merak ettiklerinize SSS’den bakabilir veya bana mail atabilirsiniz. Görüşmek dileğiyle.
Huma S.

MyTaste dedi ki...

Merhabalar, size daha önce mail atmıştım ama gitmemiş olma ihtimaline karşı yeniden yazıyorum.

Blogunuza internette yemek tarifleri ararken rastladım. Öncelikle çok tebrik ediyorum, blogunuzu inceledim, tarifleriniz hem çok leziz, hem de yapımı gayet kolay görünüyor. :) Uygun bir zamanınızda yeni açılan yemek tarifleri arama motorumuz Tarifbul‘a bir göz atabilirseniz çok sevinirim. İsterseniz siz de En İyi Tarif Blogları kısmımızda tariflerinizi sergileyebilirsiniz. Merak ettiklerinize SSS’den bakabilir veya bana mail atabilirsiniz. Görüşmek dileğiyle.
Huma S.