Cuma, Mart 07, 2014

SÜNGER TATLISI...

Selam eder,cümleten hayırlı Cumalar dilerim...
Şu saatler çogu hanım mutfakta yemek telaşına düşmüş durumda...
Bende yemegimi ocağa koydum,mis gibi yayılan kokusuyla babamızı beklemekteyiz...
Bu aralar diş tedavisi görüyorum..
20lik dişim çekildi,2 diş çekimim vede bir kanal tedavim var...
Sıkıntım,stresim,korkum büyük bu yüzden...
Allah düşmanıma bile diş ağrısı çektirmesin inşaAllah...
Sünger tatlısı yine bir Cahide Jibek tarifi..çok lezzetli,şerbetli olmasına ragmen çok hafif...
MALZEMELER:
-3 yumurta
-1 çay bardağı şeker
-1 su bardağı yogurt
-yarım su bardağı sıvıyağ
-2 silme su bardağı un
-1 paket kabartma tozu ve vanilya
-çay kaşıgının ucunda tuz
ŞERBET İÇİN:
-3 Su bardağı şeker
-3 su bardağı su
YAPILIŞI:
-yumurta ve şekeri beyazlayıncaya kadar çırpın.
-yağ yogurt ve vanilyayı ekleyip karıştırın.
-unu ve kabartma tozunu ekleyip yağlanmış fırın tepsimize harcımızı dökelim.
-200c de içini çekip üzeri kızarana kadar pişirelim.
-kek piştikten 5 dk.sonra kaynatıp,soğuttuğumuz şerbeti tatlımızın üzerine dökelim,dilimleyelim.
-1 saat dinlendikten sonra tatlımız servise hazır..
AFİYET OLSUN...

10 yorum:

Turuncu Tatlar dedi ki...

ellerine sağlık canım tam kıvamında olmuş;)sevgiler..

Adsız dedi ki...

EN SEVDİĞİM TATLI ELLERİNİZE SAĞLIK..NAZO

MUTFAKISTAN dedi ki...

Gecmıs olsun
Tatlı cok guzel olmus elınıze saglık
Sevgıler

Sude naz dedi ki...

Sünger tatlı resmen cankurtaran gibidir .ellerinize saglık

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Çok nefis gözüküyor :)

Pozitif Pembe dedi ki...

canım geçmiş olsun önce...bebeği emzirmiyormusun nasıl yapıcan tedavileri...benimde başımda 1 tane kaldı 20 lik ameliyat çaycumada birinden kurtuldum ama eşim Antalyaya taşınınca diğeri kaldı çünkü gece hiçkonuşamadım sürekli yattım ve yanağıma buz koymak zorunda kaldım eski yazılarımdan hatırlarsın...2 ay önce bende yine burda dolgu kanal tedavisi derken istemeye istemeye o koltuğa oturdum Allahtan arkadaşımız...Sünger tatlın güzel gözüküyor...sen şimdi bol bol tüketirsin bundan ben lohusayken canım sadece tatlı isterdi...keyfine bak sevgiler.

öce dedi ki...

ellerinize sağlık, cahide hanım gerçekten çok iyi paylaşımlar yapıyor bize. sevgilerimle...

Deniz Güneş dedi ki...

canım kekin nefis görünüyor çok geçmiş olsun :( Rabbim bir kolaylığını verir inşallah..

Deniz Güneş dedi ki...

tatlıya da kek dedim ya yuh bana :D

Adsız dedi ki...

Tuz nerde kullanılıyor